![]() |
Dagelijkse joint niet ongevaarlijk
Voor de diehards die nog steeds beweren dat softdrugs niet gevaarlijk zijn : eat this!
20 Mei 2008 11:09: Sonja Crielaard Op zich ben ik nooit echt tegen softdrugs geweest. Maar nu er steeds meer onderzoeken bekend worden waaruit blijkt dat het roken van een joint erg schadelijk is voor de gezondheid, wordt het misschien toch tijd om het roken van een joint te verbieden. In een recent onderzoek hebben wetenschappers van het Amerikaanse nationale instituut voor drugmisbruik ontdekt dat de drug marihuana (wiet) bij intensief gebruik kan leiden tot hart- en vaatziekten of aandoeningen aan de hersenen. Dat meldt Kennislink.nl. Eerder bleek uit Zwitsers onderzoek dat mensen die regelmatig een joint roken, meer kans zouden lopen op schizofrenie. En Nieuw-Zeelandse onderzoekers ontdekten dat de rook van een joint even kankerverwekkend als die van twintig sigaretten. Hoe langer en vaker iemand wiet rookt, hoe groter het risico op longkanker. Marihuana staat het meest bekend als recreatief middel. Ook wordt aan de stof, afkomstig van de Cannabis plant, een heilzame werking toegeschreven. In Nederland is marihuana sinds september 2003 op doktersrecept verkrijgbaar bij de apotheek, voor het verlichten van klachten bij onder andere multiple sclerose, glaucoom en migraine. THC is het werkzame bestanddeel van de drug en volgens de Amerikaanse onderzoekers ook de stof die bij langdurig gebruik problemen geeft. Zie ook: Joint net zo slecht als twintig sigaretten Zie ook: Cannabis verhoogt kans op schizofrenie http://gezondheid.blog.nl/actualitei...t-ongevaarlijk |
Dat ze hun plan trekken met hun smeerlapperij!
Zolang het in mijn huis maar rookvrij is. |
Dagelijks in de file staan is ook slecht voor mijn gezondheid, gaan ze dat dan ook verbieden?
|
Citaat:
2) Enkel je hersencellen worden tijdelijk aangetast. 3) Andersom: als je aanleg hebt ervoor kan dat door wiet opgewekt worden, het middel zelf veroorzaakt het niet. 4) 9 sigaretten |
En dan zwijgen we nog van alcohol en vetten !!
|
Wa is uw probleem , de ene zuipt, den andere rookt, en vele Belgen zijn pedofiel en homo .....
dus jointjes en drugs zijn zo erg niet en de handel brengt goed op, laat iedereen zijn ding hé :x Tijden veranderen ! :roll: |
hoe komt het toch dat men oud nieuws maar blijft herhalen?
|
De drugspolitie is er weer.
Leven is ongezond. Eat this. |
Citaat:
|
.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alcoholiekers en rokers leven ook op de kap van de sociale zekerheid. Iemand die af en toe een pint drinkt zal wel nog altijd kunnen werken, net zoals iemand die af en toe een joint rookt. |
Citaat:
Informeer je eerst. De meeste mensen die joints roken, gaan gewoon iedere (werk)dag werken. In tegenstelling tot al degenenen die de maandag met een kater thuisblijven, wegens ziekte, omdat ze in het weekend te veel gedronken hebben. |
Citaat:
|
Ik droom nu nog altijd om dat jointje eens te mogen roken,maar na twee klaplongen kan ik niet meer roken :?
|
Citaat:
Ik was vroeger HEEL slim 8-) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be