Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Metallica op Pinkpop (https://forum.politics.be/showthread.php?t=106848)

Derk de Tweede 1 juni 2008 09:27

Metallica op Pinkpop

Moest voor mijn dochter een optreden van deze bejaardenband opnemen.
Wat een zwak optreden.

...

De waarheid over Metallica

Reaguurders maken Metallica kapot
Voor de armbandlutsers die Metallica nog kewl vinden en vanavond staan de rocken tijdens de afsluiter van het immer zuigende PinkPop. U bent een verrader. U bent een nitwit. U bent een schaamteloze draaikont. Dat Leggen we even uit. Vóór het jaar 2000 was Metallica een rockband met welgeteld één plaat die snoeihard rockte. Dat was The Black Album. In die jaren beleefde het internet haar puberfase en ene Shawn Fanning uit Massachusetts bedacht toen Napster. Via Napster kon men voor het eerst via peer-to-peer mp3'tjes uitwisselen. Dus toen kon opeens iedere boerenlul One en The Unforgiven downloaden voor zijn schuurfeest. Medeoprichter en spraakgebrekdwerg Lars Ulrich kon deze downloadrevolutie echter niet waarderen en startte een kruistocht tegen Napster. Zestigduizend Napster users ontvingen dreigbrieven en Ulrich werd onderwerp van spot en hoon. Uiteindelijk ging Napster aan juridische procedures ten onder maar niet voordat Metallica voorgoed de sympathie verloor van breedbandige muziekliefhebbers. Terug naar 2008. Ulrich en kornuiten bieden, in navolging van Radiohead en Trent Reznor, delen van het nieuwste album zonder gemekker over rechten aan via een speciaal ontworpen website. Zoveel hypocrisie kunnen zelfs de doorgaans geletterde reaguurders van Wired niet verdragen. In de comments aldaar (en elders op het web) wordt Metallica nu dus vakkundig de grond in gestampt.

Dronkoers 1 juni 2008 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3464267)
Moest voor mijn dochter een optreden van deze bejaardenband opnemen.
Wat een zwak optreden.

...

De waarheid over Metallica

Reaguurders maken Metallica kapot
Voor de armbandlutsers die Metallica nog kewl vinden en vanavond staan de rocken tijdens de afsluiter van het immer zuigende PinkPop. U bent een verrader. U bent een nitwit. U bent een schaamteloze draaikont. Dat Leggen we even uit. Vóór het jaar 2000 was Metallica een rockband met welgeteld één plaat die snoeihard rockte. Dat was The Black Album. In die jaren beleefde het internet haar puberfase en ene Shawn Fanning uit Massachusetts bedacht toen Napster. Via Napster kon men voor het eerst via peer-to-peer mp3'tjes uitwisselen. Dus toen kon opeens iedere boerenlul One en The Unforgiven downloaden voor zijn schuurfeest. Medeoprichter en spraakgebrekdwerg Lars Ulrich kon deze downloadrevolutie echter niet waarderen en startte een kruistocht tegen Napster. Zestigduizend Napster users ontvingen dreigbrieven en Ulrich werd onderwerp van spot en hoon. Uiteindelijk ging Napster aan juridische procedures ten onder maar niet voordat Metallica voorgoed de sympathie verloor van breedbandige muziekliefhebbers. Terug naar 2008. Ulrich en kornuiten bieden, in navolging van Radiohead en Trent Reznor, delen van het nieuwste album zonder gemekker over rechten aan via een speciaal ontworpen website. Zoveel hypocrisie kunnen zelfs de doorgaans geletterde reaguurders van Wired niet verdragen. In de comments aldaar (en elders op het web) wordt Metallica nu dus vakkundig de grond in gestampt.

