![]() |
Vanhengel wil faciliteitengemeenten bij Brussel
http://www.lesoir.be/actualite/belgi...2-597739.shtml
Een zoveelste bewijs van het dubbelspel van de VLD Guy Vanhengel a estimé qu’un bourgmestre ne pouvait être nommé lorsque son acte de candidature faisait l’objet d’un rapport négatif de la part du gouverneur de la province. « À Bruxelles, nous avons toujours surmonté les moments de petite tension entre nous. Si nous étions responsables en périphérie, je suis presque sûr que nous aurions trouvé une solution », a-t-il ajouté." Met andere woorden geef de pap maar in de mond van de raad van Europa: de oplossing voor de problemen van de periferie, voeg ze bij Brussel. Als men nog meer bewijs wil voor het dubbelspel van de VLD (zet dit af tegen Luc Van Biesen die zich afvroeg wat de Raad voor Europa in Brussel te zoeken had). |
Dit is wel de mening van één VLD-er, het gaat hier dus niet om een officieel partijstandpunt.
|
Citaat:
|
In de jaren '60 had men Brussel al groter moeten maken en geen faciliteiten in de rand rond Brussel.
|
Citaat:
|
Citaat:
Je arrogantie moeten ze ooit gebruiken als een komeet de aarde dreigt te verwoesten. Ik ben zeker dan er enkel nog kiezeltjes naar beneden komen. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ken Brussel vrij goed hoor ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, waarom staat Brussel niet eens de groene buurt Neerpede (Anderlecht), Never-over-Heembeek en het Zoniënwoud af? Verdorie, wat ken ik Brussel voor een Deinzenaar goed.;) |
Trouwens azert, je kan de leeuw van Waterloo vanuit een hoge heuveltop in Linkebeek zien staan. :)
|
Aan DebianFox en Jazeker,
azert of straatreu heeft enkel de bedoeling om te provoceren. Laat hem dus zeveren en geef hem geen repliek meer. Bij mij staat hij op mijn negeerlijst. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In ieder geval er staat in de Belzieke grondwet dat elke gemeente tot een bepaald gebied behoort. Elke gemeente, een gemeente kan alleen naar een ander Gewest worden overgedragen via een bijzondere wet. En voor een bijzondere wet heb je een meerderheid nodig in beide taalgroepen. Hoeveel zet je in dat Brussel zal uitgebreid worden? Of ben je werkelijk zo dom en/of fransdol dat je gelooft dat een meerderheid van de Vlaming een uitbreiding van Brussel (een ouderwetse annexatie van diens grondgebied) zal goedkeuren? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be