Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Moet er nog belastingen zijn?? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=105862)

jodewa 15 mei 2008 18:12

Moet er nog belastingen zijn??

=> Heffing of taks voor het proper water, voor het vuil water, voor de ingebruikname van een auto, voor het rijden op de wegen, voor de recycleren van de wagen, voor afval, voor televisie te kijken, op het loon (extra " sociale"heffing), op uw grond, op uw huis, op uw benzine, gas, huisbrandolie, water, elekticiteit...
=> Betalen voor het openbaar vervoer, voor het nieuwe paspoort, om te parkeren, om in een (tol)tunnel te rijden, voor de vlaamse regering, voor de provincie, voor de gemeente,....
=> Btw op.....op alles!
En toch slagen ze er nog in om WEER een heffing uit te vinden... op het rijden op de wegen en op de afgelegde kilometers????
Het "zou" een nuloperatie zijn voor de belgen, doch dat zinnetje wordt steeds meer en meer afgezwakt.
En dan nog wordt zoveel afgehouden op het loon?
We moeten steeds meer en meer betalen terwijl we toch een deel belastingen betalen voor al die zaken.
Wanneer gaat er bij die staatsidioten eens een licht opgaan en gaat men al die taksen en heffingen als voorafbetalingen beschouwen op onze personenbelasting.
Dat zou pas goed zijn voor de koopkracht. :roll:

Pavolini 15 mei 2008 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jodewa (Bericht 3425200)
=> Heffing of taks voor het proper water, voor het vuil water, voor de ingebruikname van een auto, voor het rijden op de wegen, voor de recycleren van de wagen, voor afval, voor televisie te kijken, op het loon (extra " sociale"heffing), op uw grond, op uw huis, op uw benzine, gas, huisbrandolie, water, elekticiteit...
=> Betalen voor het openbaar vervoer, voor het nieuwe paspoort, om te parkeren, om in een (tol)tunnel te rijden, voor de vlaamse regering, voor de provincie, voor de gemeente,....
=> Btw op.....op alles!
En toch slagen ze er nog in om WEER een heffing uit te vinden... op het rijden op de wegen en op de afgelegde kilometers????
Het "zou" een nuloperatie zijn voor de belgen, doch dat zinnetje wordt steeds meer en meer afgezwakt.
En dan nog wordt zoveel afgehouden op het loon?
We moeten steeds meer en meer betalen terwijl we toch een deel belastingen betalen voor al die zaken.
Wanneer gaat er bij die staatsidioten eens een licht opgaan en gaat men al die taksen en heffingen als voorafbetalingen beschouwen op onze personenbelasting.
Dat zou pas goed zijn voor de koopkracht. :roll:

Niet enkel moet het belastingssysteem behouden blijven (en nog progressiever gemaakt worden), liberalen moeten extra belast worden. Omdat ze nu eenmaal asociale neigingen hebben. :twisted:

Lamme Goedzak 15 mei 2008 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini (Bericht 3425205)
Niet enkel moet het belastingssysteem behouden blijven (en nog progressiever gemaakt worden), liberalen moeten extra belast worden. Omdat ze nu eenmaal asociale neigingen hebben. :twisted:

Of dit is een ironische opmerking.
Of dit is een dwaze opmerking.

jodewa 15 mei 2008 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lamme Goedzak (Bericht 3425211)
Of dit is een ironische opmerking.
Of dit is een dwaze opmerking.

Of dit is de opmerking van een profiteur van het systeem zoals daar zijn : ministares, staatssecretarissen,etc..

Yves38 15 mei 2008 20:22

Heb gehoord dat in Zweden of Noorwegen (weet niet welk van de twee) de koeien belast gaan worden op de scheten die ze laten...Vraag me af, wanneer de één of andere pippo er hier ook mee afkomt.

Of wat had je gedacht van belastingen betalen omdat we CO2 uitstoten tijdens het ademen
Of van een belasting omdat we zonlicht ontvangen

En zo kunnen we nog wel een tijd doorgaan.

Vroeger zeiden mijn ouders dat je met spaarcenten goed moest oppassen en niet te snel opgebruiken, want dat was je 'werkman' die voor je werkt zonder dat je er iets moet voordoen. Eenmaal opgegeven was er niets meer te verdienen. Wel nu, ik heb zo het gevoel dat vadertje staat (En Europa voor wat dat betreft) zijn werkman aan het opeten is, maar dan wel heel letterlijk.

DannyS 15 mei 2008 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 (Bericht 3425473)
Heb gehoord dat in Zweden of Noorwegen (weet niet welk van de twee) de koeien belast gaan worden op de scheten die ze laten...

