![]() |
Sarkozy wil BTW op olie in EU plafonneren - goed idee?
Citaat:
Snel wat nadelen: de Staat zal minder kunnen uitgeven aan belangrijke publieke diensten en goederen die zeker zo belangrijk zijn voor het garanderen van de mobiliteit (wegenonderhoud en bouw, etc...), en zal minder kunnen investeren in lange-termijnoplossingen (zoals electrisch transport, openbaar vervoer, volgende generatie biobrandstoffen, etc...). De burger zal minder betalen voor brandstof, maar zal daarom ook minder snel aangezet worden om minder te rijden of over te schakelen naar efficiëntere voertuigen of openbaar vervoer. Mmm, Sarkozy's idee wordt maar lauw ontvangen in Europa. |
Enig idee hoeveel administratieve problemen een 'variabel' belastingpercentage met zich meebrengen? Als de btw wijzigt van bijvoorbeeld 18 naar 19% is dat al een aardige kluif voor veel bedrijven.
|
Citaat:
Het is een truc van Sarkozy om de schuld van de hoge brandstofprijzen op de EU te schuiven. |
Onze staatsmachines hebben die brandstofaccijnzen wanhopig nodig,dat weet Sarko ook.....
Er zit duidelijk een andere bedoeling achter een dergelijke vraag,zo gesteld dat de bevolking dit "sympathiek" gaat vinden...van dommigheid.....want olie zal gewoon ,in gemiddelde prijs per barrel,blijven stijgen.. Ook de alternatieve-brandstof-industrie kan enkel blijven groeien en ,uiteindelijk,iets nuttigs bereiken ,als de petroleumgebaseerde brandstoffen zo snel mogelijk,zo schandalig duur mogelijk worden....(geen 30 jaar meer wachten,NU moet de vooruitgang komen) Dergelijke hoge brandstofprijzen,al dan niet extra verhoogd met taksaties zullen op de technologie hetzelfde effect hebben als een oorlog:VOORUIT! |
Citaat:
Op het nieuws: eerste waterstoftankstation geopend in Belziek. Wie heeft er auto's die rijden met waterstof: bepaald personeel van Europese instellingen, nog geen dozijn auto's. Dat is betaald met andermans geld. Zulke manier van financieren is mogelijk omdat de kosten over veel mensen gespreid kunnen worden. Maar hoe meer het gebeurt, hoe minder dat principe van toepassing is. Systemen zoals het milieu zijn omvangrijk en worden niet opgelost door een peperdure 5 man en een peerdekop. Hoeveel belasting heeft het milieu moeten ondergaan om de kosten van dit 'grapje' te betalen? |
niet erg groen. Ze mogen er wel eens bijzeggen welke belasting ze in de plaats verhogen of welke uitgavepost ze willen verlagen. Verder is de belastingverlaging geen erg structurele oplossing. De olieprijzenzijn niet gestegen door een recente verhoging van de belastingen maar door andere oorzaken. Een goed beleid pakt deze oorzaken aan.
|
Thomas Friedman stelt in de NYT net het tegengestelde voor (voor de VS): een minimumprijs voor benzine!
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be