![]() |
'Vilvoorde verkoopt woningen aan Nederlandstaligen'
Citaat:
De Rand wordt steeds meer een oorlogsgebied. |
Sociale woningen, dus tegen een goedkopere prijs!!
Als je een toelage wil van een Vlaamse gemeente of overheid, moet je minstens willen behoren tot die gemeente! Voor wie geen "sociale" woning wil , zal die voorwaarde niet gelden. Dus als je wil profiteren, moet je er ook iets voor over hebben!!! |
Citaat:
Citaat:
PS: Ik ben bereid u een rondleiding door het oorlogsgebied te geven, in my little tank weliswaar. U krijgt een gratis kogelvrije vest. In geval van nood kunnen we schuilen bij familie of vrienden van mij. Stuur me een PB-tje. |
Citaat:
|
Citaat:
Amsterdam-Oost, dat is pas oorlogsgebied. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Eerdaags moeten franstaligen in de Rand een 'jodenster' gaan dragen, let maar op.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor alle duidelijkheid wil ik eerst zeggen dat ik die maatregel volkomen steun. Maar ik blijf hier toch zitten met een dubbel gevoel. Als een privé eigenaar zijn woning weigert te verhuren of verkopen aan een allochtoon die misschien ook onvoldoende de taal kent is hij een racist volgens de poco's. |
Citaat:
|
Citaat:
De ironie van de Vlaamse wooncode is dan ook dat de Vlaamse regering eigenlijk dingen kan eisen die private verhuurders eigenlijk niet (meer) mogen volgens diezelfde Vlaamse regering. |
Citaat:
Het gaat erom dat als een particulier hetzelfde doet als de gemeente/verkavelaar zich veroorloven hij een klacht aan zijn been heeft wegens racisme. |
Citaat:
Binnen de EU is er een vrij verkeer van personen, goederen en diensten. Vlaanderen legt bepaalde regels op aan mensen met dezelfde nationaliteit die men elders niet eens meer oplegt aan mensen van de andere kant van Europa. Heb je al gehoord van Antwerpse sinjoren die een taaltest hebben moeten doorstaan om een woning te kopen in Spanje? Ik in ieder geval niet. Dat ze regels opleggen om een bepaalde nationaliteit of een permanten verblijfsvergunning te bekomen (en dan nog voor mensen buiten de EU) tot daar aan toe maar om een lap grond te kopen, veelal een paar km van de plaats waar ze zijn geboren? Dat zou bijvoorbeeld willen zeggen dat een Franstalige Belg die geboren is in de Vlaamse rand (maar bijvoorbeeld naar school is gelopen naar Brussel) veelal moeilijker een woning kan kopen dan iemand uit Friesland. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be