Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Internet-haatbaard weg bij islamitische omroep na dubieuze uitspraken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=106714)

Hrafnar 29 mei 2008 17:08

Internet-haatbaard weg bij islamitische omroep na dubieuze uitspraken

Imam Budak kan zijn jurk pakken

Weer een die zich naar aanleiding van een publicatie op GeenStijl kan melden bij het arbeidsbureau. En dat allemaal vanwege een nogal radicaal schrijven op de site van de Nederlands Islamitische Omroep (NIO). Maar aangezien geen hond dat leest, kraait er doorgaans geen haan naar. Totdat dat verschrikkelijke GeenStijl meende de E-geestelijke eens in het zonnetje te moeten zetten. Sindsdien is het hommeles. En dat allemaal vanwege zijn goedbedoelde advies (Google Cache) aan de verkrachte Fatima om voortaan niet meer alleen in een ruimte met een man/neef te begeven. Een tegeltjeswijsheid van Ryaad tot aan Jakarta. De Hogeschool INHolland, waar Budak imams opleidt, is echter not amused. Sterker nog: het zou zo maar eens kunnen zijn dat Budak zijn spullen kan pakken. Even opletten dus religieuze-leiders-in-opleiding. Het laatste uur Budak kon wel eens komen te vervallen morgen. Vaste lezers van zijn rubriek op nioweb.nl hebben eveneens pech. De NIO heeft haar adviesimam per omgaande uitgezwaaid als medewerker. Eigen schuld natuurlijk. Had hij maar niet in een afgesloten ruimte met een chagerijnige hoofddredacteur moeten gaan zitten...

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven..._nieuw_we.html

Goed nieuws derhalve.

Wat ik echter wel weer schokkend vond, is het feit dat deze imam dus geacht wordt om imams en dergelijken op te leiden, en zodoende allerlei achterlijkheden gelegitimeerd mag en kan verspreiden. Zoals dit:

Citaat:

Deze week beantwoordt imam Bahaeddin Budak voor ons de volgende vraag:

Ik ben een Turks meisje van 17 jaar. Ik heb een groot probleem en weet niet wat ik ermee aan moet. Ik ben onlangs verkracht door mijn neef. Ik kan hier met niemand over praten en al helemaal niet met mijn familie. Zij zullen mij verstoten. Wat is het islamitische oordeel hierover?

Beste zuster,

Dat wat je is overkomen is een zeer treurige zaak. Ik begrijp dat je dit probleem niet zo maar aan je familie kunt vertellen. Ik weet niet wat jouw relatie is met je neef en hoe het zo ver is gekomen dat hij het lef heeft gekregen om je te verkrachten. Ik zal proberen je vraag vanuit verschillende invalshoeken te beantwoorden.

Allah swt zegt in de Qur’an: “en benadert ontucht niet. Dit is iets gruwelijks en een slechte manier van doen.” Surat al-isra 32.

De profeet Muhammed (vrede zij met hem) zegt: iedereen die in Allah en de laatste dag gelooft mag niet alleen met een vrouw zijn zonder mahram, want anders zal de Satan de derde persoon zijn.”

Uit de bovenstaande citaten wil ik zeggen dat we als mens worden gevraagd om ons zelf te beschermen tegen seksueel misbruik, verkrachting en ontucht. Voorzichtigheid geldt niet alleen tegen onbekenden maar ook tegen bekenden, want de mens of hij nou een bekende of geen bekende is heeft zijn slechte en goede eigenschappen. Als de slechte eigenschappen van een persoon veel sterker zijn ontwikkeld dan maakt het niet uit wie hij of zij tegenover zich heeft. Je doet je zelf goed om niet in een gesloten ruimte te verblijven met een man waar een derde niet makkelijk binnen kan komen.

In de islam is het duidelijk dat seks voor de nikah niet is toegestaan. Dit is een grote zonde. Als de persoon dit ook nog in de vorm van verkrachting begaat is het bij Allah swt alleen maar een grotere zonde. Zolang jij hem niet vergeeft zal Allah swt hem in het hiernamaals hiervoor straffen.

