Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Damiaan barreren als 'grootste Vlaming'? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=106048)

eno2 19 mei 2008 10:09

Damiaan barreren als 'grootste Vlaming'?

Iemand die twee gecertifieerde wonderen kan verrichten, kan niet in alle ernst tegen andere Vlamingen ingezet worden in een wedstrijd van 'grootste Vlaming'.

Dat is oneerlijke concurrentie en 'force majeure' van bovennatuurlijke aard.

Pater Damiaan moet dus gebarreerd worden, als grootste Vlaming

Travis66 19 mei 2008 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3433529)
Iemand die twee gecertifieerde wonderen kan verrichten, kan niet in alle ernst tegen andere Vlamingen ingezet worden in een wedstrijd van 'grootste Vlaming'.

LOL

Esperanza 19 mei 2008 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3433529)

:lol:

Andro 19 mei 2008 10:47

Damiaan heeft heel zijn leven tot god gebeden, nadien heeft god een wonder vericht, hij gaf Damiaan lepra.

Ge ziet bidden helpt.

Anna List 19 mei 2008 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 3433648)
Damiaan heeft heel zijn leven gebid, nadien heeft god een wonder vericht, hij gaf Damiaan lepra.

Ge ziet bidden helpt.

volgens mij moet dat gebit zijn :-P

Andro 19 mei 2008 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3433651)
volgens mij moet dat gebit zijn :-P

Met een gebid is het verstaanbaarder. ;-)

Esperanza 19 mei 2008 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 3433648)
Damiaan heeft heel zijn leven tot god gebeden, nadien heeft god een wonder vericht, hij gaf Damiaan lepra.

Een goed katholiek moet lijden...! Volgens Danneels schuilt hierin het échte heldendom...

Lof der Zotheid 19 mei 2008 14:27

Wat een onzin allemaal. Ík ben de grootste Vlaming.

abou Anis 19 mei 2008 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 3433822)
Een goed katholiek moet lijden...! Volgens Danneels schuilt hierin het échte heldendom...

We mogen er dus vanuit gaan dat de leiders van de katholieke sekte zich niet laten verzorgen wanneer ze ziek zijn...

Esperanza 20 mei 2008 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 3434254)
We mogen er dus vanuit gaan dat de leiders van de katholieke sekte zich niet laten verzorgen wanneer ze ziek zijn...

O jawel. Verplegen en verzorgen, de hele reutemeteut, alles wat je maar wil.

Zolang je maar niet zélf de ultieme beslissing over je éigen persoon neemt...

system 20 mei 2008 13:38

[
Citaat:

QUOTE=Esperanza;3433822]Een goed katholiek moet lijden[/color]...! Volgens Danneels schuilt hierin het échte heldendom...
De vraag moet worden gesteld in deze : openbaart zich in deze uitspraak een masochistisch trekje van Danneels of niet?

Andro 20 mei 2008 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3436735)

Of daarin schuilt misschien een masochistisch trekje van Danneels.

Moeder teresa was nog zotter, hoe zotter hoe groter de kans voor heiligverklaring.

Esperanza 20 mei 2008 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 3436745)
Moeder teresa was nog zotter, hoe zotter hoe groter de kans voor heiligverklaring.

Om voor de voltallige VN doodleuk te beweren dat abortus DE bedreiging vormt voor de wereldvrede moet je inderdaad krankjorum zijn.

Geert C 20 mei 2008 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 3436863)
Om voor de voltallige VN doodleuk te beweren dat abortus DE bedreiging vormt voor de wereldvrede moet je inderdaad krankjorum zijn.

En dat weegt natuurlijk zwaarder door dan al het werk dat zij verricht heeft...

Esperanza 20 mei 2008 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3436868)
En dat weegt natuurlijk zwaarder door dan al het werk dat zij verricht heeft...

Je doelt op haar interventie in Ierland in 1996? Of bedoel je dat ondanks alle donaties van waar ook ter wereld haar "hospitaal" in geen 25 jaar is veranderd en/of aangepast aan de moderne geneeskunde? Of bedoel je misschien dat injectienaalden werden gewassen in koud water en opnieuw gebruikt? Misschien heb je het over de enorme hoeveelheid aspirienes die veelvuldig werden toegediend? Of heb je het over haar uitspraak "Suffering is a gift from God"? Of heb je het over het feit dat betrokkene door de bestbetaalde doktors in de VS werd behandeld terwijl de bedelaars in de straten van Calcutta leerden hoe ze Het Onze Vader dienden op te zeggen?

