Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   het gevaar van de fietsende automobilist. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=106551)

circe 27 mei 2008 16:12

het gevaar van de fietsende automobilist.

Het valt me hoe langer hoe meer op.

Het wordt zomer en de fietsende (vooral gepensionneerden) beginnen aan hun zoveelste zomerseizoen.
Niks tegen gepensionneerden, niks tegen fietsen.

Maar hoe kan je die mensen (gewoonlijk als ze NIET in groep de volledige baan benemen) wijsmaken dat een FIETS géén auto is?

Met een auto rijdt je OP de baan, aan de rechter kant.
Met een fiets rijdt je aan de RECHTERKANT van dat rechtse gedeelte en niét in het midden daarvan!

Gisteren weer bijna ene meegeschept.

situatie:

Kruispunt met lichten.
Ik sta voor het rood te wachten, moet linksaf
Fietser staat net even voor me - aan mijn rechtervoorlicht).

IK PINK!!!! HIJ PINKT NIET! Hij steekt ook niet zijn linkerarm uit. Hij kijkt ook niet of er een auto achter hem staat. Hij steekt ook niet recht over om dan links te gaan. Nee, mijnheer steekt zonder achterom te kijken gewoon het kruispunt diagonaal over!

En het ergste is dat IK verdorie in fout zou zijn als ik hem niet kan ontwijken als hij zijn schuinsmarcheerderij begint . (wat zou gebeurd zijn als ik gewoon rechtdoor had gereden natuurlijk).

Verdomme kan ik me toch boos over maken sé. Als het een jonge mens zou zijn stond iederen op zijn achterste poten. Maar zo'n gezapige gepensionneerde die denkt dat hij met zijne Mercedes aan het rijden is, daar doet men niks tegen.

Ik eisen FIETSRIJLESSEN voor gepensionneerden!

Derk de Tweede 27 mei 2008 16:14

Wat dacht je van die bejaarden op Harley's, Honda's en andere tweewielers die alleen op zondag 22 graden celsius zonnetje een tochtje maken.

Dronkoers 27 mei 2008 16:15

Den Duits had beter alle fietsen gestolen :twisted:

Kazan 27 mei 2008 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3453249)
Den Duits had beter alle fietsen gestolen :twisted:

Of alle gepensioneerden :-D

circe 27 mei 2008 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3453247)
Wat dacht je van die bejaarden op Harley's, Honda's en andere tweewielers die alleen op zondag 22 graden celsius zonnetje een tochtje maken.

daar gaat het hem voor mij niet om. Maar dat ze zich dan houden aan de verkeersregels voor motorvoertuigen en niet denken dat ze in hun auto zitten hé!
Als je met paard en kar rijdt moet je toch ook weten dat je niet op de autostrade kan.

Ambiorix 27 mei 2008 16:20

oe-la-la. Mevrouw moet efkes vertragen voor een oudje.
Ik rij ook graag op de baan, en ik erger mij dood aan auto's die al tuuterend voorbijsteken, precies of ik moet op het voetpad rijden. Dat die stinkbakken maar eens ecologisch doen of een eindje omrijden.

kiko 27 mei 2008 16:21

Die gepensioneerde fietsers zijn maniakken, altijd al gezegd.

Met hun aggressief rijgedrag en hun opgefokte fietsen vormen ze een absoluut gevaar voor de reglement-respecterende brave automobilist. En als je hen op een nochtans beleefde manier attent maakt op hun onverantwoord rijgedrag, stappen ze af en slaan ze je het ziekenhuis is met hun krukken en lumbostaten.

Wanneer gaan de heren politici hier iets aan doen ? Arm Vlaanderen...

Ambiorix 27 mei 2008 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 3453272)
Met hun aggressief rijgedrag en hun opgefokte fietsen vormen ze een absoluut gevaar voor de reglement-respecterende brave automobilist. En als je hen op een nochtans beleefde manier attent maakt op hun onverantwoord rijgedrag, stappen ze af en slaan ze je het ziekenhuis is met hun krukken en lumbostaten.

:lol:

circe 27 mei 2008 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 3453268)
Ik rij ook graag op de baan, en ik erger mij dood aan auto's die al tuuterend voorbijsteken, precies of ik moet op het voetpad rijden. Dat die stinkbakken maar eens ecologisch doen of een eindje omrijden.

Mevrouw STOND STIL!
Mijnheertje fiets schoof zonder enige vorm aan aanwijzing diagonaal over het kruispunt.
Als mevrouwtje niet had stilgestaan maar gewoon rechtdoor (groen weetjewel) dan was mijnheertje-ik-ben-vergeten-dat-ik-niet-met-de-auto-ben, vierkant onder mijn tuuteke gereden. En ja, dan blijk IK het nog gedaan te hebben ook.

