Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Dit vind ik heel vreemd voor een 'serieuze' partij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=105790)

Patriot! 14 mei 2008 13:47

Dit vind ik heel vreemd voor een 'serieuze' partij

http://www.stadsomroep.com/detail.asp?NUM=24609

Blijkbaar wil de Bab van mister personality Ruben de Dauphin de Vlaamse leeuwenvlag verbieden, of toch het uiterlijk vertoon hiervan.

Dit gaat niet alleen regelrecht in tegen de vrije meningsuiting en nog een rist andere grondwetsartikelen, het is ook volstrekt onzinnig en helpt slechts de tegenstanders van België.

BEBBABUnie'ers, wat hebben jullie hier op te zeggen? Hoe komen jullie er in godsnaam bij om zoiets te doen? :evil:

Gwyndion 14 mei 2008 15:07

Amaai, een petitie die wat, minder dan 10 man heeft getekend (zijn er zelfs niet meer BUB'ers?)? Ik zou me zelfs schamen om die petitie te tonen moest hij van mij zijn. Ik snap niet waarom ze de vlag zouden willen verbieden (tenzij hij mischien echt gigantisch is en het zicht op bepaalde mooie gebouwen hindert wat me zeer sterk zou verbazen). Ik zou dit gewoon classeren en beschouwen als een schreeuw om aandacht.

De Garde 14 mei 2008 15:08

Ik zou nu toch overwegen om achter die leeuw een serieuze pak aluminiumfolie te steken zodat die vlag nog méér blinkt.

Wa ne zever!

Zwartengeel 14 mei 2008 15:16

Citaat:

De Rozenhoedkaai te Brugge is Belgiës meest gefotografeerde visitekaartje. Echter op de patio van de taverne gelegen in “Ter Steeghere” ligt een Vlaamse Leeuwenvlag. Deze vlag ligt duidelijk in het visier van de camera’s. Deze leeuwenvlag, symbool van Vlaams-Belang en N-VA, geeft ons visitekaartje een onrechtstreekse link naar het Vlaams-Nationalisme en de opkomende onverdraagzaamheid die in Vlaanderen woedt.
Wat een onzin alweer. De zwart/gele leeuwenvlag is het symbool van de Vlaamse beweging in zijn geheel en behoort geen enkele politieke partij toe.

Patriot! 14 mei 2008 15:41

Ik hou niet van zinnen die beginnen met echter.

circe 14 mei 2008 15:46

Wel grappig.

Waarom mag in Vlaanderen geen Vlaamse Vlag meer worden gehangen? Omdat toeristen dat plaatsje nogal veel fotograferen? Zet dan een fotografeerverbod hé.

De Garde 14 mei 2008 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 3422870)

'Edoch' is inderdaad eigentijdser.

roger verhiest 14 mei 2008 17:10

Er bestaat inderdaad ookj nog een "leeuwenvlag" die in zwang was tijdens het 1000jarig rijk
zo'n beetje met hoeken en kanten (& vanzelfsprekend zonder keel tong en klauwen).
De vlaggen van nazi-emblemen zijn alvast in de Bondsrepubliek verboden .. ik zou aan een vlaggenverbod voor bepaalde vlaggetjes dus in principe niet te zwaar tillen.. maar er moeten wel duidelijke bezwaren zijn... Een vlag verbieden "symbool van gansch de vlaamsche beweging, lijkt nergens op.. alhoewel de verschillen tussen de vlag van Vlaanderen en de nazivlag in sommige gevallen nogal subtiel zijn.

Hertog van Gelre 14 mei 2008 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 3422520)
Dit gaat niet alleen regelrecht in tegen de vrije meningsuiting en nog een rist andere grondwetsartikelen, het is ook volstrekt onzinnig en helpt slechts de tegenstanders van België.

Och, wie boeit zo'n bericht nou?
De BUB was al niet relevant, waarom zou een halve BUB wél relevant zijn?

lomeanor 14 mei 2008 17:43

Citaat:

http://www.stadsomroep.com/detail.asp?NUM=24609

Blijkbaar wil de Bab van mister personality Ruben de Dauphin de Vlaamse leeuwenvlag verbieden, of toch het uiterlijk vertoon hiervan.

BEBBABUnie'ers, wat hebben jullie hier op te zeggen? Hoe komen jullie er in godsnaam bij om zoiets te doen? :evil:

U was er nochtans niet tegen toen uw partijgenoten de ijzertoren wilden opblazen...

Lamme Goedzak 14 mei 2008 18:30

Ronduit belachelijke petitie.

Trouwens, je zou eens moeten weten hoeveel Turkse vlaggen in mijn dierbare gemeente uithangen. Enkele met de afbeelding van één of andere patriot op.
Als je dan toch belachelijk wil doen, maak daar dan eerst maar werk van.

Hans1 14 mei 2008 18:36

Even zeggen dat de Belgische Unie (B.U.B.) hier niets mee te maken heeft en zich hier volledig van distantieert. We leven in een vrij land en dat geldt ook voor Vlaams-nationalisten, hoe verderfelijk hun ideeën ook mogen zijn.

L. J. Brutus 14 mei 2008 18:41

Haha. Opzet gelukt van die madam. :thumbsup:

Jazeker 14 mei 2008 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3423045)
alhoewel de verschillen tussen de vlag van Vlaanderen en de nazivlag in sommige gevallen nogal subtiel zijn.

Heel subtiel, moet ik zeggen. Je moet al goed kijken voor je het doorhebt.

:|

Jeronimo 14 mei 2008 20:10

Die met dat geel was toch de Vlaamse Leeuw hè? Of vergis ik mij nu? Ze lijken toch zo verschrikkelijk hard op elkaar! :?

Kim 14 mei 2008 21:23

Ik denk dat Ruben eender deze vlag bedoelt, maar dan nog... :?

Kim 14 mei 2008 21:44

En WAAROM post ik hier in godsnaam ook????

*slaat zichzelf even voor het hoofd en steekt alle schuld op de rum*

Luc Bekaert 14 mei 2008 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 3422870)

ik ben het voor een keer met je eens .schabouwelijk !

daiwa 15 mei 2008 01:18

Citaat:

[url]

Citaat:

Het getuigt van een bijzondere bekrompenheid om aanstoot te nemen aan het symbool van de hele Vlaamse gemeenschap," vindt Cottennie, die meteen ook aankondigt, dat ze "deze zielige provocatie zal beantwoorden met het uithangen van een tweede leeuwenvlag, maar deze keer wel de partijversie van Vlaams Belang."

Dit zal Ruben leren van een petitie op te starten. :lol::lol:

Jaani_Dushman 15 mei 2008 01:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3423559)
Ik denk dat Ruben eender deze vlag bedoelt, maar dan nog... :?

Ik ga dit bericht gewoon nog even citeren. Just for fun...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be