Schijnheiligheid kent nog steeds geen grenzen.

Andro 20 mei 2008 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 3436976)
Je doelt op haar interventie in Ierland in 1996? Of bedoel je dat ondanks alle donaties van waar ook ter wereld haar "hospitaal" in geen 25 jaar is veranderd en/of aangepast aan de moderne geneeskunde? Of bedoel je misschien dat injectienaalden werden gewassen in koud water en opnieuw gebruikt? Misschien heb je het over de enorme hoeveelheid aspirienes die veelvuldig werden toegediend? Of heb je het over haar uitspraak "Suffering is a gift from God"? Of heb je het over het feit dat betrokkene door de bestbetaalde doktors in de VS werd behandeld terwijl de bedelaars in de straten van Calcutta leerden hoe ze Het Onze Vader dienden op te zeggen?

Schijnheiligheid kent nog steeds geen grenzen.

Je vergeet haar goede vrienden de Duvalier familie in Haiti en Charles Keating.

Esperanza 20 mei 2008 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 3437032)
Je vergeet haar goede vrienden de Duvalier familie in Haiti en Charles Keating.

Nee hoor. Ik ben die niet vergeten. Ik wilde Geert C nu ook niet �*l te veel choqueren...

Het is nog steeds not done om gegronde kritiek te uiten op een icoon als Moeder Theresa.

Steevast krijg je dan te horen : "Ja maar, ze heeft toch veel goeds gedaan"?

Belachelijk argument.

Geert C 20 mei 2008 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 3437298)
Nee hoor. Ik ben die niet vergeten. Ik wilde Geert C nu ook niet �*l te veel choqueren...

Het is nog steeds not done om gegronde kritiek te uiten op een icoon als Moeder Theresa.

Steevast krijg je dan te horen : "Ja maar, ze heeft toch veel goeds gedaan"?

Belachelijk argument.

Ik beweer nergens dat er geen gegronde kritiek kan geuit worden op Moeder Theresa, natuurlijk is veel van die kritiek gegrond, maar om te beweren dat dat zwaarder weegt dan hetgeen ze verwezenlijkt heeft... dat is toch wel zwaar overdreven.

Al moet het gezegd zijn dat ik persoonlijk toch iets meer bewondering heb voor iemand als Sœur Emmanuelle.

Esperanza 20 mei 2008 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3437307)
Ik beweer nergens dat er geen gegronde kritiek kan geuit worden op Moeder Theresa, natuurlijk is veel van die kritiek gegrond, maar om te beweren dat dat zwaarder weegt dan hetgeen ze verwezenlijkt heeft... dat is toch wel zwaar overdreven.

En wat heeft ze dan concreet verwezenlijkt behalve dan "Spirituele Bijstand" verlenen en voor de rest aspirines uit te delen? Een beetje cru gesteld maar uiteindelijk komt het hier op neer.

Wat betrokkene heeft verwezenlijkt is het institutionaliseren van de armoede. Betrokkene hield van de armoede, niet van de armen.

Citaat:

"It is not up to me to fight against poverty. I am here to do God's work"
Bertrokkene bevond zich in een uitgelezen positie om de wereld een geweten te schoppen. Jammer genoeg heeft ze dit steeds categoriek geweigerd.

Sorry, ik heb geen bewondering voor haar. En dat heeft nu eens niets te maken met mijn anti-klerikale ingesteldheid.

PS. Bovenstaande is een uitspraak die me altijd is bijgebleven. En neen, ik kan die niet (meer) staven. Ik heb dat ooit eens gelezen in een interview met haar. Ik neem het je derhalve niet kwalijk indien je me niet wenst te geloven.

system 20 mei 2008 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3437307)

Al moet het gezegd zijn dat ik persoonlijk toch iets meer bewondering heb voor iemand als Sœur Emmanuelle.

Zowel Damiaan, als Moeder Theresa, als Soeur Emannuelle, zijn mensen om 'U' tegen te zeggen. Daar kan in mijn ogen geen enkele twijfel over bestaan. Welke hun eventuele gebreken ook mogen geweest zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be