Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Sport (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170)
-   -   Voetbal: Vlaamse en Waalse Rode Duivels (https://forum.politics.be/showthread.php?t=105798)

schaker 14 mei 2008 15:14

Voetbal: Vlaamse en Waalse Rode Duivels

De vlaamse en waalse Rode Duivels spelen momenteel nog samen in 1 voetbalteam. Bij de komende opsplitsing van Belgie zal dit echter ook veranderen.

Mijn vragen zijn:
  1. Bij welk team zullen de Brusselse voetbalspelers meespelen: met het Waalse team of het Vlaamse team? Of krijgt hij de keuze op het moment hij 16 jaar wordt? Of wordt dit bepaald door de moedertaal?
  2. Welk team gaat winnen: het Waalse of het Vlaamse?
  3. Hoeveel Waalse, Brusselse en Vlaamse teams spelen er nu in de eerste nationale liga van Belgie?
  4. Als Vlaanderen en Nederland samen één liga gaan vormen hoeveel vlaamse en hoeveel nederlandse teams zullen er dan spelen in deze Groot-Nederlandse competitie?
  5. Als er een Groot-Nederlands nationaal elftal naar de WK gestuurd wordt, hoeveel vlaamse en hoeveel nederlandse spelers zullen daarin vertegenwoordigd zijn?
Dank U.

FDM 14 mei 2008 15:20

gele en rode duivels gaat dat worden ,
die uit no-mansland brussel mogen zelf kiezen bij welke kliek ze gaan

stropdrager 14 mei 2008 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaker (Bericht 3422806)
De vlaamse en waalse Rode Duivels spelen momenteel nog samen in 1 voetbalteam. Bij de komende opsplitsing van Belgie zal dit echter ook veranderen.

Mijn vragen zijn:
  1. Bij welk team zullen de Brusselse voetbalspelers meespelen: met het Waalse team of het Vlaamse team? Of krijgt hij de keuze op het moment hij 16 jaar wordt? Of wordt dit bepaald door de moedertaal?
  3. Hoeveel Waalse, Brusselse en Vlaamse teams spelen er nu in de eerste nationale liga van Belgie?
  4. Als Vlaanderen en Nederland samen één liga gaan vormen hoeveel vlaamse en hoeveel nederlandse teams zullen er dan spelen in deze Groot-Nederlandse competitie?
  5. Als er een Groot-Nederlands nationaal elftal naar de WK gestuurd wordt, hoeveel vlaamse en hoeveel nederlandse spelers zullen daarin vertegenwoordigd zijn?
Dank U.

3) Volgend seizoen spelen er 12 Vlaamse, 1 Brusselse en 4 Waalse teams in eerste klasse. Er komt nog een 18de ploeg bij en de kans dat dat een Vlaamse ploeg is, is reëel (Antwerp, Lommel, Leuven, Tubeke).

Vinzcent 14 mei 2008 17:56

Citaat:

Als er een Groot-Nederlands nationaal elftal naar de WK gestuurd wordt, hoeveel vlaamse en hoeveel nederlandse spelers zullen daarin vertegenwoordigd zijn?
Heel weinig Vlaamse. Mss een keeper, want daar hebben de Nederlanders een probleem na Van der Sar.
En verder, mss een Kompany, Defour later.
Laten we zeggen dat de verdedigers het meeste kans hebben om mee te doen. Maar ze zullen nog erg veel moeten vechten voor hun plaats.

stropdrager 14 mei 2008 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vinzcent (Bericht 3423101)
Heel weinig Vlaamse. Mss een keeper, want daar hebben de Nederlanders een probleem na Van der Sar.
En verder, mss een Kompany, Defour later.
Laten we zeggen dat de verdedigers het meeste kans hebben om mee te doen. Maar ze zullen nog erg veel moeten vechten voor hun plaats.

Timmy Simons is kapitein van PSV; dus die zie ik ook wel nog meespelen in Groot-Nederlands elftal.

L. J. Brutus 14 mei 2008 18:27

Citaat:

Als er een Groot-Nederlands nationaal elftal naar de WK gestuurd wordt, hoeveel vlaamse en hoeveel nederlandse spelers zullen daarin vertegenwoordigd zijn?

In een Nederlands elftal spelen uiteraard alleen Nederlanders.

