Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nieuwe paspoorten of verraders? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=106513)

Crochettie 27 mei 2008 02:08

Nieuwe paspoorten of verraders?

Eindelijk heb ik een uitnodiging gekregen voor een nieuw indentiteitskaart te mogen afhalen.
Onmiddelijk viel mij op, dat je adres er nietmeer op vermeld staat.
Ik vroeg dit dan ook aan die ambtenaar en deze printe een papier af met mijn gegevens en adres via een paspoortlezer die er stond.

Nu komt het.
Deze vertelde mij het volgende
Mijnheer, dit zijn de gegevens die wij kunnen inkijken. Al uw andere gegevens kan enkel door politie bekeken worden.
????????????????????????
kLOPT DIT????
Staan daar nog andere vertrouwelijke gegevens in, zoals strafdossier enz...

Wie weet hier van ?
bEDANKT

Bhairav 27 mei 2008 05:09

WIe dat hier van weet? Iedereen die dat heeft.
Privacy is voor mensen die iets te verbergen hebben.

Gwyndion 27 mei 2008 05:15

Tenzij ik me vergis zou er op je elektronische ID natuurlijk de standaard informatie moeten op staan maar ook andere info zoals sommige medische informatie zoals allergieën, bloedtype,... (of ik was toch allezins onder de indruk dat dat een van de redenen was voor de invoering van de nieuwe ID).

duveltje382 27 mei 2008 06:21

Nee,daar staan gewoon dezelfde gegevens op dan op Uw oude paspoort,ook Uw rijksregisternr staat erop vermeld,derst zijn fabeltjes

duveltje382 27 mei 2008 06:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 3452213)
Tenzij ik me vergis zou er op je elektronische ID natuurlijk de standaard informatie moeten op staan maar ook andere info zoals sommige medische informatie zoals allergieën, bloedtype,... (of ik was toch allezins onder de indruk dat dat een van de redenen was voor de invoering van de nieuwe ID).

Ook niet want ik ben al aan mijn tweede kaart toe en ik heb nog nooit een bloedgroep mede gedeeld,en er staat nog zoiets als een medisch beroepsgeheim

santos 27 mei 2008 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3452210)
WIe dat hier van weet? Iedereen die dat heeft.
Privacy is voor mensen die iets te verbergen hebben.

LOL dat gelooft ge toch zelf niet? Privacy is er opdat de informatie die privé blijft en niet zomaar in ieders handen terecht komt.

Bhairav 27 mei 2008 07:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3452272)
LOL dat gelooft ge toch zelf niet? Privacy is er opdat de informatie die privé blijft en niet zomaar in ieders handen terecht komt.

Wat een naïeve definitie van privacy...:lol:

santos 27 mei 2008 07:36

Wat een sullige opmerking zeggen dat privacy is voor mensen die iets te verbergen hebben.
U kan anders ook gerust morgen vertellen aan uw werkgever dat u AIDS heeft en erna eens komen vertellen over privacy :)

Bhairav 27 mei 2008 07:38

Leer eens wat sarcasme ofzo?

santos 27 mei 2008 07:44

Daar zou ik mij nu ook achter verbergen moest ik in uw schoenen staan :)

Scherven A. Mok 27 mei 2008 07:46

Stomme kaart, waarom niet direkt een chip ?

brother paul 27 mei 2008 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie (Bericht 3452195)
Eindelijk heb ik een uitnodiging gekregen voor een nieuw indentiteitskaart te mogen afhalen.
Ik vroeg dit dan ook aan die ambtenaar en deze printe een papier af met mijn gegevens en adres via een paspoortlezer die er stond.

Nu komt het.
Mijnheer, dit zijn de gegevens die wij kunnen inkijken. Al uw andere gegevens kan enkel door politie bekeken worden.
????????????????????????
kLOPT DIT????

Wie weet hier van ?
bEDANKT

Uw adres staat digitaal wel op de kaart, en alles dat je kunt zien staat erop. Tot en met die superlelijke gescande foto

Als je zo'n lezertje koopt kun je alles lezen...

De politie kan gewoon in hun netwerk veel meer opzoeken, ttz voornamelijk openstaand of historische pv's en veroordelingen etc.

Je moet de logica volgen van die kaartjes: stel det elke veroordeling erop zou staan, zou dit willen zeggen dat na elke uitspraak de rechtbank uw paspoord zou moeten opvragen om een update te doen... Dus dat gebeurt niet.

Jaani_Dushman 27 mei 2008 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie (Bericht 3452195)

Nu komt het.
????????????????????????
kLOPT DIT????

Wie weet hier van ?
bEDANKT

Een paar fikse magneten of een paar secondjes in de microgolfoven en het euvel zou moeten verholpen zijn. Als ik niet mag weten wat er op die kaart staat, dan moet de politie dat ook niet weten.

brother paul 27 mei 2008 11:44

ik heb het geprobeerd: 10 seconden in de microgolf en de siskaart is niet kapot...

brother paul 27 mei 2008 11:54

gevonden:
je krijgt ze in minder dan 1 second kapot door met een 'memoboard'magneetje (zoals die op de frigo kleven) 10tal keer snel heen en weer te wrijven op de contactjes.

Insano 27 mei 2008 12:05

Je bent er mee aan het lachen, niet?

brother paul 27 mei 2008 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Insano (Bericht 3452721)
Je bent er mee aan het lachen, niet?

Nee, ik heb het getest. Ik kan het formeel bevestigen je krijgt ze niet kapot in de microgolfoven, ook niet met de electromagnetische pollutie van een boormachine, wel met het simpele frigomagneetje.

Insano 27 mei 2008 14:35

Als je je identiteitskaart nodig hebt, zal je wel mogen betalen voor een nieuwe. Voor veel zaken is het noodzakelijk om je te kunnen identificeren. Ik heb het pas nog nodig gehad om de blokkering op mijn bankrekening weg te halen.

BladeToke 27 mei 2008 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Insano (Bericht 3452942)
Als je je identiteitskaart nodig hebt, zal je wel mogen betalen voor een nieuwe. Voor veel zaken is het noodzakelijk om je te kunnen identificeren. Ik heb het pas nog nodig gehad om de blokkering op mijn bankrekening weg te halen.

lol drie keer foute code ingetikt...
ahja btw de bedoeling is er wel om in de nabije toekomst 1 kaart te hebben:
sis, id, bank,...
ik ben er wel voorstander van...

Jantje 27 mei 2008 17:08

Met of zonder die kaart, kan de politie idd je hele juridische geschiedenis oproepen.
Maar niet enkel je juridische geschiedenis, maar ook waar je overal hebt gewoont en met wie.
De politie kan zelfs nagaan waar je overal officeel hebt gewerkt en in welke functie.

Wij leven immers in het digitale tijdperk en men kan dus via bepaalde site's en code's gewoon weg alles over je terugvinden, zelfs hoeveel je hebt verdiend in welk jaar en hoeveel je op je spaarboekje hebt staan.
Want dankzij de digitale wereld bestaat privacy niet meer en ja men kan via je siskaart al je medische gegevens opvragen.

Enkel de gegevens die door artsen niet in de centrale medische dossiers worden geplaatst zijn nog echt geheim.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be