![]() |
dienstplicht terug invoeren?
Nu op één ... dienstplicht terug invoeren?
Uw gedacht ... |
Eens dat Vlaanderen onafhankelijk is ben ik voor een dienstplicht, om de bevolking wat burgerzin en nationalisme bij te brengen, en om het individualisme tegen te gaan. En natuurlijk zal de militaire slagkracht die we in oorlogssituaties hebben er ook wel bij varen.
Maar zolang België bestaat ben ik uiteraard tégen. |
Citaat:
|
Citaat:
Veel verder zou ik daar toch nog niet mee gaan, zeker niet in het huidige Europa waar ik maar bitter weinig vertrouwen in heb. |
Soit ... vraag is ... waarom WEL dienstplicht ...
Mijn mening is dat de dienstplicht (als die goed wordt ingevuld) wel eens bepaalde waarden en normen zouden kunnen "herinstalleren", maw gewoon het respect, de beleefdheid en de gehoorzaamheid (en aan die waarden schort toch wel iets de dag van vandaag) terug een plaats geven. |
Citaat:
Ik zou bijna wedden dat jij nooit milicien was.;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Zouden deze waarden niet voorop moeten staan bij de dienstplicht? |
Ja. En dan ook meteen Duitsland binnenvallen, of Frans Vlaanderen gaan annexeren. En kernwapens ontwikkelen! En ze uittesten in de Ardennen! En Venezuela binnenvallen om de olie op te eisen! En Congo herkoloniseren! Etc.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Laat die jonge gasten maar eens springen.
Ze zullen er sterker uitkomen. (zullen ze misschien hun strand zo vuil niet achterlaten, wie weet) |
Terzake,
Een dienstplicht is een totaal verouderd concept, we hebben een flexibel, prima uitgerust en gemotiveerde krijgsmacht nodig. Iemand er tegen zijn zin in plaatsen is zinloos. Waarden en normen worden in de eerste plaats door de ouders meegegeven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Is trouwens niets nieuws: Vroeger bestonden er 'disciplinaire' een heden (5de linie was er zo één) |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be