Je kunt het volgende doen;

a) Gezien we in een land leven dat verkrachting strafbaar stelt kun je naar de rechter gaan en hem aanklagen.

b) Als je bang bent dat jouw familie je gaat verstoten voor iets waaraan jij geen schuld hebt is het wellicht beter om dit niet aan je familie te vertellen. Wel moet je opletten dat je neef hiervan verder geen misbruik maakt. Op het moment dat hij dit wel wil doen raad ik je toch aan om je probleem aan iemand te vertellen zodat je neef hiervoor vreest. Laat je zeker niet misbruiken en wees niet bang om dit probleem toch met iemand te bespreken die je vertrouwt.

c) Je kunt hem vergeven en afspreken dat dit nooit meer gebeurt. Dit is natuurlijk het moeilijkste wat je kunt doen.

Moge Allah swt je sterkte en wijsheid geven.

bron

shaddy 29 mei 2008 17:16

Ja watte. Ophoepelen die gast.

Uh-Huh 29 mei 2008 18:32

OMG! En wat is er nu zo verkeerd of haatdragend aan de uitspraken van die man?! Niets! Integendeel, jullie (zelf uitmaken of ge u aangesproken voelt) zijn de haatdragenden. Dat je dat zelf niet eens beseft... 8O

Moest ik trouwens in de plaats van dat meisje zijn, dan zou ik me als moslima juist beter voelen door zijn antwoord STELLETJE IMBECIELEN! Maar ja, de opinie van dat meisje telt natuurlijk niet... :roll:

Is het nu echt zo moeilijk om verder dan te kijken dan de religie van die man? Lezen jullie wat hij schrijft of beginnen de hersentjes bij het woord "islam" of "moslim" automatisch te blokkeren?? Hij is ook een mens van vlees en bloed met gevoelens. En hem te ontmenselijken tot "internet-haatbaard", een goedkope truc, heeft geen enkele uitwerking op iemand met meer dan één hersencel.

P.S. Die imam heeft m.i. een mooie baard. :-)

shaddy 29 mei 2008 18:54

Aan hierboven jij vind het normaal dat in deze tijd in de westerse wereld, vrouwen niet alleen met mannen in een kamer mogen zijn. Anders tja heb je het half uitgelokt. Ik vrees dat jij haatdragend bent tov vrouwen.

Hrafnar 29 mei 2008 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 3458755)
OMG! En wat is er nu zo verkeerd of haatdragend aan de uitspraken van die man?! Niets! Integendeel, jullie (zelf uitmaken of ge u aangesproken voelt) zijn de haatdragenden. Dat je dat zelf niet eens beseft... 8O

Wat er zo verkeerd aan is? Dat hij met allerlei verzen en soera's begint te smijten waarmee gesuggereerd wordt dat het de schuld van dat arme verkrachte meiske is bijvoorbeeld.

Citaat:

Moest ik trouwens in de plaats van dat meisje zijn, dan zou ik me als moslima juist beter voelen door zijn antwoord STELLETJE IMBECIELEN! Maar ja, de opinie van dat meisje telt natuurlijk niet... :roll:

Ben jij dat meiske dan? Zo nee, dan weet je haar opinie ook niet en heb je geen recht van in haar naam spreken.

Citaat:

Is het nu echt zo moeilijk om verder dan te kijken dan de religie van die man?

Hallooooooo, wakker worden!!! Het gaat hier over een internet-imam. In het geval je dat nog niet wist, dat is dus een islamitisch geestelijke en als zodanig heeft dit dus alles met zijn religie te maken.

Citaat:

Lezen jullie wat hij schrijft of beginnen de hersentjes bij het woord "islam" of "moslim" automatisch te blokkeren??

