![]() |
BHV, wat lost het op?
Als de kieskring BHV wordt gesplitst betekent dat dat:
1) De Franstaligen kunnen blijven stemmen op Franstaligen 2) Dat Nederlandstaligen een zetel in Brussel verliezen Goh, dat was die crisis echt wel waard.:roll: |
Wie heeft die crisis zo lang laten aanslepen? Indien men BHV gewoon had laten splitsen bij eenvoudige meerderheid, was er nooit van een crisis sprake geweest.
|
Citaat:
|
gewoon géén verkiezingen meer. praktisch toch? of je nu kiest of niet kiest, er gebeurt toch niks.
|
Citaat:
Slecht eh |
Citaat:
Ze volgen ook de Franstalige media en dan is het interessanter om ook voor de gekende politici te kunnen stemmen. |
Citaat:
|
Citaat:
Zeker omdat je geen schuldgevoel hebt in de zin dat de Vlamingen veel last hebben van jouw zogezegd "voordeel". Ten andere zij beschouwen dat niet als een voorrecht maar beschouwen dat gewoon als een deel van het compromis bij de vastlegging van de taalgrens en de grenzen van Brussel. Namellijk de Vlamingen wat meer voordelen in Brussel en de Franstaligen wat meer voordelen in de Rand. En zij kunnen er ook niet aan doen dat het aantal Vlamingen in Brussel niet echt stijgt, terwijl de Rand alsmaar meer Franstaligen ziet toekomen. |
Citaat:
|
Citaat:
het is niet omdat zij het zo beschouwen, dat het geen voorrecht is hé. van mij mogen de voorrechten die de Nederlandstaligen in Brussel hebben qua representativiteit in de gemeenteraden en regeringen ook afgeschaft worden hoor. |
Citaat:
je vraagt je af waarom alle Franstalige politici er zo'n punt van maken :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
zal ik maar ineens eens een mailtje sturen naar [email protected] om mijn stemrecht op te eisen ?? :roll: |
Citaat:
En anders stuikt het belgisch regime helemaal in elkaar ; ik zou er van langsom minder last van hebben ...als Vlaanderen zo slecht zijn belangen kan verdedigen binnen de belgische staatsconstructie kan die beter verdwijnen . |
Citaat:
dat voorrecht werd anders nooit toegekend aan Vlamingen in het Waals Gewest ... en da's geen toeval |
Citaat:
|
Citaat:
Maar door Brussel en andere zaken zijn we dan weg voor jaaaaarenlange onderhandelingen. |
Citaat:
Voor alles wat ze nodig hebben, kunnen ze zelfs met de fiets naar Brussel waar ze alles in het Frans kunnen afhandelen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be