Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox
(Bericht 3430142)
Is het na de negatieve berichtgevingen over Vlaanderen in de buitenlandse eens geen tijd om zelf iets te doen tegen al deze Franstalige aanvallen? Volgens mij is het tijd om eens een mail te schrijven naar de redactie van diverse buitenlandse kranten. Er moet in ieder geval eens duidelijk uitgelegd worden dat de Franstaligen een ongrondwettelijke kieskring waarin zij privileges genieten weigeren te splitsen, zich weigeren te integreren in Vlaanderen en bovendien een agressieve politiek van annexionisme voeren.
De mail is natuurlijk nog ver van klaar, dit is wat ik voorlopig snel in mekaar heb gebakken. Gebruik deze draad dan ook voor opmerkingen, suggesties en verbeteringen.
|
Ik wil je niet beledigen en geen verwijten maken, maar ik verwoord enkel wat vele buitenlandse mensen zeggen over België.
Een paar opmerkingen die ik letterlijk gaan plaatsen en dus niet van mij persoonlijk komt, " Het leven in België moet toch rijkelijk en onbezorgd zijn, daar jullie Belgen zelfs jullie regering kunnen laten vallen over een discussie over wie waar op welke politici mag stemmen.
Jullie Belgen moeten toch een geweldige luxe hebben, daar jullie zich openlijk in heel de wereld kunnen voordoen als peuters die ruziën om een stukje speelgoed.
Jullie Belgen moeten over een ongelofelijk groot inkomen beschikken, daar jullie zelfs kunnen ruzie maken over het verdelen van een landje dat kleiner is dan de meeste provincies in de rest van de wereld.
Jullie Belgen moeten toch een rijke en goede economie hebben, daar jullie kunnen vechten om een paar miljard Euro, terwijl de rest van de wereld moet vechten om aan eten voor haar bevolking te geraken.
Jullie Belgen moeten toch echt verwaand zijn, daar jullie het zelfs durven om buurlanden te zeggen wat ze moeten aanleggen en water en spoorwegen, en daar zelfs geld voor op tafel kunnen leggen.
Jullie Belgen moeten wel beseffen dat wij jaloers zijn op jullie, want wij hebben niet de luxe om 16regeringen te onderhouden met slechts 10miljoen mensen zoals jullie, wij zijn al blij dat we 5 regeringen kunnen onderhouden met 70miljoen mensen.
Jullie Belgen zijn ongelofelijk, jullie spreken,lezen,geschrijven en begrijpen de meeste talen van heel de wereld en spreken bijna iedere bezoeker in zijn eigen taal aan en toch..... Maken jullie ruzie omdat andere geen moeite doen jullie taal te leren, maar jullie zelf schakelen direct over bij de eerste taalfout dat anderstaligen maken tegenover jullie taal. Wij hebben nietde luxe om andere talen te leren, wij moeten vechten om te overleven en zijn vaak al blij als we naast onze eigen taal ook nog Engels of Frans kennen."