Ik heb zijn antwoord gelezen en herlezen ja, en ik vind het nog steeds een bizar antwoord van hem. En ik ben klaarblijkelijk niet de enige aangezien de NIO (Nederlandse Islamitische Omproep) en die hogeschool waaraan hij doceert hem al op non-actief hebben gezet/hijzelf is opgestapt n.a.v. deze zaak.

Citaat:

Hij is ook een mens van vlees en bloed met gevoelens.

Dat is dat verkrachte meiske die hem om raad vroeg ook.

Citaat:

En hem te ontmenselijken tot "internet-haatbaard", een goedkope truc, heeft geen enkele uitwerking op iemand met meer dan één hersencel.

Als iemand zulk een vrouwonvriendelijk antwoord geeft op die vraag van dat meiske, dan lijkt de term 'haatbaard' me meer dan gerechtvaardigd. Het feit dat het op internet gebeurde, maakt hem derhalve een 'internet-haatbaard'.

Citaat:

P.S. Die imam heeft m.i. een mooie baard. :-)

Ga lekker met hem samenwonen dan.

Uh-Huh 29 mei 2008 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shaddy (Bericht 3458821)
Aan hierboven jij vind het normaal dat in deze tijd in de westerse wereld, vrouwen niet alleen met mannen in een kamer mogen zijn. Anders tja heb je het half uitgelokt. Ik vrees dat jij haatdragend bent tov vrouwen.

Het lijkt me als vrouw anders niet gevaarloos om alleen in een kamer te vertoeven met mannen die geen seks voor het huwelijk mogen hebben. Ik spreek uit ervaring...

Uh-Huh 29 mei 2008 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar (Bericht 3458863)
Wat er zo verkeerd aan is? Dat hij met allerlei verzen en soera's begint te smijten waarmee gesuggereerd wordt dat het de schuld van dat arme verkrachte meiske is bijvoorbeeld.

:rofl:

Neem me niet kwalijk dat ik even het merendeel van je opmerkingen negeer...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar (Bericht 3458863)
Ik heb zijn antwoord gelezen en herlezen ja, en ik vind het nog steeds een bizar antwoord van hem. En ik ben klaarblijkelijk niet de enige aangezien de NIO (Nederlandse Islamitische Omproep) en die hogeschool waaraan hij doceert hem al op non-actief hebben gezet/hijzelf is opgestapt n.a.v. deze zaak.

De NOI schrijft daar nochtans wel helemaal iets anders over...

Citaat:

29-05-08 Budak over verkrachting

Onlangs verscheen op deze site een vraag van een islamitische vrouw die vertelde door haar neef verkracht te zijn en zij vroeg wat zij met de situatie aanmoest. Imam Bahauddin Budak gaf hierop een antwoord dat bij veel mensen in het verkeerde keelgat schoot. Zij meenden dat de imam de schuld grotendeels bij de vrouw leek te leggen.

Imam Budak heeft naar aanleiding van de ophef die is ontstaan over zijn artikel bij de rubriek Vraag en Antwoord (thema: verkrachting) het volgende laten weten.

Hij staat nog steeds achter het door hem gegeven antwoord. Echter, omdat hij vele van de reacties “buiten proportie” vond, heeft hij de NIO verzocht het betreffende artikel te verwijderen. De NIO heeft hem laten weten dat dit journalistiek gezien geen optie is. Hierop heeft dhr. Budak gereageerd door te stellen niet meer met de NIO te willen samenwerken. Dit betekent dat zowel het genoemde artikel, als alle voorgaande artikelen van zijn hand, worden verwijderd. Toekomstige samenwerking met dhr. Budak zal vanaf heden niet meer aan de orde zijn.

De NIO is niet aansprakelijk voor uitlatingen gedaan door dhr. Budak.

© Nioweb

Bron: http://www.nioweb.nl/2008/05/29/buda...-verkrachting/

shaddy 29 mei 2008 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 3458917)
Het lijkt me als vrouw anders niet gevaarloos om alleen in een kamer te vertoeven met mannen die geen seks voor het huwelijk mogen hebben. Ik spreek uit ervaring...

