![]() |
Katjang, Kroepoek en Kretek
![]() ![]() En nog nagenietend van zijn Nasi rames met Bir Bintang, en als dessert een tjendol, nam hij in het zonnetje een weldadige trek van zijn kretek, terwijl de live Indo-rock zijn oren streelde. (Derk, eat your heart out.) Pasar Malam Besar, 50 jaar! Proficiat! |
![]() Durian, heerlijke vrucht. Deze delicatesse is het allerlekkerste vers maar... Het is verboden deze vrucht mee te nemen in het vliegtuig of in hotels. Er is zelfs een verbodsbord voor. ![]() |
![]() Dit is een mooie. Hij mag er niet in. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Waar gaat dit eigenlijk over?
|
Citaat:
|
Kretek, man wat een vuiligheid, 'k heb dat in Indonesië eens gerookt, mijn keel heeft er nog dagenlang last van gehad...Kruidnagel in tabak draaien, waar halen ze het maar je moet (bijna) alles eens proberen hé...zodat je kan meepraten.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat Nederland zo koud was hadden wij toch nooit gedacht Maar 't ergste was 't eten. Nog erger dan op reis Aardapp'len, vlees en groenten en suiker op de rijst refrain: Geef mij maar nasi goreng met een gebakken ei Wat sambal en wat kroepoek en een goed glas bier erbij Geef mij maar nasi goreng met een gebakken ei Wat sambal en wat kroepoek en een goed glas bier erbij Geen lontong, sate babi, en niets smaakt hier pedis Geen trassi, sroendeng, bandeng en geen tahoe petis Kwee lapis, onde-onde, geen ketella of ba-pao Geen ketan, geen goela-djawa, daarom ja, ik zeg nou refrain Ik ben nou wel gewend, ja aan die boerenkool met worst Aan hutspot, pake klapperstuk, aan mellek voor de dorst Aan stamppot met andijwie, aan spruitjes, erwtensoep Maar 't lekkerst toch is rijst, ja en daarom steeds ik roep refrain |
Citaat:
http://www.pasarmalambesar.nl/ |
Citaat:
|
Hertog, zou je daar aan twee stenen tempelwachters (zoals je die in Indonesië ziet)kunnen geraken? 'k Zou er zo twee aan de ingang van mijn "Oosterse tuin" willen zetten maar ze moeten een beetje groot zijn hé. Hier ten lande heb ik ze nog niet gevonden...
|
Citaat:
|
Allé, ik moet daar eens naartoe, thanks voor de link en info. Mijn vriendin wil ook al jaren een grote Garuda in de inkom, wie weet vinden we die daar ook. ;-)
|
Nederland-Indie en Nederland horen bijelkaar!
Djangan mandi Kali Pesapen Kali Pespen banjak lintah nja Djangan kawin noni Pesapen Noni Pesapen banjak tingkahnja refrein: Ajoen ajoen ajoen in die hoge klapperboom Ajoen ajoen Masmira Djangan main gila Ajoen ajoen ajoen in die hoge klapperboom Ajoen ajoen Masmira Djangan main gila Ga niet baden daar in de kali En ga niet trouwen daar in Pesapen Laat je raden, m'n kleine Ali Wanneer ik jou met raad van dienst wil zijn refrein Want een kaaiman zit in de kali En ook een kaaiman zit in Pesapen ' 't Is je schoonma, m'n kleine Ali Die erop loert dat jij getrouwd zal zijn refrain |
|
Goed, dan zal ik ook maar een bijdrage doen:
![]() |
In dat geval wil ik ook nog een steentje bijdragen, met beelden van Borobudur en Prambanan
http://www.youtube.com/watch?v=RkxuP...eature=related Eens live een paar uur zitten op luisteren....Indrukwekkend ... Iemand nog wat gamelan ? http://www.youtube.com/watch?v=rM-Zs7RTsn4 |
Soerabaya :cheer:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be