![]() |
Waar is de Waals cultuur?
Gisteren zat ik te wachten bij de kapper en bij gebrek aan beter, begon ik zowaar in de Story te lezen.
Bij een interview aan Yves Leterme vroeg men of hij niet liever Wallonië zou in ruilen voor Nederland. "Nee, want dan houden we maar 1 cultuur over en de 2 culturen zijn wat ons land zo boeiend maakt." Dat is iets dat je wel vaker hoort. "We moeten samenblijven voor meer cultuur!" Nu vraag ik mij af: Waar is ze, de Waalse cultuur? De cultuur die ons land zo rijk maakt? Ik zie ze niet. En zou ze verdwijnen bij een splitsing? |
Citaat:
|
Die tsjeef is bereid om alles te zeggen/doen om premier te blijven en de koning te dienen.
Net zoals VHS. |
Ja lap, een 'e' te weinig in de titel
|
Citaat:
|
Of een a te veel?
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo van die dingen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Je kunt eens beginnen met de boeken van Amélie Nothomb te lezen.
(Bijna?) allemaal in het Nederlands vertaald. |
De waalse cultuur is in ieder geval aan het evolueren naar verval.
Op socio-economisch gebied de lantaarndrager van Europa. Ze kunnen het zelf niet meer. Binnen de tien jaar zal dit steeds duidelijker worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Concreet: Wat is nu de Waalse cultuur en gaan we die verliezen bij Vlaamse onafhankelijkheid? |
Ik snap het argument van "Meer cultuur" niet, het is nu niet alsof Wallonië op mysterieuse wijze zou verdwijnen als Vlaanderen onafhankelijk is. Als DAT het beste argument is dat men kan bedenken om België te behouden...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be