Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Wat als België uiteen valt? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=106192)

Heel-Nederlander 21 mei 2008 18:21

Wat als België uiteen valt?

Wat als Yves Leterme het niet bolgewerkt krijgt en België valt? Wat zou dan de mogelijkheid zijn die het meest word aangemerkt?

Heel-Nederlander 21 mei 2008 18:25

Ik stem voor Vlaanderen bij Nederland, Wallonië bij Frankrijk

Everytime 21 mei 2008 18:40

Als het echt moest gebeuren : Vlaanderen onafhankelijk, speciale statuut voor Brussel en Wallonië met Frankrijk. Vlamingen leven niet met Nederland terwijl Franstalige Belgen wel met Frankrijk leven : Welke Franstalige Belgen kijken nooit naar TF1, France 2, France 3, enz.............. TF1 is trouwens marktleider in Wallonië, niet RTBF of RTL-TVI dus. Dat zegt al genoeg, denk ik. De meeste Franse artiesten scoren ook in Franstalig België, wat in Frankrijk gebeurt zal zowiezo een impact in Franstalig België hebben : lees de Franstalige versies van uw "Dag Allemaal" en als je een beetje volgt wat er in Frankrijk op de culturele vlak gebeurt, zal je onmiddellijk merken dat de impact er zeer groot is.

Max van Dietschland 21 mei 2008 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander (Bericht 3440362)
Wat als Yves Leterme het niet bolgewerkt krijgt en België valt? Wat zou dan de mogelijkheid zijn die het meest word aangemerkt?

Vlaanderen onafhankelijk met Filip Dewinter als minister president en Yves Leterme als minister van Financiën en Begroting. Filip Deman als minister van vreemdelingenzaken.

Later kan er toenadering gezocht worden tot het Noorden.

Kazan 21 mei 2008 18:57

Ik vind dat wij als Vlamingen niet mogen/kunnen beslissen over het lot van Wallonië. Bij Frankrijk of zelfstandig, dat kunnen toch wel zelf kiezen zeker?

Rudy Van Nespen 21 mei 2008 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 3440412)
Vlaanderen onafhankelijk met Filip Dewinter als minister president en Yves Leterme als minister van Financiën en Begroting. Filip Deman als minister van vreemdelingenzaken.

LOL!!!!!!!!!!! En dan maar klagen dat vlaanderen een slecht imago heeft in het buitenland. 'Het land van het geweldloze fascisme' remember?

Knuppel 21 mei 2008 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen (Bericht 3440474)
LOL!!!!!!!!!!! En dan maar klagen dat vlaanderen een slecht imago heeft in het buitenland. 'Het land van het geweldloze fascisme' remember?

Het imago van Belgique is allang om zeep. Daar kunnen de fabeltjes van Max van Diestland niet meer bij helpen.

Knuppel 21 mei 2008 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazan (Bericht 3440435)
Ik vind dat wij als Vlamingen niet mogen/kunnen beslissen over het lot van Wallonië. Bij Frankrijk of zelfstandig, dat kunnen toch wel zelf kiezen zeker?

Niet vergeten dat dit maar een forumpoll is van de tweelingbroer van Max van Dietschland.

RASPOUTINE 21 mei 2008 19:56

Zij zullen alles doen om het te voorkomen.
Zelf overeenkomen zullen ze...laat ons niet vergeten dat het over postjes gaat.

Garry 21 mei 2008 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 3440412)

Lap, weeral ene die ons aan Nederland wil plakken. Hebben we na 178 jaar vast te hangen aan Wallonië nog niet genoeg geplakt? Als gij zo graag vast hangt aan het Noorden, GAAT DAAR DAN WONEN HE !!!!!!!!

lombas 22 mei 2008 00:02

:cheer: Vlaanderen bij Frankrijk :cheer:

HAMC 22 mei 2008 01:22

Ik mis de optie, "Vlaanderen onafhankelijk en Wallonie naar Nederland. En zonder corridor. En alle wegen vanuit de Walen naar Brussel en Nederland een peage systeem. (Voor Walen alleen!)"

