Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Dagelijkse joint niet ongevaarlijk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=106114)

jan hyoens 20 mei 2008 15:08

Dagelijkse joint niet ongevaarlijk

Voor de diehards die nog steeds beweren dat softdrugs niet gevaarlijk zijn : eat this!

20 Mei 2008 11:09: Sonja Crielaard
Op zich ben ik nooit echt tegen softdrugs geweest. Maar nu er steeds meer onderzoeken bekend worden waaruit blijkt dat het roken van een joint erg schadelijk is voor de gezondheid, wordt het misschien toch tijd om het roken van een joint te verbieden.

In een recent onderzoek hebben wetenschappers van het Amerikaanse nationale instituut voor drugmisbruik ontdekt dat de drug marihuana (wiet) bij intensief gebruik kan leiden tot hart- en vaatziekten of aandoeningen aan de hersenen.
Dat meldt Kennislink.nl.

Eerder bleek uit Zwitsers onderzoek dat mensen die regelmatig een joint roken, meer kans zouden lopen op schizofrenie.

En Nieuw-Zeelandse onderzoekers ontdekten dat de rook van een joint even kankerverwekkend als die van twintig sigaretten. Hoe langer en vaker iemand wiet rookt, hoe groter het risico op longkanker.

Marihuana staat het meest bekend als recreatief middel. Ook wordt aan de stof, afkomstig van de Cannabis plant, een heilzame werking toegeschreven.

In Nederland is marihuana sinds september 2003 op doktersrecept verkrijgbaar bij de apotheek, voor het verlichten van klachten bij onder andere multiple sclerose, glaucoom en migraine.

THC is het werkzame bestanddeel van de drug en volgens de Amerikaanse onderzoekers ook de stof die bij langdurig gebruik problemen geeft.

Zie ook: Joint net zo slecht als twintig sigaretten
Zie ook: Cannabis verhoogt kans op schizofrenie

http://gezondheid.blog.nl/actualitei...t-ongevaarlijk

Another Jack 20 mei 2008 15:21

Dat ze hun plan trekken met hun smeerlapperij!
Zolang het in mijn huis maar rookvrij is.

santos 20 mei 2008 15:25

Dagelijks in de file staan is ook slecht voor mijn gezondheid, gaan ze dat dan ook verbieden?

LiberaalNL 20 mei 2008 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens (Bericht 3436955)
Voor de diehards die nog steeds beweren dat softdrugs niet gevaarlijk zijn : eat this!

20 Mei 2008 11:09: Sonja Crielaard
Op zich ben ik nooit echt tegen softdrugs geweest. Maar nu er steeds meer onderzoeken bekend worden waaruit blijkt dat het roken van een joint erg schadelijk is voor de gezondheid, wordt het misschien toch tijd om het roken van een joint te verbieden.

In een recent onderzoek hebben wetenschappers van het Amerikaanse nationale instituut voor drugmisbruik ontdekt dat de drug marihuana (wiet) bij intensief gebruik kan leiden tot hart- en vaatziekten of aandoeningen aan de hersenen.
Dat meldt Kennislink.nl.

Eerder bleek uit Zwitsers onderzoek dat mensen die regelmatig een joint roken, meer kans zouden lopen op schizofrenie.

En Nieuw-Zeelandse onderzoekers ontdekten dat de rook van een joint even kankerverwekkend als die van twintig sigaretten. Hoe langer en vaker iemand wiet rookt, hoe groter het risico op longkanker.

Marihuana staat het meest bekend als recreatief middel. Ook wordt aan de stof, afkomstig van de Cannabis plant, een heilzame werking toegeschreven.

In Nederland is marihuana sinds september 2003 op doktersrecept verkrijgbaar bij de apotheek, voor het verlichten van klachten bij onder andere multiple sclerose, glaucoom en migraine.

THC is het werkzame bestanddeel van de drug en volgens de Amerikaanse onderzoekers ook de stof die bij langdurig gebruik problemen geeft.

