Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Walen minder lui dan gedacht? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=106864)

azert 2 juni 2008 05:17

Walen minder lui dan gedacht?

Hier worden de Walen vaak met de vinger gewezen wegens enkel zitten wachten op de gebraden vogels.

Maar... Standaard Luik kampioen. Charleroi kampioen in het basket. En nu ook Tubeke naar 2de klasse.

Zou het kunnen dat er daar toch werkers zijn en mensen die iets kunnen organiseren?

Zwartengeel 2 juni 2008 05:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3466113)
Hier worden de Walen vaak met de vinger gewezen wegens enkel zitten wachten op de gebraden vogels.

Maar... Standaard Luik kampioen. Charleroi kampioen in het basket. En nu ook Tubeke naar 2de klasse.

Zou het kunnen dat er daar toch werkers zijn en mensen die iets kunnen organiseren?

Won La Louvière een paar jaar terug ook niet de Beker van België? Waar zijn die nu naartoe?

Knuppel 2 juni 2008 07:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3466116)
Won La Louvière een paar jaar terug ook niet de Beker van België? Waar zijn die nu naartoe?

Naar China?

vlijmscherp 2 juni 2008 07:15

Citaat:

Walen zijn schitterende mensen, hardwerkend en intelligent, spijtig dat ze een slecht onderwijs hebben en dat ze in dat verschrikkelijk keurslijf moeten lopen dat België heet.

Fieseler 2 juni 2008 07:28

Het zal je maar overkomen...fit, ijverig en gedisciplineerd zijn en in Wallonië geboren worden...een verschrikking moet dat zijn...een leven lang vol frustratie...tssss

stab 2 juni 2008 07:31

Citaat:

Good for them, hebben ze ons niet langer 'nodig'.

Anna List 2 juni 2008 08:09

jazeker, wrijf het er nog maar eens in !

stoemme pipo's van Antwerp ! kiekens !

DannyS 2 juni 2008 08:32

Citaat:

De afwezigen hebben hier inderdaad altijd ongelijk. Walen schatten hun eigen productiviteit echter hoger in dan de Vlamingen en de Brusselaars. Ook West-Vlamingen vinden zichzelf een harde werker: slechts 1,7% noemt zich onproductief.
Dit stelde SD WORX vast bij een ondervraging van 3000 Belgische werknemers: 84% vindt zichzelf productief, 17% vindt zich zelfs productiever dan zijn chef.
Volgens de PVDA slaat de productiviteit van de Belgische werknemers sowieso alle records, maar blijven werkgevers en onze regering maar praten over loonmatiging, terwijl de loonnorm reeds verhindert dat onze lonen sneller stijgen dan bij onze luie buren.
Ge zoudt toch eigenlijk wel gek zijn om dan nog harder te werken!

Garry 2 juni 2008 08:46

Citaat:

Ja zeker, waarom niet. Heel wat Walen beschikken over verborgen kwaliteiten , alleen spijtig dat de meeste ze zo goed kunnen verbergen. Het verbergen van hun , door niets te verstoren werklust, is verzekerd hun grootste kwaliteit.

-=EXCALIBUR=- 2 juni 2008 08:50

Citaat:

Onzin. Voetbal uit zich door het geld dat er wordt ingepompt. In Wallonië hebben ze dat namelijk hard nodig zodat ze zich na iedere wedstrijd een delirium kunnen zuipen. Feesten die dagenlang doorgaan. Welke werkende Vlaming kan dat ook doen?

santos 2 juni 2008 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 3466248)
Onzin. Voetbal uit zich door het geld dat er wordt ingepompt. In Wallonië hebben ze dat namelijk hard nodig zodat ze zich na iedere wedstrijd een delirium kunnen zuipen. Feesten die dagenlang doorgaan. Welke werkende Vlaming kan dat ook doen?

Ook last gehad van een delirium precies.

Garry 2 juni 2008 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DannyS (Bericht 3466229)
De afwezigen hebben hier inderdaad altijd ongelijk. Walen schatten hun eigen productiviteit echter hoger in dan de Vlamingen en de Brusselaars. Ook West-Vlamingen vinden zichzelf een harde werker: slechts 1,7% noemt zich onproductief.
Dit stelde SD WORX vast bij een ondervraging van 3000 Belgische werknemers: 84% vindt zichzelf productief, 17% vindt zich zelfs productiever dan zijn chef.
Volgens de PVDA slaat de productiviteit van de Belgische werknemers sowieso alle records, maar blijven werkgevers en onze regering maar praten over loonmatiging, terwijl de loonnorm reeds verhindert dat onze lonen sneller stijgen dan bij onze luie buren.
Ge zoudt toch eigenlijk wel gek zijn om dan nog harder te werken!

Ik heb mij lang afgevraagt hoe het komt dat leerkrachten in Wallonië meer moeten verdienen dan die in Vlaanderen. Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb. Waarschijnlijk is dit omdat ze al zoveel moeite hebben om ze het Frans aangeleerd te krijgen.

-=EXCALIBUR=- 2 juni 2008 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3466251)
Ook last gehad van een delirium precies.

Sterk onderbouwde opinie.

Wat ik zei was te zien op de gezellige sfeerbeelden die men maakte. Iedereen blij en maar zingen en zuipen tot ze in een haast comateuze toestand verkeerden. :roll:

-=EXCALIBUR=- 2 juni 2008 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 3466253)
Ik heb mij lang afgevraagt hoe het komt dat leerkrachten in Wallonië meer moeten verdienen dan die in Vlaanderen. Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb. Waarschijnlijk is dit omdat ze al zoveel moeite hebben om ze het Frans aangeleerd te krijgen.

In dat geval: waarom moeten hun Vlaamse collega's minder verdienen voor hetzelfde maar beter geleverde werk? Wie regelt die ongelijkheid?

santos 2 juni 2008 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 3466258)
Sterk onderbouwde opinie.

Wat ik zei was te zien op de gezellige sfeerbeelden die men maakte. Iedereen blij en maar zingen en zuipen tot ze in een haast comateuze toestand verkeerden. :roll:

Ik deed een vaststelling, ik gaf geen opinie.
En wat wil u bewijzen? Dat walen zuiplappen zijn en vlamingen vrome mensen die nooit drinken?

santos 2 juni 2008 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 3466266)
In dat geval: waarom moeten hun Vlaamse collega's minder verdienen voor hetzelfde maar beter geleverde werk? Wie regelt die ongelijkheid?

Uw vlaamse regering.

-=EXCALIBUR=- 2 juni 2008 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3466286)
Ik deed een vaststelling, ik gaf geen opinie.
En wat wil u bewijzen? Dat walen zuiplappen zijn en vlamingen vrome mensen die nooit drinken?

Dat het feestniveau en de mogelijkheid tot feesten daar zeer hoog is.

-=EXCALIBUR=- 2 juni 2008 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3466288)
Uw vlaamse regering.

Zoals de Walen verhinderen dat de Vlamingen meer kinderbijslag krijgen?

santos 2 juni 2008 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 3466300)
Dat het feestniveau en de mogelijkheid tot feesten daar zeer hoog is.

Hoe meet u dat? Of gaat u af op die 15 seconden beeld van het nieuws?
Of zal ik maar veronderstellen dat u eigenlijk maar wat vertelt en van onderbouwen geen sprake is?

santos 2 juni 2008 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 3466302)
Zoals de Walen verhinderen dat de Vlamingen meer kinderbijslag krijgen?

U probeert appelen met peren te vergelijken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be