![]() |
Verblijf een jaar in Beijlastok (Polen)
Men zoekt vrijwilligers om een jaar in Beijlastok te verblijven in het kader van een opleiidng voor jeugdakties tegen racisme :
olontulo por unu jaro en Białystok ----------------------------------- En la Societo pri la Internacia kaj Interkultura Intersxangxo ANAWOJ la Bialistoka E-Societo anoncis la pretecon akcepti por unu jaro volontulon el euxropunia lando kadre de la "Euxropa Volontulado", la Programo "Junularo en la Aktivado" - kampanjo 2. Esperantlingva volontulo kune kun la membroj de la Societo laboros pri la popularigado de E-ideo: respektado de la kultura varieco en la kunligo kun la kontrauxbatalado de rasismo kaj ksenofobio. Kiel atentigis BES en sia anoncodeklaro kono de Esperanto grandigos la sxancojn de volontulo por efika agado. Pli da informoj eblas ricevi cxe la kontaktotelefonoj: + 48.85.7179145, posxtelefonoj: +48 506 565438 kaj +48 510 502826, elektronike: [email protected] Oficiala retpagxo pri la projekto: http://ec.europa.eu/youth/evs/aod/he...ID=58000396510 (en la angla) Kandidatigxoj alvenu prefere gxis jxauxdo, la 22-a de majo 2008. inf: Łukasz Żebrowski [email protected] el [[ecxei-membroj]] |
Als dat nu eens in het Pools stond kon ik het misschien begrijpen ;-)
|
Citaat:
zou handig zijn |
Citaat:
Zo weinig mogelijk vreemdelingen is immers nog altijd de beste garantie tegen dat afschuwelijke racisme ! |
Citaat:
Altijd de laatste van de klas gewees, zeker ? en veel gepest geweest ? |
Citaat:
In Polen blijkt het antisemitisme nog altijd zeer algmeen te zijn, ondanks hun rol tijdens WOII. (net als de rol van de NSB-ers in NL) |
Citaat:
In hun geval zou ik me daar toch wel eens vragen bij stellen. |
Beter wegblijven uit dat land; niet voor niets komen de Polen zelf liever naar hier.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan is het inderdaad ook niet voor U bestemd. |
Citaat:
voor 1989 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Is de film Daens niet opgenomen in die streek, of toch in Polen?
Men vond daar nog fabrieken zoals in de tijd van Daens. |
Citaat:
. |
Citaat:
Ik ben eigenlijk nog wel geinteresseerd, meer info etc? Edit: het kleinste kind mss, maar ik had ook over die 'angla' gelezen hoor Edit edit: esperanto? yergh |
Citaat:
De meeste Polen hier komen waarschijnlijk uit Lubelska, Warmie en Mazurie. Poznan is de rijkste provincie, samen met het Westen(Gdansk) en Warschau. |
Citaat:
Dat er mensen zijn die een wonderlijke taal die zo gemakkelijk is dat men ze zonder veel moeite kan begrijpen letterlijk verachten is een fenomeen dat me uiteraard bekend is. Wijzelf en onze kinderen worden naar scholen gestuurd in het kader van "leerplicht" en vol met kennis gepropt.. een groot gedeelte van mensen krijgen zo een hekel aan het gebruiken van hun hersenen & daar zitten zelfs inteligente specimen tussen , spijtig.. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be