Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   National Geographic, rechtse zender? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=105769)

StevenNr1 13 mei 2008 23:03

National Geographic, rechtse zender?

Valt me de laatste tijd op hoe ze verschillende reportages hebben over gevangenissen (beveiliging van transporten, geweld tussen gevangen en tegen cipiers, ...) zonder enige nuancering over die mensen hun levensomstandigheden daar.
Ook eens een documentaire gezien over kindsoldaten bij de FARC.
...

Van waaruit komt NG eigenlijk?

lombas 13 mei 2008 23:08

De NG-zender is vooral harde afgang geworden.

Ik wil kikkers, bloempjes en gigantische mierenkolonies, 'domme, geen vliegtuigcrashes of bruggeninstortingen vanuit dertig camerastanden.

StevenNr1 13 mei 2008 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3421627)
Ik wil kikkers, bloempjes en gigantische mierenkolonies, 'domme, geen vliegtuigcrashes of bruggeninstortingen vanuit dertig camerastanden.

Inderdaad, nog zoiets.
Nu Megastructures vind ik wel graaf eigenlijk.

Geert C 13 mei 2008 23:18

Citaat:

Waar is de tijd van de gazellen die op TV verscheurd werden... *zucht*

Herinneringen... :-)

StevenNr1 13 mei 2008 23:19

http://www.zippyvideos.com/64540337029 , oud maar toch :-D

Geert C 13 mei 2008 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3421637)

Page Not Found
Sorry, the page you are trying to view is not here.

:-(

StevenNr1 13 mei 2008 23:22

Bizar, deze ? http://www.tv.com/uservideos/?action...Zhxjqr5bsOvjHc

Groentje-18 13 mei 2008 23:53

Ze richt zich niet meer op het intellgentste deel van de bevolking, om het zacht uit te drukken. Of hoe noem je een zender anders waarin nog tijdens het programma zelf de zogenaamde 'belangrijke informatie' 75x wordt herhaald in woord en beeld. :?
De programma's zelf zijn ook enorm gericht, en als er dan al eens een wetenschappelijk programma in voorkomt, overstijgt dit het jack-ass niveau nauwelijks.

HAMC 14 mei 2008 00:14

NG zou er goed aandoen wat meer sex en geweld in te lassen.

jamás será vencido 14 mei 2008 00:53

Ze hebben nochtans wel coole foto's. Zoals die één die jazeker overlaats plaatste:

Vette Pois(s)on 14 mei 2008 02:59

om de vijf minuten reclame, das pas ergerlijk

Libro 14 mei 2008 11:17

Ook een beetje teveel conspiracy-zever.

BigF 14 mei 2008 11:31

NG heeft veel van zijn pluimen verloren de laatste tijd vind ik.
Tenenkrullend zijn oa;

De uitdrukking "but there's a problem" in Megastructures. Op elke bouwwerf duikt altijd wel weer een huizenhoog probleem op (hetgeen in werkelijkheid al lang door de architect aangepakt is, maar dat is niet zo cool natuurlijk).
De eindeloze herhaling van wat we al gezien hebben net voor de reclame. Tijdens 1 vliegtuigcrash heb je minstens 7 keer gehoord wat er tot dan toe al gebeurd is. Alsof iedereen slechts een attention-span van 32 seconden heeft.
De reclame van Time Life Music. Shit seg, slechter kan echt niet volgens mij. Duitse volksmuziek, verlepte crooners, achterafhitjes uit de jaren zestig, halfgare 'christian artists' die hier nog geen pashokje vol toeschouwers zouden kunnen krijgen. "Bel nu en bespaar nog eens 5 euro!!" Fuck that.
Het op een goed idee gebaseerde "Mad Labs" hetgeen door die 2 halve garen compleet overbodig wordt gemaakt.
Het feit dat er tot negen uur uitgezonden wordt door Cartoon Network. De PowerPuff-girls op zijn hondjes, dat zou ik wel eens willen zien, maar nee...

Kortom; NG staat hier minder en minder op.

Pelgrim 14 mei 2008 11:50

allee wie kijkt er nu nog naar NG?

netslet 14 mei 2008 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3421624)
Van waaruit komt NG eigenlijk?

Deels News corp (oa Faux News, Rupert Murdoch), deels National Geographic Society (ngo)

Het laatste deftige dat ik nog gezien heb dat iets met NGC te maken had was Planet Earth, een coproductie met de BBC.

Jazeker 14 mei 2008 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 3422249)
NG heeft veel van zijn pluimen verloren de laatste tijd vind ik.
Tenenkrullend zijn oa;

De uitdrukking "but there's a problem" in Megastructures. Op elke bouwwerf duikt altijd wel weer een huizenhoog probleem op (hetgeen in werkelijkheid al lang door de architect aangepakt is, maar dat is niet zo cool natuurlijk).
De eindeloze herhaling van wat we al gezien hebben net voor de reclame. Tijdens 1 vliegtuigcrash heb je minstens 7 keer gehoord wat er tot dan toe al gebeurd is. Alsof iedereen slechts een attention-span van 32 seconden heeft.
De reclame van Time Life Music. Shit seg, slechter kan echt niet volgens mij. Duitse volksmuziek, verlepte crooners, achterafhitjes uit de jaren zestig, halfgare 'christian artists' die hier nog geen pashokje vol toeschouwers zouden kunnen krijgen. "Bel nu en bespaar nog eens 5 euro!!" Fuck that.
Het op een goed idee gebaseerde "Mad Labs" hetgeen door die 2 halve garen compleet overbodig wordt gemaakt.

Waarom zou ik zelf nog posten als BigF het al zo goed doet?

Kazan 14 mei 2008 14:04

Citaat:

Animal Planet 8-)

Dronkoers 14 mei 2008 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3422269)
allee wie kijkt er nu nog naar NG?

Wie kijkt er nu nog naar TV... ;-)

vlijmscherp 14 mei 2008 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3422594)
Wie kijkt er nu nog naar TV... ;-)

ja, ge kunt beter hier op het forum zitten hé ;-)

Dronkoers 14 mei 2008 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3422599)
ja, ge kunt beter hier op het forum zitten hé ;-)

onder andere ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be