![]() |
Is Oost Europa nu het centrum van Europa geworden
Ik vind als men zo naar dat songfestival gisteren keek dat de west Europese landen er maar mager uit kwamen,is oost Europa nu aan de macht:?
|
De Oosteuropese landen stemmen al jaren op elkaar in dat nietszeggend jaarlijkse show'tje dat bedoeld is om een verenigd Europa bij de burgers door de strot te rammen.
Ik kan me er niet druk om maken. |
Oost-Europa is Rusland, Oekraïene en Wit-Rusland. Ten westen daarvan ligt Centraal-Europa.
|
Citaat:
In Litouwen beweert men dat het geografisch centrum van Europa 30 km ten N van Vilnius ligt. Ik kan het niet verifiëren. |
ik stel voor dat we dan ook meteen de hoofdzetel van de EU verplaatsen, ergens ter hoogte van Vladivostok, en er voortaan de OEU van maken, zonder ons.
|
EURAzie
|
, oostazië en oceanië?
|
Citaat:
:lol: |
Citaat:
Wat betreft de dynamiek bestaat die sterk in Oost-Europa. Komend vanuit een onderdrukte steriele maatschappij vinden de burgers daar het enthousiasme om zich in te zetten voor een vernieuwde samenleving. Iets dergelijks beleefde West-Europa ook in de 50'er en 60'er jaren, na de verschrikkingen van WO-II. Wat betreft de wet van de remmende voorsprong is het moeilijker om steeds voorop te blijven lopen dan om van anderen de goede voorbeelden na te volgen. De grote moeite die het kost om voorop te blijven lopen leidt tot een zekere inertie. Die twee mechanismen zorgen ervoor dat in het oosten van Europa zich nu de meest dynamische ontwikkelingen voordoen. Het songfestival is een uitdrukking van de manifestatiedrang, waar de beste artiesten zich inzetten, in tegenstelling tot West-Europa, waar aankomende talenten en tweederangs artiesten acte de présence geven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat mij trouwens meer interesseert is het demografisch zwaartepunt. Landen als Finland, Zweden,... zijn enorm maar er woont geen kat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De laatste Duitser die ik over dit onderwerp sprak zei letterlijk: Direkt die muur terug en ze mogen hem een paar meter hoger maken ineens. Schril in contrast met de enthousiaste tiener die hij was toen de muur werd neergehaald. Tijden veranderen.
Wat betreft die eurovisieprul: Laat ze het maar vanaf nu enkel door centraal- en oost europa doen, al die onzin op tv kost al geld genoeg. Een liedjeswedstrijd is het allang niet meer (ooit geweest?). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be