Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Kiezersbedrog !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=10666)

Karel Hendrik 18 maart 2004 00:16

Dat is de titel van het "Standpunt" in De Morgen van 17.3.2004, van de hand van Yves Desmet.

"Ze begint me langzamerhand de strot uit te komen, de niet aflatende litanie van commentaarstukjes waarin de grootste naoorlogse politieke schande genadeloos aan de kaak wordt gesteld."
Zo begint de tekst.
Vervolgens geeft onze Yves af op iedereen die spreekt van kiezersbedrog naar aanleiding van de kandidaturen voor de verkiezingen van juni, meer in het bijzonder van kandidaten die niet te zullen zetelen.

En dan komt het: "Het probleem van het 'kiezersbedrog' is nochtans simpel. We verkiezen in juni formeel een veredelde Vlaamse gemeenteraad, waarin echte toppolitici liever niet aangetroffen worden. De reële inzet is echter de al dan niet voortzetting van paars, en dus zijn de topfiguren wel verplicht om mee te doen."

En het is zeker geen kiezersbedrog om de stem van de kiezer voor het Vlaams of Europees parlement te negeren en ze te beschouwen als een stem voor het federaal parlement?

Maar onze Yves heeft een oplossing: "Dat had simpel kunnen vermeden worden door de verkiezingen voor federaal en Vlaams Parlement samen te houden, dan was er van kiezersbedrog geen sprake geweest."

Onnozele Yves zou beter eens nagaan hoe die splitsing van verkiezingen in onze Grondwet werd ingeschreven. Juist, zonder verplichte raadpleging van de kiezer.

Het zijn juist mensen die hun job niet kennen als Yves Desmet die medeverantwoordelijk zijn voor de huidige gang van zaken.

Tarek Agliatelli 18 maart 2004 00:37

amen

gorik 18 maart 2004 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik
Dat is de titel van het "Standpunt" in De Morgen van 17.3.2004, van de hand van Yves Desmet.

"Ze begint me langzamerhand de strot uit te komen, de niet aflatende litanie van commentaarstukjes waarin de grootste naoorlogse politieke schande genadeloos aan de kaak wordt gesteld."
Zo begint de tekst.
Vervolgens geeft onze Yves af op iedereen die spreekt van kiezersbedrog naar aanleiding van de kandidaturen voor de verkiezingen van juni, meer in het bijzonder van kandidaten die niet te zullen zetelen.

En dan komt het: "Het probleem van het 'kiezersbedrog' is nochtans simpel. We verkiezen in juni formeel een veredelde Vlaamse gemeenteraad, waarin echte toppolitici liever niet aangetroffen worden. De reële inzet is echter de al dan niet voortzetting van paars, en dus zijn de topfiguren wel verplicht om mee te doen."

En het is zeker geen kiezersbedrog om de stem van de kiezer voor het Vlaams of Europees parlement te negeren en ze te beschouwen als een stem voor het federaal parlement?

Maar onze Yves heeft een oplossing: "Dat had simpel kunnen vermeden worden door de verkiezingen voor federaal en Vlaams Parlement samen te houden, dan was er van kiezersbedrog geen sprake geweest."

Onnozele Yves zou beter eens nagaan hoe die splitsing van verkiezingen in onze Grondwet werd ingeschreven. Juist, zonder verplichte raadpleging van de kiezer.

Het zijn juist mensen die hun job niet kennen als Yves Desmet die medeverantwoordelijk zijn voor de huidige gang van zaken.

zou je dat artikeltje niet op de site kunnen zetten of naar me dorsturen i, zou mijn leraar daar mee kunnen pakken die beweerd dat gva het zelfde is als nieuwsblad en nieuwe gazet omdat ze onnutige dingen en onware dingen er in schrijven zonder controle van de bron

ancapa 18 maart 2004 07:47

Simpel hé mijnheer Desmedt... 13 juni dreigt een zoveelste afgang voor de regeringspartijen en de verdere opgang van het Vlaams Blok :lol: :lol:

De eerste plaats van Guynochio en Dada Michel, die toch niet gaan zetelen in Europa, dat is pas kiezersbedrog.

Hij scoort wel een punt door te stellen dat alle verkiezingen samen op één dag zouden moeten gehouden worden !

Seba 18 maart 2004 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik

Zo begint de tekst.

Kathleen van Brempt (SPa), gisteren aan de UA: wij doen dat om de kiezer meer duidelijkheid te geven.

en over het vreemdelingenstemrecht: omdat wij meer democratie willen

Steerse 18 maart 2004 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
De eerste plaats van Guynochio en Dada Michel, die toch niet gaan zetelen in Europa, dat is pas kiezersbedrog.

Vier concrete vraagjes:
Waar zetelt Frank Vanhecke nu?
Welk mandaat heeft Frank Vanhecke opgegeven om zijn huidig mandaat te kunnen uitoefenen
Op welke lijsten is Frank Vanhecke kandidaat op 13 juni?
Waar zal Frank Vanhecke effectief zetelen na 13 juni?

Seba 18 maart 2004 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steerse
Citaat:

Vier concrete vraagjes:
Welk mandaat heeft Frank Vanhecke opgegeven om zijn huidig mandaat te kunnen uitoefenen

u zal geen antwoord krijgen vrees ik. Deze opperpartijslaaf heeft dikwijls last van accute blindheid

Tegendradigaard 18 maart 2004 12:49

Steerse die vragen kan je stellen over ongeveer 50 politici.

Kan men het Vlaams Blok verwijten dat zij ook de kieswetten misbruiken die andere partijen voorgesteld en goedgekeurd hebben ?