Svennies 22 mei 2008 01:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander (Bericht 3440368)
Ik stem voor Vlaanderen bij Nederland, Wallonië bij Frankrijk

Nou mooi niet mijn beste,géén denken aan.....
Als zeeuws-vlaanderen en nederlands limburg zich wil aansluiten bij een onafhankelijk vlaanderen zijn ze hartelijk welkom...
Maar absoluut géén denken aan dat vlaanderen nadat ze vanonder het schaamteloze francofone gerichte koningshuis der saksen-coburgs zijn onderuit gekropen om dan onder de vleugeltjes van de oranje-nassaus die al even hypocriet zijn te gaan kruipen...
Dan ruilen we de ene ellende in voor de andere....
Laat die nederlanders van boven de moerdijk maar waar ze nu zijn...

Tejokus 22 mei 2008 03:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 3440593)
Zij zullen alles doen om het te voorkomen.
Zelf overeenkomen zullen ze...laat ons niet vergeten dat het over postjes gaat.

Natuurlijk zullen die er alles aan doen.

Al die nieuwe adel? Die gaan hun titels en aanzien voor geen geld van de
wereld opgeven.

Tejokus 22 mei 2008 04:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 3441197)
Nou mooi niet mijn beste,géén denken aan.....
Als zeeuws-vlaanderen en nederlands limburg zich wil aansluiten bij een onafhankelijk vlaanderen zijn ze hartelijk welkom...
Maar absoluut géén denken aan dat vlaanderen nadat ze vanonder het schaamteloze francofone gerichte koningshuis der saksen-coburgs zijn onderuit gekropen om dan onder de vleugeltjes van de oranje-nassaus die al even hypocriet zijn te gaan kruipen...
Dan ruilen we de ene ellende in voor de andere....
Laat die nederlanders van boven de moerdijk maar waar ze nu zijn...

Idd. Svennies...
Altijd opletten met: ".... van Duitsen bloede...."
De kleur van de vlag is anders maar het zit in hun bloed he ;)

Tejokus 22 mei 2008 04:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3441108)
:cheer: Vlaanderen bij Frankrijk :cheer:

Loebas.... euh lombas;)
Allee jong.

Ik denk dat er veel vies zouden opkijken moest België "vallen".
Dat is zoals een orkaan: veel opwinding (en emotie) in het begin
maar het eindig in catastrofe.

Pavolini 22 mei 2008 06:32

Vlaanderen onafhankelijk, de Walen bij Frankrijk. Tenzij ze ook verkiezen om zelfstandig te blijven. Vlaanderen bij de kaaskoppen zie ik niet zitten, we verschillen te sterk.

forzaflandria 22 mei 2008 07:15

Vlaanderen onafhankelijk, wat met Wallonie gebeurt, interesseert mij niet, maar dat moeten de Walen zelf beslissen.

Bij Nederland? Nu zijn we 60 percent van de Belgen, en we kunnen de Walen nog niet de baas. Wat dan als we een minderheid binnen Nederland zijn? Neen, bedankt.

JP Coen 22 mei 2008 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 3441102)
Lap, weeral ene die ons aan Nederland wil plakken. Hebben we na 178 jaar vast te hangen aan Wallonië nog niet genoeg geplakt? Als gij zo graag vast hangt aan het Noorden, GAAT DAAR DAN WONEN HE !!!!!!!!

Waarom zou Nederland samen met Vlaanderen willen?:roll:
Vanaf 1830 tot op de dag van vandaag, hebben de meeste Vlamingen de kant van de Fransen gekozen en gecollaboreerd.Zij hebben tot op de dag van vandaag hun antipatie tegenover Nederland in alle toonaarden laten horen.
Vlaanderen verdient het niet om met Nederland samen te gaan.

Heel-Nederlander 22 mei 2008 10:09

Ik lees hier veel dingen als "dan zijn we een minderheid en kunnen we ze niet de baas zijn". Moet dat dan? Als je netjes in een grondwet regelt dat de minderheid gelijk is aan de meerderheid ... opgelost probleem. En inderdaad is Oranje-Nassau wel een beetje oudbollig ja ... maar toch: zij spreken tenminste fatsoenlijk Nederlands:P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be