Esperanza |
20 mei 2008 17:25 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C
(Bericht 3437307)
Ik beweer nergens dat er geen gegronde kritiek kan geuit worden op Moeder Theresa, natuurlijk is veel van die kritiek gegrond, maar om te beweren dat dat zwaarder weegt dan hetgeen ze verwezenlijkt heeft... dat is toch wel zwaar overdreven.
|
En wat heeft ze dan concreet verwezenlijkt behalve dan "Spirituele Bijstand" verlenen en voor de rest aspirines uit te delen? Een beetje cru gesteld maar uiteindelijk komt het hier op neer.
Wat betrokkene heeft verwezenlijkt is het institutionaliseren van de armoede. Betrokkene hield van de armoede, niet van de armen.
Citaat:
"It is not up to me to fight against poverty. I am here to do God's work"
|
Bertrokkene bevond zich in een uitgelezen positie om de wereld een geweten te schoppen. Jammer genoeg heeft ze dit steeds categoriek geweigerd.
Sorry, ik heb geen bewondering voor haar. En dat heeft nu eens niets te maken met mijn anti-klerikale ingesteldheid.
PS. Bovenstaande is een uitspraak die me altijd is bijgebleven. En neen, ik kan die niet (meer) staven. Ik heb dat ooit eens gelezen in een interview met haar. Ik neem het je derhalve niet kwalijk indien je me niet wenst te geloven.
|