Zie ook: Joint net zo slecht als twintig sigaretten
Zie ook: Cannabis verhoogt kans op schizofrenie

http://gezondheid.blog.nl/actualitei...t-ongevaarlijk

1) ERG schadelijk? Nog altijd minder schadelijk dan alcolhol! Bovendien: welk recht heeft de overheid iets te verbieden wat je zelf kunt bepalen of je het doet of niet. Daarbij komt ook dat je niet per se een joint hoeft te roken wil je stoned worden: een waterpijp kan b.v. ook en is totaal niet schadelijk voor de longen.
2) Enkel je hersencellen worden tijdelijk aangetast.
3) Andersom: als je aanleg hebt ervoor kan dat door wiet opgewekt worden, het middel zelf veroorzaakt het niet.
4) 9 sigaretten

Lamme Goedzak 20 mei 2008 18:27

En dan zwijgen we nog van alcohol en vetten !!

sus antigoon 20 mei 2008 20:32

Wa is uw probleem , de ene zuipt, den andere rookt, en vele Belgen zijn pedofiel en homo .....

dus jointjes en drugs zijn zo erg niet en de handel brengt goed op, laat iedereen zijn ding hé :x Tijden veranderen ! :roll:

the_dude 21 mei 2008 11:10

hoe komt het toch dat men oud nieuws maar blijft herhalen?

L. J. Brutus 21 mei 2008 11:14

De drugspolitie is er weer.

Leven is ongezond. Eat this.

@lpha 21 mei 2008 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 3439160)
hoe komt het toch dat men oud nieuws maar blijft herhalen?

Het vierde "ras": de herkauwers ;)

Goldband 21 mei 2008 13:18

.

Goldband 21 mei 2008 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens (Bericht 3436955)
Voor de diehards die nog steeds beweren dat softdrugs niet gevaarlijk zijn : eat this http://gezondheid.blog.nl/actualitei...t-ongevaarlijk

Blowen moet je niet laten omdat het schadelijk is. Je moet het laten omdat het zielig is.

jan hyoens 21 mei 2008 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 3437018)
1)
2) Enkel je hersencellen worden tijdelijk aangetast.

Ja, dat is duidelijk!

jan hyoens 21 mei 2008 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sus antigoon (Bericht 3438051)
Wa is uw probleem , de ene zuipt, den andere rookt, en vele Belgen zijn pedofiel en homo .....

dus jointjes en drugs zijn zo erg niet en de handel brengt goed op, laat iedereen zijn ding hé :x Tijden veranderen ! :roll:

Als belastingsbetaler is dat mijn probleem! Wie betaalt er voor al die junks die van de sociale zekerheid leven denk je? En als je van principe bent dat iedereen zijn ding mag doen wat zit je hier dan in godsnaam te zagen.

jan hyoens 21 mei 2008 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3439167)
De drugspolitie is er weer.

Leven is ongezond. Eat this.

laat u dan euthanasiëren!

nun 21 mei 2008 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens (Bericht 3439653)
Als belastingsbetaler is dat mijn probleem! Wie betaalt er voor al die junks die van de sociale zekerheid leven denk je? En als je van principe bent dat iedereen zijn ding mag doen wat zit je hier dan in godsnaam te zagen.

Wiet roken is ongezond. Vind je daarom dat het verboden moet worden?

Alcoholiekers en rokers leven ook op de kap van de sociale zekerheid. Iemand die af en toe een pint drinkt zal wel nog altijd kunnen werken, net zoals iemand die af en toe een joint rookt.

artisjok 21 mei 2008 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens (Bericht 3439653)

Iemand die dagelijks zijn joint rookt is toch geen junk die van de sociale zekerheid leeft!
Informeer je eerst.
De meeste mensen die joints roken, gaan gewoon iedere (werk)dag werken. In tegenstelling tot al degenenen die de maandag met een kater thuisblijven, wegens ziekte, omdat ze in het weekend te veel gedronken hebben.

LiberaalNL 21 mei 2008 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens (Bericht 3439648)
Ja, dat is duidelijk!

Alcolhol breekt hersencellen af...

duveltje382 21 mei 2008 14:30

Ik droom nu nog altijd om dat jointje eens te mogen roken,maar na twee klaplongen kan ik niet meer roken :?

duveltje382 21 mei 2008 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 3439678)
Alcolhol breekt hersencellen af...

Idd

Ik was vroeger HEEL slim 8-)

L. J. Brutus 21 mei 2008 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens (Bericht 3439658)
laat u dan euthanasiëren!

Waarom? U klaagt erover, niet ik.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be