Dan moeten de mannen worden aangepakt en niet de vrouwen. Of mischien wordt het meer en meer duidelijk dat de islam uit de middeleeuwen komt. Barbaars ????

Uh-Huh 29 mei 2008 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shaddy (Bericht 3458946)
Dan moeten de mannen worden aangepakt en niet de vrouwen.

Zowel mannen, als vrouwen worden in de islam aangepakt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shaddy (Bericht 3458946)
Of mischien wordt het meer en meer duidelijk dat de islam uit de middeleeuwen komt. Barbaars ????

Tja, en het christendom, jodendom en vele andere religies zijn zelfs pre-middeleeuws. Moet dat soms een argument tegen hen voorstellen?

De islam is ook gewoon maar een manier van leven.

Gargamel 29 mei 2008 19:26

a) Gezien we in een land leven dat verkrachting strafbaar stelt kun je naar de rechter gaan en hem aanklagen.

.................................................. ....
Daar heeft die baardaap wel gelijk,in SAoudië bengelde die al lang aan een koord

De verkrachtte natuurlijk

Hrafnar 29 mei 2008 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 3458945)
:rofl:

Neem me niet kwalijk dat ik even het merendeel van je opmerkingen negeer...

Nee hoor, je negeert maar. Als jij je kop in het woestijnzand wenst te steken, dan mag je dat van mij.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 3458945)
De NOI schrijft daar nochtans wel helemaal iets anders over...

Ik schreef toch dat hij op non-actief gezet was/zelf opgestapt is n.a.v. deze zaak? Precies wat jij aanhaalt dus.

En bij die hogeschool ligt hij binnenkort waarschijnlijk ook buiten:

Citaat:

Hogeschool beraadt zich op stappen tegen imam
AMSTERDAM - Hogeschool InHolland beraadt zich op stappen tegen imam Bahauddin Budak. Aanleiding zijn uitspraken van de islamitische geestelijk leider over partnerkeuze en verkrachting op de website van de Nederlandse Islamitische Omroep (NIO).

Budak is verbonden aan de lerarenopleiding islamgodsdienst, een tweedegraadsopleiding in Amsterdam. Op de website van de NIO gaf hij antwoord aan een vrouw die door haar neef was verkracht en aan de imam vroeg wat ze met de situatie aanmoest. Budak gaf een antwoord waarvan velen vonden dat hij de schuld grotendeels bij de vrouw legde.

De hogeschool distantieert zich van de „ontoelaatbare“ uitlatingen van Budak en zal met de imam „een indringend gesprek“ voeren.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4...en_imam__.html
Zegt genoeg dunkt me.

Gargamel 29 mei 2008 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 3458979)

Tja, en het christendom, jodendom en vele andere religies zijn zelfs pre-middeleeuws. Moet dat soms een argument tegen hen voorstellen?

Moet ik je ook gelijk in geven,vooral de manier van jullie "leven" kennen we ! !

circe 29 mei 2008 19:33

Vraagje is nu: is het ECHT nodig dat men tegenwoordig blogs moet openen om zulke mistoestanden aan de kaak te stellen? Of zou het niet beter zijn dat men zulke cyberimams per direct een ticketje heimweeland ZELF laat betalen als ze zich met zulke onwettelijkheden bezighouden?

Hij is niet alleen: ik las ooit op een of ander ander cybergeval dat de imam mensen dus AANBEVEELT om toch maar gewoon voor de imam te huwen, dat dit een GELDIG huwelijk was etc. etc... Dit terwijl het letterlijk door zowel de Belgische als Nederlandse wet VERBOTEN is om een religieus huwelijk af te sluiten alvorens het burgerlijk huwelijk werd voltrokken?