Was ik deze tekst aan't lezen, en die mens al stiekem gelijk aant geven... en wat lees je dan? Jaja, het groene: 1 plaat die keihard rockte? er was maar 1 plaat die juist niet keihard rockte, en dat is die black album :evil:

Wat een nitwit :twisted:

Zwartengeel 1 juni 2008 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3464299)
Was ik deze tekst aan't lezen, en die mens al stiekem gelijk aant geven... en wat lees je dan? Jaja, het groene: 1 plaat die keihard rockte? er was maar 1 plaat die juist niet keihard rockte, en dat is die black album :evil:

Wat een nitwit :twisted:

Waarschijnlijk iemand die de harde muziek ingerold is dankzij 'Smells Like Teen Spirit' en er zich niet van bewust is dat er daarvoor ook al iets bestond?

Dronkoers 1 juni 2008 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3464306)
Waarschijnlijk iemand die de harde muziek ingerold is dankzij 'Smells Like Teen Spirit' en er zich niet van bewust is dat er daarvoor ook al iets bestond?

Waarschijnlijk ;-)

Weer zo ene die ook zal zeggen dat "Roots" van Sepultura hun beste cd is :x

Mitgard 1 juni 2008 10:08

Citaat:

of tenminste niet zo iemand die denkt dat hij the black album slecht moét vinden omdat dat tr00 is.
zoals zo veel meelopers die er dan stiekem naar luisteren bij hun thuis.

Dronkoers 1 juni 2008 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3464322)
of tenminste niet zo iemand die denkt dat hij the black album slecht moét vinden omdat dat tr00 is.

Hier staat em al jaren niet meer op ;-)

Savatage 1 juni 2008 10:12

Citaat:

Ik vind dat zowat de meest overgewaardeerde album van de laatste 20 jaar, nog veel meer dan Smells like teen spirit. Er staan wel 1 a 2 goede nummers op, maar daar blijft het ook bij.

Weezer 1 juni 2008 10:12

Citaat:

*een accurate beschrijving van de 12-jarige Weezer anno 1991 die echter daarna de harde muziek van voor die tijd wel is gaan waarderen* :mrgreen:

Mitgard 1 juni 2008 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3464330)
Ik vind dat zowat de meest overgewaardeerde album van de laatste 20 jaar, nog veel meer dan Smells like teen spirit. Er staan wel 1 a 2 goede nummers op, maar daar blijft het ook bij.

ik vind metallica in het algemeen overgewaardeerd.
zeker in het aanschijn van de rijkdom aan europese metalbands van de laatste 15 jaar.

L. J. Brutus 1 juni 2008 10:20

Citaat:

²

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3464309)
Waarschijnlijk ;-)

Weer zo ene die ook zal zeggen dat "Roots" van Sepultura hun beste cd is :x

Dat heb ik nog niet veel gehoord. Is dat de mode vandaag?

Citaat:

Waarom zou je nu naar Metallica moeten luisteren als je drieduizend cd's andere hebt?

Weezer 1 juni 2008 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3464346)

Geen idee. Persoonlijk vond ik Chaos AD 10x beter.

L. J. Brutus 1 juni 2008 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3464339)
ik vind metallica in het algemeen overgewaardeerd.
zeker in het aanschijn van de rijkdom aan europese metalbands van de laatste 15 jaar.

Zeg maar gerust 30 jaar. Metallica was heel even goed toen Mustaine er nog speelde. Toen de Mustaine-riffs echter op waren moesten ze zelf dingen gaan verzinnen, en dat is hen niet goed afgegaan.

L. J. Brutus 1 juni 2008 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 3464351)
Geen idee. Persoonlijk vond ik Chaos AD 10x beter.

Ik zou zeggen dat Arise het laatste behoorlijke album was.

Dronkoers 1 juni 2008 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3464346)

Ik heb al mensen tegengekomen die dachten dat Roots hun eerste cd was... 8O

Weezer 1 juni 2008 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3464353)
Ik zou zeggen dat Arise het laatste behoorlijke album was.

ik twijfel tussen Beneath the Remains en eerdergenoemde

Dronkoers 1 juni 2008 10:28

:cheer: Schizophrenia :cheer:

Weezer 1 juni 2008 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3464366)

Een schizofreen is nooit alleen :mrgreen:

L. J. Brutus 1 juni 2008 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 3464360)
ik twijfel tussen Beneath the Remains en eerdergenoemde

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3464366)

't Zal voor mij toch ook eerder Schizophrenia zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be