Dilbert |
17 maart 2004 11:14 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolspoel
Is het geen goed idee om een test/evaluatie op te stellen waarin mensen het beleid van paars kunnen beoordelen? Hierin zouden vragen staan omtrent :
wergelegenheid / vreemdelingenstemrecht / superboetes / fiscale amnestie / ministerswissels / houding tov PS / ....
Zou kunnen de mensen die nog niet beslist hebben naar wie hun stem zal gaan het beleid eens afwegen. Zo kunnen ze kiezen ofwel voor paars ofwel voor VB of CD&V. In het buitenland zijn reeds gelijkaardige dingen gedaan en hebben toch wel een impact gehad. (dan denk ik aan Denemarken en Italie , en men zegt mij ook in Nederland)
Mochten er reeds mensen met iets gelijkaardigs bezig zijn zou ik graag meewerken hieraan.
|
Probleem is dat dit weeral een puur "rationele" test zou zijn, terwijl de helft van de mensen om "emotionele" redenen beslist. Origineler zou zijn om ook de emotionele factoren eens mee te nemen: invloed van het proces Dutroux, het stilzwijgen in de media van het probleem van groepsverkrachtingen en de criminaliteit in het algemeen, het "onmenselijke" van het VB, de geloofwaardigheid van de politici, het onveiligheidsgevoel, stemmen voor babes of ideale schoonzonen, het underdog-gevoel van de Vlaming (en VB kiezers), enz.
|