![]() |
Mogelijk "rassenrellen" in Brussel?
Noord-Afrikaanse jongeren uit Brussel hebben via internet opgeroepen om ‘af te rekenen met blanke supporters van de voetbalclub Anderlecht. De Brusselse politie is in opperste paraatheid gebracht.
De oproep is een gevolg van de bekerfinale tussen Anderlecht en Genk afgelopen zondag waar Anderlecht-supporters waaronder skinheads ruzie kregen met Noord-Afrikaanse jongeren. Op een internetblog werd onder meer opgeroepen om ‘cafés, huizen en auto’s in brand te steken’. Politiemacht paraat Meer dan 600 mensen reageerden al op het bericht. De politie zal vanavond massaal uitrukken om de orde te bewaken bij het stadion en het metrostation Sint-Guido. http://www.spitsnieuws.nl/archives/b..._in_bruss.html Zijn bepaalde groepen van plan om intifada'tje te gaan spelen zoals in Parijs en andere Europese steden reeds meerdere malen gebeurd is? Iemand die hier meer van weet? |
Wanneer vallen de eerste doden bij dergelijke confrontaties ?
|
wat ik opmerkelijk vond was het volgende zinnetje in het Belga bericht:
Citaat:
|
In het slechtste geval zal het gewoon weer een hoop geld kosten...
|
Heeft er iemand een linkje naar de desbetreffende blog? Voor hetzelfde geld is het een "grappig" bedoelde oproep, het zou niet de eerste keer zijn dat de media zo'n grap mist.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind echt dat je deze bende samen mag gooien met de jongens van B&H, dan kunnen ze zich in besloten kring uitleven en hoeft de samenleving van geen van beiden nog last te hebben.
Alleen krijg ik zo de indruk dat B&H nooit 600 man op de been gaat krijgen, al zijn ze maatschappelijk gevaar nummer 1 in onze samenleving.8O |
Voetbal is een sport en sport is TOF :)
|
Citaat:
En daarom moeten anderen het maar bekopen. :roll: |
Citaat:
Heeft de CGKR al klacht in gediend? |
Citaat:
Volgens het CGKR that is ... |
Citaat:
Dat is het ook. |
Citaat:
Dat klopt niet wat je daar beweert. Onlangs pas radio-interview gehoord met Dewitte. Ze krijgen daar ook dit soort 'gevallen' binnen en die worden ook behandeld. |
Citaat:
Kan je dit aantonen? Vermoedelijk niet. |
Dat ze klachten van omgekeerd racisme binnenkrijgen en "behandelen" wil ik best geloven.
Maar ik zou wel eens willen weten hoeveel van die klachten AANVAARD worden en voor de rechtbank gebracht! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be