Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Killer-olifant Osama doodgeschoten in India (https://forum.politics.be/showthread.php?t=106838)

alex2018 31 mei 2008 16:29

Killer-olifant Osama doodgeschoten in India

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...in-India.dhtml

Bron: HLN 31/05/08

Kan dat zijn dat ze die vorig jaar al hebben dood geschoten :?
Ik dacht dat ik dat artikel al is had gelezen een tijdje geleden.

Jazeker 31 mei 2008 18:16

Misschien noemen ze elke op los geslagen olifant daar een "osama"?

Nu ja, de olifant is in zijn recht. Die beesten worden vaak mishandeld.

largo_w 31 mei 2008 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3463476)
Nu ja, de olifant is in zijn recht. Die beesten worden vaak mishandeld.

diene mens die em met zijn elfant gun een kogel tussen de ogen heeft gejaagd ook. Die dieren worden wel eens aangevallen door olifanten...

Jazeker 31 mei 2008 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 3463555)
diene mens die em met zijn elfant gun een kogel tussen de ogen heeft gejaagd ook. Die dieren worden wel eens aangevallen door olifanten...

Wil ik je wat filmpjes doorsturen over hoe olifanten "gedresseerd" worden? Geen wonder dat een beest soms eens gaat denken dat hij ten slotte wel groter is dan die beulen daar beneden.

largo_w 31 mei 2008 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3463567)
Wil ik je wat filmpjes doorsturen over hoe olifanten "gedresseerd" worden? Geen wonder dat een beest soms eens gaat denken dat hij ten slotte wel groter is dan die beulen daar beneden.

heb zo van die (ex) mishandelde dieren zelf nog bereden... In zo een farm waar speciaal dieren werden opgevangen. Nog gebruikten ze van haken om hen de weg te wijzen maar daar schijnen ze niks van te voelen... Nu om verder te gaan op uw verhaal. Okey maar dat laat niet weg dat een dier dat een mens wat aandoet (en ik heb het niet over zaken waar de mens zelf de schuld van is zoals achter het gat van een paard gaan staan) al serieus zijn best moet doen om voor mij niet op de slachtbank te moeten. En gezien er voor olifanten geen slachtbanken zijn een zeer rappe en pijnloze dood met een (jacht) kogel tussen beide ogen ...

Jazeker 31 mei 2008 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 3463576)
heb zo van die (ex) mishandelde dieren zelf nog bereden... In zo een farm waar speciaal dieren werden opgevangen. Nog gebruikten ze van haken om hen de weg te wijzen maar daar schijnen ze niks van te voelen... Nu om verder te gaan op uw verhaal. Okey maar dat laat niet weg dat een dier dat een mens wat aandoet (en ik heb het niet over zaken waar de mens zelf de schuld van is zoals achter het gat van een paard gaan staan) al serieus zijn best moet doen om voor mij niet op de slachtbank te moeten. En gezien er voor olifanten geen slachtbanken zijn een zeer rappe en pijnloze dood met een (jacht) kogel tussen beide ogen ...

Vele olifanten worden mishandeld om "lief" te zijn. Circussen, olifantenritjes, e.d.... allemaal niet mogelijk zonder mishandeling van die dieren. Zo'n kolossen fluister je niet gewoon in hun oor wat ze moeten doen om braaf te zijn.

En soms krijgt er eentje genoeg van en vertrappelt wat beulen of mensen die toevallig in de buurt zijn. Enkel om die laatste reden zou ik zeggen dat ze het beest dan maar moeten neerleggen, maar die eerste totaal niet.

largo_w 31 mei 2008 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3463675)
Vele olifanten worden mishandeld om "lief" te zijn. Circussen, olifantenritjes, e.d.... allemaal niet mogelijk zonder mishandeling van die dieren. Zo'n kolossen fluister je niet gewoon in hun oor wat ze moeten doen om braaf te zijn.

En soms krijgt er eentje genoeg van en vertrappelt wat beulen of mensen die toevallig in de buurt zijn. Enkel om die laatste reden zou ik zeggen dat ze het beest dan maar moeten neerleggen, maar die eerste totaal niet.

Wat een hoop onzin... natuurlijk kan je een olifant berijden. net als een paard kan je dat dier mak maken en daar hoef je gerust niet altijd op te kloppen "fluisteren" gaat dus wel heel goed. Ale ik weet niet of dat ook zo is bij de afrikaanse maar bij de aziatische no problem...

nee nee de olifanten die mensen aanvallen zijn agressieve dieren dat kan beginnen bij zijn beul zoals jij het zegt maar die kunnen niet stoppen... Gebeurd in die aziatische landen wel. En als je er zo één ziet snap je dat wel... Te weinig olifanten (integendeel sommige gebieden kunnen hun populaties niet aan) zijn er niet dus een paar schieten is zo erg niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be