![]() |
Waar gaan we vandaag eens voltanken?
Benzine en stookolie wordt alsmaar fors duurder, maar niet overal.
Oorlog, pijpleidingproblemen, dollarkoersen, etc…? Duurste plaats om te tanken is Bosnië-Herzegovina met 1,86€/liter en de goedkoopste is Venezuela met 0,02€/liter. Echte stijgingen zijn vooral te danken aan accijnzen en belastingen allerhande natuurlijk. Ziehier het verschil. Prijs benzine (euro per liter) Bosnië-Herzegovina 1,86 Venezuela 0,02 Eritrea 1,64 Iran 0,07 Noorwegen 1,49 Saudi Arabië 0,08 Groot-Brittannië 1,43 Libië 0,09 Nederland 1,43 Swaziland 0,09 Monaco 1,42 Qatar 0,12 IJsland 1,42 Bahrein 0,14 België 1,41 Egypte 0,15 Frankrijk 1,38 Koeweit 0,15 Duitsland 1,34 Seychellen 0,17 België kan in het vervolg misschien beter gewoon in Venezuela gaan bijtanken aan de pomp. ;-) |
De Venezuelaan kan godzijdank zijn sigarettenaansteker spotgoedkoop vullen...
Van auto's hebben ze weinig last...;-) |
Citaat:
Citaat:
|
In Venezuela kuisen veel mensen hun huis met benzine, is veel goedkoper dan water ginder :-P
|
Citaat:
Milieubewust zijn die communisten ook niet...:-D |
Het dunkt me dat vooral Europese landen een pakt hebben gesmeed om hun eigen bevolking uit te persen als een citroentje.
Maar het sap is er nu toch bijna uit hoor. En met een lege citroen doe je niet veel meer. Niet voor het één of het ander maar onze economie zit niet alleen muurvast maar loopt ook razendsnel achteruit nu. Lege citroenen dus. Allee knijp het laatste er ook nog maar eens uit zou ik zeggen, we zijn er dan vanaf. |
Citaat:
|
faq
persberichten Fact Sheets slides oil industry Berekening en evolutie van de prijzen van de petroleumproducten in België De hoge olieprijzen die de consument betaalt zijn een gevolg enerzijds van de significante stijging van de internationale quoteringen voor olieproducten en anderzijds van de politiek van verhoging van de accijnzen die de overheid de afgelopen jaren doorgevoerd heeft. Ondanks een aantal accijnsverlagingen op diesel in 2005 ten gevolge van de zogenaamde omgekeerde cliquet, is per saldo de accijns op diesel in 2005 toch wederom gestegen, met 8,4 €/m3. Voor benzine was de stijging zelfs 28 €/m3. Bovendien wordt 21% BTW geheven op de prijs, accijnzen inbegrepen, waardoor de Staat meerinkomsten genereert uit een verhoging van de olieprijs. Zo komt het dat, ondanks een fikse daling van het verbruik van benzine en diesel, geraamd op gemiddeld 5% in 2005 t.o.v. 2004, de Staat toch nog, volgens Inspectie Financiën, een meeropbrengst aan BTW en accijnzen van 212 miljoen € in de wacht heeft gesleept. De totale inkomsten uit accijnzen op petroleumproducten bedroegen ruim 4 miljard € in 2005. Dit bedrag is hoofdzakelijk afkomstig van motorbrandstoffen: 2,5 miljard € op diesel en 1,3 miljard € op benzine. Ondanks de forse stijging van de internationale quoteringen voor olieproducten waren BTW en accijnzen op 1 januari 2006 toch nog verantwoordelijk voor de helft van de maximumprijs van diesel en voor 62,5% van deze van benzine. -------- En in 2008 zal dat wel weer ferm veel meer zijn natuurlijk. :? BTW op accijnzen (belastingen) ...ge moet het maar durven nietwaar? |
Dus om eerlijk te blijven zou men in het vervolg bovenop uw belastingen ook nog eens BTW moeten heffen.
BTW op uw belastingen dus. Ze doen dat wel op benzine en zo.. ah ja. Of kan dat niet? Maar langs de andere kant weer wel? Allee wat is het nu? |
't strafste van al was gisteren op het nieuws.
"De benzine- en dieselprijzen zijn gestegen omdat de dollar zich heel eventjes heeft hersteld tov de euro. De dollar is zelfs lichtjes gestegen" Amaai, hebben wij dus geluk zeg dat de dollar de laatste jaren is blijven dalen. Ze denken nu toch echt dat we van gisteren zijn zeker. |
Citaat:
Of dacht U van niet? ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En verklaar dan toch maar eens hoe het komt dat de benzine in Amerika zoveel goedkoper is dan hier. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be