Of zijn het ondertussen nog enkel de aboriginals die zich aan de wetten van het land moeten houden?
------------------

o ja Uh-huh: ik hoop dat je rok niet tot boven je enkel uitkomt want blijkbaar worden hier in het westen anno 1900 daarvoor vrouwen ook verkracht. Weet dus maar wat je te wachten staat, en nee, op mijn steun hoef je dan niet te rekenen. Moest je maar je rok langer maken.
(en ho ja: moest jij ht zijn met je lange rok op die roltrap in het Astrid-metro-station in Antwerpen: ik stond achter je en ja! ik zag dat je ging vastgeraken! LOL hoor! zo heeft een mens in mini-rok ook nog eens een pleziertje. Deed het pijn toe je viel en ik geen enkel moeite deed om je op te vangen?).

Neptunus 29 mei 2008 19:53

Ik kijk af en toe eens naar de NOI, de Nederlandse moslimextremistische omroep. Vaak is het gewoon niet meer om aan te horen: er passeert geen enkele uitzending zonder het uitbrengen van onverdraagzame en soms zelfs haatdragende boodschappen ten aanzien van niet-moslims.
Telkens opnieuw gooit de NIO met stenen naar 'ongelovigen', niet-moslims dus. Dit opruiend programma, gefinancierd met geld van de belastingsbetaler moest gewoon uit de ether worden gehaald, voordat de NIO verder haar destructieve werk kan doen....

circe 29 mei 2008 20:13

Citaat:

yeps! zij wordt gestenigd omdat ze door hem verkracht werd en aan hem wordt gezegd dat hij spijt moet hebben.

alice 29 mei 2008 20:33

Ik zou dat meisje een volledig ander advies geven.
Beste zuster
Wat jou is overkomen is vreselijk; je moet niet aarzelen dit onmiddellijk aan je ouders te vertellen!
Jou neef heeft nooit het recht om jou te verkrachten; ongeacht eender welke omstandigheid; voel je niet schuldig!
-Niet omdat je alleen met hem was
-niet omdat dit gebeurd is
-niet voor wat de gevolgen zijn; indien er iemand verstoten zou moeten worden is het je neef!
Praat met je ouders en ga aangifte doen bij de politie; je bent minderjarig en verkrachting is een heel ernstig misdrijf!!
Als een ideologie of culturele achtergrond in je nadeel speelt om hier de juiste beslissing te nemen stel dan dit en niet jezelf in vraag!
Niemand; ook je neef niet heeft het recht jou dit aan te doen; praat niet met hem en vergeef hem niet, mannen die vrouwen ongeacht omstandigheden niet respecteren horen achter de tralies!
Dat zegt de wet en die staat gelukkig boven Allah! Wees dus blij dat je van de verworvenheden van vrije vrouwen gebruik kunt maken en nagel die kl...... aan de muur!
Veel sterkte; een vrije vrouw.

stropkeuh 29 mei 2008 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar (Bericht 3458527)
[i]Imam Budak kan zijn jurk pakken

Hij trekt een beetje op Urbanus..vooral die smile.
Oesje, zekers Urbanus nu beledigd ????

Hoogmoed 29 mei 2008 21:19

Citaat:

waarom lig jij hier nog woorden aan vuil te maken... :roll:

Denk je echt dat je ze nog op een ander gedacht kan brengen...
dat is hetzelfde alsof je Hitler van de joden wil laten houden....

IK maak mij hier allang niet meer druk in.

shaddy 29 mei 2008 21:42

Citaat:

Alleen in de islam worden vrouwen onderdrukt met name de autochtone.

shaddy 29 mei 2008 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed (Bericht 3459478)
waarom lig jij hier nog woorden aan vuil te maken... :roll:

Denk je echt dat je ze nog op een ander gedacht kan brengen...
dat is hetzelfde alsof je Hitler van de joden wil laten houden....

IK maak mij hier allang niet meer druk in.

Moet je vooral niet doen. Slaap op beide oren. Wat jij daar zegt dat is pas racisme ! Moderator ik zou maar reageren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be