Eindelijk! Het totaal aan scheten en maaggassen van die runderen zijn immers even verantwoordelijk voor het broeikaseffect als de CO2 uitstoot van het verkeer, incusief de scheep- en luchtvaart. Als we allemal vegetarier worden dan heeft dat een effect op het millieu als zouden we alle verkeer stilleggen: 18% van alle broeikasgassen komt van de koe. De koeienscheet en de mest produceert één derde van het methaangas ter wereld. Methaan warmt de aarde 20 keer zo snel op als CO2. De koe stoot ook nog een derde van alle ammonia uit, de oorzaak van zure regen. De koe... onbost... en tovert dan door overbegrazing een vijfde van alle graslanden om tot woestijn.
De koeien van Gore zijn hem eeuwig dankbaar de schuld op andere te hebben geschoven.
ref: koe veroorzaakt vernietiging aarde
NRC Handelsblad -Thieme verwijt Gore dat hij de voornaamste broeikasvervuiler ongenoemd liet: de veeteeltsector.

Twigmuntus 16 mei 2008 09:17

Nee, het was Estland. Ook herinner ik me dat dit in Nieuw-Zeeland werd voorgesteld.

Ik vraag me af wat belastingen betalen gaat veranderen. Of denkt iemand dat de boeren hun meerkost gaan doorrekenen aan de koeien, zodat die op hun beurt hun "uitlaat" gaan verminderen?

Ik vertelde dit gisteren aan mijn opa. Die zei dat sommige politici beter een tax zouden betalen voor de onnozelheid die uit hun mond komt.

Jazeker 16 mei 2008 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jodewa (Bericht 3425200)

Men zou kunnen zeggen tegen de politie: "belgique nummerplaat = geen wegenvignet nodig". Maar dat zou geen extra overheid bijmaken. Dus moeten de "belgen" toch betalen en krijgen ze het dan later ergens fiscaal terug. Voila, weer een legertje ambtenaren erbij. :evil:

Jan Meuleman 16 mei 2008 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3426536)
Men zou kunnen zeggen tegen de politie: "belgique nummerplaat = geen wegenvignet nodig". Maar dat zou geen extra overheid bijmaken. Dus moeten de "belgen" toch betalen en krijgen ze het dan later ergens fiscaal terug. Voila, weer een legertje ambtenaren erbij. :evil:

Je bedoelt nog wat PS vriendjes?

santos 16 mei 2008 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 3426540)
Je bedoelt nog wat PS vriendjes?

Nee wat vlaamse neuroten uit de rand.

Jan Meuleman 16 mei 2008 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3426549)
Nee wat vlaamse neuroten uit de rand.

Sukkel, de Walen willen een vignet. Dus niet de neuroten uit de rand, want tot spijt van wie het benijdt, de rand is en blijft Vlaams grondgebied.

guerin 16 mei 2008 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 (Bericht 3425473)
Heb gehoord dat in Zweden of Noorwegen (weet niet welk van de twee) de koeien belast gaan worden op de scheten die ze laten...Vraag me af, wanneer de één of andere pippo er hier ook mee afkomt.

Of wat had je gedacht van belastingen betalen omdat we CO2 uitstoten tijdens het ademen
Of van een belasting omdat we zonlicht ontvangen

En zo kunnen we nog wel een tijd doorgaan.

Vroeger zeiden mijn ouders dat je met spaarcenten goed moest oppassen en niet te snel opgebruiken, want dat was je 'werkman' die voor je werkt zonder dat je er iets moet voordoen. Eenmaal opgegeven was er niets meer te verdienen. Wel nu, ik heb zo het gevoel dat vadertje staat (En Europa voor wat dat betreft) zijn werkman aan het opeten is, maar dan wel heel letterlijk.

In bepaald buurten kun je zien wat de gevogen zijn van wat ooit een belasting op licht was!Venster werden dichtgemets om te ontsnappen aan die belasting.

Yves38 16 mei 2008 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DannyS (Bericht 3426023)
Eindelijk! Het totaal aan scheten en maaggassen van die runderen zijn immers even verantwoordelijk voor het broeikaseffect als de CO2 uitstoot van het verkeer, incusief de scheep- en luchtvaart. Als we allemal vegetarier worden dan heeft dat een effect op het millieu als zouden we alle verkeer stilleggen: 18% van alle broeikasgassen komt van de koe. De koeienscheet en de mest produceert één derde van het methaangas ter wereld. Methaan warmt de aarde 20 keer zo snel op als CO2. De koe stoot ook nog een derde van alle ammonia uit, de oorzaak van zure regen. De koe... onbost... en tovert dan door overbegrazing een vijfde van alle graslanden om tot woestijn.
De koeien van Gore zijn hem eeuwig dankbaar de schuld op andere te hebben geschoven.
ref: koe veroorzaakt vernietiging aarde
NRC Handelsblad -Thieme verwijt Gore dat hij de voornaamste broeikasvervuiler ongenoemd liet: de veeteeltsector.

En omdat gij graag het konijn uithangt moet iedereen maar vegetariër worden.

Moeten we misschien ook belastingen betalen op onze eigen scheten ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be