![]() |
Sint-Genesius-Rode ligt in Brussel !!!!
Jean-Pierre Bemba.
Wie heeft het dezer dagen nog niet gehoord ! De oorlogsmisdadiger werd gearresteerd en zal worden uitgeleverd aan het Hof in Den Haag. Hij werd in het Brusselse St-Genesius-Rode in zijn woning opgepakt. Sla er zowat ALLE kranten en media maar op na : St-Genesius-Rode is niet langer een Vlaamse gemeente maar behoort tot het Brussels grondgebied ! KNACK Citaat:
Sint-Genesius-Rode is een buitenwijk van Brussel ! (KNACK) Citaat:
Het Nieuwsblad Citaat:
Citaat:
|
Belga zal het er wel weer ingesmokkeld hebben vermoed ik ... maar ja je zou toch verwachten dat enkele journalisten kritisch genoeg zouden zijn (of op zijn minst het communautaire dossier voldoende zouden kennen) om hierover te vallen en het te corrigeren ...
de kwaliteit van de 'Vlaamse' pers ... en dan schrikken dat Vlaanderen steeds aan t kortste eind trekt ... |
Goed om weten dat ik niet de enige ben die dit enigszins vreemd vindt. :?
|
|
Congoforum
Citaat:
|
En dan zijn ze verbaasd dat sommigen onder ons de kwaliteit van onze media ondermaats of politiek getint vinden...hoe zouden we DAAR nu bij komen :roll:.
|
Die media constateren een feitelijke toestand.
|
Citaat:
wat zeveren die Walen dan eigenlijk nog ? dan hebben ze toch al hun corridor ?! |
Citaat:
|
Laat ons de banieren en strijdwagens bovenhalen. Niet dat dat zal helpen, maar toch.
|
Citaat:
|
Citaat:
Klik |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een kaart uit de 18de eeuw:
Bruxellensis Tetrarchia ![]() http://www.highgate57.com/hethof/meiery.htm Citaat:
(ik vind Roo of St Genesius Rode niet direct terug op die kaart) |
Dat Vlaanderen onafhankelijk is is ook nog geen absolute waarheid maar we evolueren er wel naartoe, ik zeg niet dat het vandaag, morgen of zelfs volgende week is, maar we gaan er naartoe.
|
hoop doet je leven:lol:
|
Citaat:
De huidige administratieve indeling is helemaal anders. Brussel ligt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en in de omgangstaal staat BSL gelijk met dit Gewest. Sint-Genesius-Rode ligt in het Vlaamse Gewest (in de omgangstaal beter gekend als Vlaanderen). Twee aparte administratieve entiteiten. De media gebruiken de verkeerde terminologie. Hierop mag gerust gewezen worden. Dit heeft niks vandoen met 'het constateren van een feitelijke toestand'. Al verstedelijkt Sint-Genesius-Rode nog verder, het blijft Vlaams, en wordt daardoor niet Brussels. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be