*Lorre* 15 mei 2008 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3423141)
In een Nederlands elftal spelen uiteraard alleen Nederlanders.

Hij bedoelt dan ook groot-nederland, daarmee verwijst hij naar een fusie tussen Vlaanderen en Nederland

Weezer 16 mei 2008 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 3423112)
Timmy Simons is kapitein van PSV; dus die zie ik ook wel nog meespelen in Groot-Nederlands elftal.

En bijvoorbeeld Vermaelen, Vertonghen, Dembele, Martens maken (op termijn) ook wel kans op een uitverkiezing. Dan vergeet ik er vast ook nog een paar.

Trouwens: het gerucht gaat hier dat Stijnen naar PSV gaat indien Gomes vertrekt, weet iemand daar meer van?

Cisalpina 24 mei 2008 19:29

Waarom wachten op de splitsing van het land? Op dit eigenste ogenblik speelt Catalonië vriendschappelijk tegen Argentinië. Eind vorig jaar speelde Catalonië ook al tegen Baskenland.

Brussel kan zelf een aparte ploeg vormen, ze zullen er wel 11 vinden, zeker?

eric v68 31 mei 2008 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 3423112)

van Basten is een enorme ezel dat ie Timmy Simons niet aan zijn haren naar het gemeentehuis getrokken heeft om hem een nederlands paspoort aan te smeren.
Met Simons wordt het misschien nog wat op de EK.

PS. ik ben géén fan van PSV

vlijmscherp 2 juni 2008 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 3423077)
3) Volgend seizoen spelen er 12 Vlaamse, 1 Brusselse en 4 Waalse teams in eerste klasse. Er komt nog een 18de ploeg bij en de kans dat dat een Vlaamse ploeg is, is reëel (Antwerp, Lommel, Leuven, Tubeke).

Tubize is een Waalse ploeg hoor.

Anna List 2 juni 2008 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3466202)

yep idd officieel Waals Brabants gebied (maar vroeger Tubeke)

al wordt er her en der Nederlands gesproken, en zijn bordjes in het stadion ook wel in het Nederlands en Frans

mooi voorbeeld voor wie denkt dat Vlaanderen geen terrein kan verliezen ...

van exaerde herman 2 juni 2008 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 (Bericht 3462258)
van Basten is een enorme ezel dat ie Timmy Simons niet aan zijn haren naar het gemeentehuis getrokken heeft om hem een nederlands paspoort aan te smeren.
Met Simons wordt het misschien nog wat op de EK.

PS. ik ben géén fan van PSV

ook met een nederlands paspoort kan simons niet meer uitkomen voor de nederlandse ploeg.

van exaerde herman 2 juni 2008 08:09

Citaat:

Mijn vragen zijn:
Dank U.

vraag 1 t/m 5:ik zou t'nie weten.

stropdrager 2 juni 2008 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3466202)

Ja, ik weet het. Maar ik bedoelde dat er 75% kans was dat er een ploeg uit Vlaanderen zou promoveren.

schaker 15 juli 2008 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 3423077)

Als ik het goed begrepen heb heeft het Waalse Tubeke het gehaald, er zijn dus komend seizoen 12 Vlaamse, 1 Brusselse en 5 Waalse teams in eerste klasse.

stropdrager 15 juli 2008 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaker (Bericht 3567290)
Als ik het goed begrepen heb heeft het Waalse Tubeke het gehaald, er zijn dus komend seizoen 12 Vlaamse, 1 Brusselse en 5 Waalse teams in eerste klasse.

Dat klopt.

In tweede klasse zijn er 12 Vlaamse, 1 Brusselse, 5 Waalse en 1 Duitstalige teams.

Dronkoers 15 juli 2008 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 3567718)
Dat klopt.

In tweede klasse zijn er 12 Vlaamse, 1 Brusselse, 5 Waalse en 1 Duitstalige teams.

19?

stropdrager 16 juli 2008 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3567755)
19?

Ja, sinds het debacle tussen Namen en Geel spelen er 19 clubs in tweede klasse.

Dronkoers 16 juli 2008 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 3568388)
Ja, sinds het debacle tussen Namen en Geel spelen er 19 clubs in tweede klasse.

Ach so ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be