Ambiorix 27 mei 2008 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3453279)
Mevrouw STOND STIL!
Mijnheertje fiets schoof zonder enige vorm aan aanwijzing diagonaal over het kruispunt.
Als mevrouwtje niet had stilgestaan maar gewoon rechtdoor (groen weetjewel) dan was mijnheertje-ik-ben-vergeten-dat-ik-niet-met-de-auto-ben, vierkant onder mijn tuuteke gereden. En ja, dan blijk IK het nog gedaan te hebben ook.

ja Circe, mijn ma heeft ook al eens een oudje bijna omver gereden tot haar ergernis, maar ge moet dat toch leren relativeren. Gij als middelbare leeftijdster en ik als jongere moeten gewoon inzien dat die gans het leven anders beleven. OK, ze zouden gelijk voor de wet moeten zijn, maar anderzijds: ge moet áltijd voorzichtig op de weg zijn. En begrip voor "ouwe zakken" die het allemaal wat trager of slechter doen zit daar gewoon bij.

Dronkoers 27 mei 2008 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 3453268)

Jama, wa ist nu :-D

StevenNr1 27 mei 2008 16:37

Was dat met zo'n fieststrook aan dat rood licht? En wat bedoelt ge precies met diagonaal, u moest toch ook naar links?

Positiefke 27 mei 2008 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3453279)
Mevrouw STOND STIL!
Mijnheertje fiets schoof zonder enige vorm aan aanwijzing diagonaal over het kruispunt..

Ik weet dat je al fietsend geen richting mag aangeven met je arm, omdat je ten allen tijde je beide handen op het stuur moet houden.
Maar wat in dit geval, op dat kruispunt in stilstaande fase?

Havana 27 mei 2008 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazan (Bericht 3453251)
Of alle gepensioneerden :-D

:lol::lol:

circe 27 mei 2008 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Positiefke (Bericht 3453368)
Ik weet dat je al fietsend geen richting mag aangeven met je arm, omdat je ten allen tijde je beide handen op het stuur moet houden.
Maar wat in dit geval, op dat kruispunt in stilstaande fase?

ha! ik twijfelde daar al aan. Zelf heb ik namelijk nog geleerd van linkerarm of rechterarm even uit te steken om aan te geven dat je van richting gaat veranderen.

OK, dat mogen ze dus niet meer nu.

Mogen ze nog eerst achterom kijken of er een auto achter hen rijdt die dénkt dat ze(fiets) gewoon rechtdoor gaan rijden? Of is het de bedoeling van wat russische roulette te spelen en het erop te wagen als je linksaf gaat? want dat kom ik ook regelmatig tegen: een fietser rijdt 20 op de fietsstrook, ik rijd 30 op de baan, en floeps ineens verandert die fietser van richting! LAP GOOI DICHT natuurlijk.

Met diagonaal bedoel ik dus SCHUINS OVERSTEKEN.

Normaal rij je rechtdoor en na de helft van de baan ga je links indien er geen tegenliggend verkeer komt (dat heeft voorrang want het is "groen" weetjewel).
Indien ik gewoon volgens de regels had gereden dan was die fietser dus vierkant ONDER mijn auto gereden want hij reed dus niet eerst rechtdoor .
Het gaat hem niet specifiek over "trage oudjes" of whatever, maar gewoon over mensen die niet weten wat het verkeersreglement voor FIETSERS is. En ja gewoonlijk zijn dat de gepensionneerden die nog leerden fietsen toen ze nog met paard en kar reden en er geen auto te bespeuren viel.

Dronkoers 27 mei 2008 17:31

Kruispunten afschaffen

stropkeuh 27 mei 2008 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3453473)
Kruispunten afschaffen

Voilá dat ist, gewoon overal rondepunte van maken mee een goe fietspad. Dat doen ze in holland meer dan Belgie. In de plaats waar ik woon hebbe ze op een doorgaande straat alle vijf kruispunte rond gemaakt en geen lichten meer. (scheelt stroom:lol:) Behalve het laatste zesde maar da kon nie vanwege de aansluiting mee de ottostrade.
En fietsers leren hunne PINK uit te steken. Die zit nie voor nix aan die kant van u hand...:lol::lol::lol:

MaGNiFiCaT 27 mei 2008 19:09

Ik erger me ook soms blauw aan die wielerterroristen.:evil:

Nynorsk 27 mei 2008 22:26

mensen die zich ergeren aan gepensioneerden zijn niet bepaald mijn vrienden.
laat die mensen gewoon op hun gemakske hun plekske op de wereld.

Animalman 27 mei 2008 22:31

Allemaal erg, ja.. maar het aller-aller ergste zijn wel slechte automobilisten die om god-weet-welke-reden een camionette gaan huren en daar dan hun 'skills' eens mee gaan tentoonspreiden op de weg.

Fietsers zijn ook maar weggebruikers. met al hun fouten, net als ieder ander. Met de mentaliteit zit het hier toch wel ietwat scheef.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be