En om het duidelijk te maken wat ik bedoel. Stel in het parlement stemt men een wet dat men met 150 door de bebouwde kom mag rijden.

Stel dat dan iemand (ne Vlaams Blokker liefst) door de bebouwde kom rijdt tegen 150 en iemand dood rijdt. Wie draagt de verantwoordelijkheid ? Want volgens de wet zou die chauffeur niets verkeerd hebben gedaan he.

't is de wet die nie deugt. Maar als ge in mijn fictief voorbeeld als enigste tegen 30 per uur in die bebouwde kom zou rijden, ge zou nogal voorbijgevlogen worden he.

Steerse 18 maart 2004 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard

Kan men het Vlaams Blok verwijten dat zij ook de kieswetten misbruiken die andere partijen voorgesteld en goedgekeurd hebben ?

Feit is dat de kiezer beslist. Wie deze praktijken kiezersbedrog vindt, kan dat in het stemhokje uiten door niet op de desbetrefte kandidaten te stemmen. Als ancapa bv. een beetje consequent is, zal hij in elk geval niet op Frank Vanhecke stemmen.

ancapa 18 maart 2004 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

Vier concrete vraagjes:

u zal geen antwoord krijgen vrees ik. Deze opperpartijslaaf heeft dikwijls last van accute blindheid

Frank Vanhecke is nu voorzitter van het Vlaams Blok !
Frank Vanhecke staat op de Europse lijst van 13 juni 2004!
Frank Vanhecke gaat naar het Europese parlement na 13 juni 2004!

Partijslaaf ben ik niet :P

Steerse 18 maart 2004 13:35

Citaat:

Er waren 4 vraagjes, je hebt er een paar niet beantwoord
hier een geheugensteuntje:

- nu zetelt FV in de senaat
- voor de vorige federale verkiezingen van minder dan een jaar geleden zetelde hij in het Europees parlement, waar hij zijn zitje opgaf om naar de senaat te kunnen
- FV trekt op 13 juni zowel de lijst van west-vlaanderen voor de vlaamse verkiezingen als de Europese lijst
- FV zal dus -behoudens spectaculaire verkiezingsnederlaag- na 13 juni drie opties hebben: senaat, vlaams parlement of europees parlement

Seba 18 maart 2004 13:48

Citaat:

antwoord op uw vraag: neen
maar ik hoop dat u begrijpt dat het nogal frustrerend is om een Ancapa te horen reklameren over de andere partijen, terwijl zijn eigen voorzitter opperkiesbedrog pleegt en hij dat dan in alle talen gewoon ontkent

Brugge Veilig en Leefbaar 18 maart 2004 13:48

Citaat:

Citaat:

Er waren 4 vraagjes, je hebt er een paar niet beantwoord
hier een geheugensteuntje:

- nu zetelt FV in de senaat
- voor de vorige federale verkiezingen van minder dan een jaar geleden zetelde hij in het Europees parlement, waar hij zijn zitje opgaf om naar de senaat te kunnen
- FV trekt op 13 juni zowel de lijst van west-vlaanderen voor de vlaamse verkiezingen als de Europese lijst
- FV zal dus -behoudens spectaculaire verkiezingsnederlaag- na 13 juni drie opties hebben: senaat, vlaams parlement of europees parlement

Daaraan herken je een Blokker: verzwijgen, misleiden en liegen, als dat niet lukt: lasteren en tenslotte schelden... :lol:

Mieke 79 18 maart 2004 13:51

Citaat:

FV zal dus mogen kiezen welk mandaat hij opneemt. Toch schandalig hé! Een echte democraat zou zeggen dat het de kiezer is die moet kiezen, en niet de politicus.
Het uiterste voorbeeld van hypocrisie, dat is het!!

Knuppel 18 maart 2004 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:

FV zal dus mogen kiezen welk mandaat hij opneemt. Toch schandalig hé! Een echte democraat zou zeggen dat het de kiezer is die moet kiezen, en niet de politicus.

Opperste schande wat Van Hecke doet!

Niemand evenaart hem in schandaligheid!

Mieke 79 18 maart 2004 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Karel De Gucht doet juist hetzelfde. Guy Verhofstadt en Louis Michel ook. Ik heb hier ook al tegen gereageerd. Maar zeg dat van Frank Vanhecke vooral ook eens aan slaafje ancapa.

Seba 18 maart 2004 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79

Opperste schande wat Van Hecke doet!

http://www.vlaamsblok.be/departij_vo...tsuit_42.shtml

Mieke 79 18 maart 2004 14:37

'Politici moeten woord houden'... maar niet de politici van het Vlaams Blok. Nou ja :? :roll: :?

Tegendradigaard 18 maart 2004 15:50

Tuurlijk doet Van Hecke vrolijk mee met de rest. After all het is ook ne politieker he.

Maar wie van de heren zou het eerste zulke praktijken willen uitbannen ?

Iemand enig idee ? Ik nie. Want het zijn allemaal dezelfde als het er op aankomt.

en ge moet U nie ergeren Seba of Steerse aan de uitspraken van Ancapa. Dat doe ik ook nie. Ik vind die altijd grappig.

Steerse 18 maart 2004 16:28

Citaat:

Maar wie van de heren zou het eerste zulke praktijken willen uitbannen ?

Iemand enig idee ? Ik nie. Want het zijn allemaal dezelfde als het er op aankomt.

In 1993 heeft de VLD eens principieel beslist daar niet aan mee te doen. Ze hebben toen een veel minder resultaat gehad dan verwacht.
Achteraf hebben ze dat altijd geweten aan het feit dat ze hun bekende koppen niet allemaal hebben uitgespeeld op alle lijsten terwijl de andere partijen dat wel gedaan hebben.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be