![]() |
Ik heb al gerookt met...
Tegenwoordig zijn er alternatieven beschikbaar voor tabak en marihuana =P
|
.
|
Cayennepeper, een echte afrader! ;-)
|
Je hersenen worden kleiner als je dagelijks blowt, zo blijkt uit onderzoek aan de Melbourne Universiteit in Australië. Het onderzoek nam twintig jaar in beslag voor optimaal resultaat. Gedurende deze twintig jaar hebben de onderzoekers vijftien mannen in de gaten gehouden. Al deze mannen rookten minimaal vijf joints op een dag.
Regelmatig kwamen de testpersonen op 'controle', waarbij van alles aan hun lichaam gemeten werd. Dit gebeurde ook met mensen die nooit blowen. Na die twintig jaar was de hypothalamus, het hersengedeelte dat zorgt voor voortplantings- en voedingsgedrag, bij de blowers 12 procent kleiner dan bij de mensen die nooit blowen. Ook het gedeelte dat alle emoties regelt is gekrompen bij de blowers. Dat werd gemiddeld 7 procent kleiner. Joints tasten ook het verstand en de intelligentie aan: tijdens een denktest brachten blowers het er duidelijk slechter van af. Neuropsycholoog Murat Yücel concludeert dat marihuana eigenlijk puur vergif is. "De onderzoeksresultaten laten zien dat dagelijks zware marihuanaconsumptie giftig kan zijn voor het menselijk brein." |
Wilde kastanje bladeren.
|
En had het effect? =P
|
Citaat:
|
een sigaret gerold van gerecycleerd papier ipv blaadjes
BAH vr de rest hou ik het casual |
1 Bijlage(n)
Gewoon een leuke foto.
|
Citaat:
Weet uw vriend wel wat gij hier verkondigd? :mrgreen: |
Citaat:
![]() |
Heb al wel eens een Thaise bananenbladsigaar gerookt.
En vrijdag gooi ik er met de liefse wederhelft een sigaar tegenaan. Misschien wel een Romeo y Julieta. :-P Volgende zou ik wel eens willen proberen van die lijst: Groene thee Basilicum Lindebloesems Iemand ervaring mee? Voor basilicum lijkt me wat. |
Ik heb ook wel eens een dikke cheroot gerookt (bananenblad of maïsblad) in Birma, en toeristen-opium uit een bamboe-pijp in Cambodia.
De cheroot viel mee, de opium gaf serieuze koppijn. Ik vind de fijne cherootjes het lekkerst, en Indonesische kruidnagelsaffies (allebei door velen gerookte, niet-psychotrope rookwaar). Ik heb zelfs een tijdje na mijn trip cherootjes met de post laten overkomen omdat de smaak daarvan zo exotisch is en u terug meeneemt naar dat land. Maar dat heeft maar effe geduurd, omdat de kosten nogal opliepen. In Zuid-Oost Azië zijn kleine cherootjes eigenlijk voor de wijven; dikke cherooten zijn voor grootmoeders; de mannen smoren sigaretten of kauwen betelnoten. ![]() Boeddhistische nonnen mogen cherooten roken, want da's meer meditatie dan roken. Deze dikke cheroot is gemaakt van maïsbladeren. Vrij smakelijk. Voor de rest hou ik het bij gewone tabak en af en toe een goedkope sigaar. |
Ik ben net aant stoppe me roken
tenzij op sociale gelegenheden natuurlijk |
Ik zou graag eens Qat proberen.
|
Citaat:
|
Ik heb al eens een frisse sigaar van mijne baas gerookt ,had het effect dat we beiden rood werden
|
Van bananenschillen roken wordt je high!
|
Citaat:
|
On-topic:
"Ik heb al gerookt met..." * vrienden * collega's * totaal onbekenden * mijn bloedeigen zus Tja, het is me het verdorven wereldje wel, die rokers. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be