![]() |
Altijd treinstaking AUB
Ik ben nog nooit zo vlot op het werk geraakt!
Een voorstel tot dagelijkse treinstaking dus! |
Ik geraakte er eigenlijk ook zeer vlot. Was wel extra vroeg vertrokken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet alleen dat ik vandaag meer dan een half uur vroeger ben vertrokken omwille van de dreigende honderden kilometer file en dat ik meer dan 3 kwartier vroeger ben aangekomen, een dik kwartier winst;-) |
Dat de staking geen honderdduizenden mensen diep ongelukkig gemaakt heeft, zal de bonden niet gelukkig maken... :-D
Want hun sterkte is de wanorde en de schade (aan anderen)...8-) |
dus al die grote woorden over chaos en anarchie waren voor niets? spijtig toch hé.
|
Citaat:
Maar je geeft de clue nu wel al weg. Nu iedereen hier leest hoe vlotjes het ging op de wegen, gaan ze bij de volgende treinstaking geen verlof nemen of van thuis uit werken. |
Citaat:
Zelfs de NMBS, want ze verdienen nu natuurlijk veel meer dan normaal (de abonnementen zijn toch betaald en het personeel moeten ze niet betalen :-D ). De vakbonden kunnen hun leden evenwel een zakpremie geven... :lol: |
zelfde uur doorgereden (met de moto) ... Antwerpse ring was merkelijk rustiger
zelfs geen verkeersdode gevallen vanmorgen ... pffft ... de media heeft t weer eens ferm opgeklopt |
Tja, de mensen vertrekken vroeger en komen vroeger aan.
Wedden dat dat los staat van die staking? Wedden dat dit morgen ook kan gebeuren? |
Citaat:
A12 richting Brussel, van praetlaan, enz... allemaal precies zondag ! Echt zaaalig! |
Iedereen dacht: "Zo'n files, ik blijf thuis" :-D
|
Dat toont maar weer mooi eens dat al dat verkeer niet nodig is.
|
Als de vakbonden de bazen van de NMBS willen bij de kloten nemen, moeten ze niet staken, maar gratis openbaar vervoer aanbieden.
Kunnen ze bij voorkeur doen bij een lang weekend in de zomer, effe timen met goed weer, en presto, daar gaat al dat leuke geld. En de mensen zullen zo'n actie bejubelen. Andere optie is vervoer met de trein nog onregelmatiger te laten verlopen- bestuurders die alle kleine mankementjes inroepen om niet of te laat te vertrekken. Dan krijg je pas grootschalig gezeur. En bij het vrachtvervoer, grote firma's zijn snel om schadeclaims in te dienen bij te laat leveren en/of verzenden. Staken is als wapen zijn doel voorbij geschoten. Het is duurder voor de baas zijn niet productieve mensen te betalen. Ergo, het is een "betere" optie ter kloten van de bazen om wel te gaan werken, maar gezamelijk een langzaam aan actie uit voeren. |
Citaat:
Als jij zo denkt daarom denkt niet iedereen zo hee. Het zegt me wel wie je bent.... een beetje toch. Waarom? Mensen spreken zoals zij denken. |
Citaat:
Je mag ook de ganse morgen of zelfs de ganse dag in bed blijven liggen:lol: Wie gaat jou vertellen wat jij moet doen? Die moet nog geboren worden... |
Citaat:
|
Citaat:
Dus wel ietsje meer dan uw tendentieuze commentaar alsof enkel de "rode broeders" voor een "politieke" :roll: staking waren... Voor de rest is een staking het enige wapen van de arbeidersklasse tegen degenen die sociale rechten willen ondermijnen. Deze staking was dus goed en noodzakelijk. Volgende keer kiest men echter best voor een ganse week staken, de mensen gaan niet blijven verlofdagen opnemen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be