![]() |
Plant een fruitboom en pluk de vruchten.
Omdat het waarschijnlijk toch gebanaliseerd wordt, al is het niet mijn intentie, plaats ik het toch ik K&K.
Oprecht hoop ik dat deze topic naar maatschappelijke wordt getransfereerd. Dat ben ik geslaagd. Als iedereen nu eens een fruitboom in zijn tuintje zet, dan kunnen we vruchtjes onderling ruilen! Onbespoten, vers en goedkoop! Enfin, je kan het niet verplichten, (maar 'opleggen' kan je sommige vruchten wel!;-)) Door het raam zie ik een abrikozenboompje, een perzikenboompje en een notenboom staan. Voil�*, nu jullie! |
Ik heb geen tuin ;-)
|
Waarom moet ik hierbij aan de poll van de tettendraad denken? Damn you, politics.be!
|
Veel te veel werk en geduld voor nodig :wink:
|
Citaat:
|
Zijt gij ook zo'n boomknuffelaar? ;-)
|
Citaat:
|
Ik voorspel dat er over tien jaar een veel gunstiger politiek klimaat voor boomplanters heerst. Als je nu je tuin vol stenen legt kan je dan een broeikasbonus krijgen als je planten aanschaft.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en dan nog, ik ken betere "pleziertjes" ;-) |
Maar allez,
weten jullie wet wat fruit tegenwoordig kost? Zo werd er twee weken geleden cocaine gevonden tussen de bananen in één of andere Colruyt. Ik las ergens een lezersbrief:"ik ging bananen kopen, maar aan de prijs te zien, dacht ik eerst dat het coke was"... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, lijkt me niet echt rendabel, een fruitboompje. Is niet mooi ook, er staat een noteboom in de omgeving, maar ik vind dat een lelijke boom, ik denk eraan hem te rooien, hoewel hij goed draagt, met lekkere noten. Enfin, hoe is het nog met je apeelboompje?:-) groeit het nog?:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben het volledig eens met Havana.
Dit is een kei-serieus onderwerp. Ik heb zelf al 6 fruitbomen geplant in de laatste twee jaar. Twee bij mij, twee bij mijn zus in Frankrijk, en twee bij mijn pasgeboren neefje hier vlakbij. Fruitbomen zijn wellicht de meest fantastische creatie in de natuur. Geen wonder dat de fruitboom al den boom des levens werd genoemd in het Oude Testament. We gaan volop naar dit systeem toe: -lokale volkstuintjes waren tot voor kort enkel hip in megasteden als New York, Londen en Tokyo. Vandaag veroveren ze heel het Westen. -publieke fruitbomen worden ook super-hip. Hier in Leuven doen we mee. Het Philips-Park heeft een paar honderd fruitbomen aangeplant, waarvan iedereen mag gaan smullen in de zomer. Geweldig initiatief. Fruit is gezond. Appelmeisjes zijn heerlijk. Een majestueuze fruitboom is een kunstwerk. En dat alles is nog goed voor het milieu ook. Havana, ge zit op de juisten tak! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be