![]() |
Griekse anarchisten bestormen supermarkt
De voedselprijzen in Griekenland zijn de laatste tijd aan het stijgen (vanwaar kennen we dat). De overheid probeert vanalles om de stijging te temperen, maar zonder veel succes. Enkele anarchisten in Athene troffen hun eigen maatregelen, ze bestormden een grote supermarkt, stalen verschillende basisproducten, deelden ze op straat uit aan voorbijgangers en deelden pamfletten uit.
link(in het Grieks): http://athens.indymedia.org/front.ph...icle_id=873425 |
En dat gaat helpen hoe?
|
Interessante werkwijze. Mooi staaltje van spontaneïsme. Ik stel mij nog altijd vragen hoe je dat ondanks het anarchistische gedachtegoed dit kan integreren in de klassenstrijd.
|
Citaat:
Lijkt me een pertinente vraag |
Citaat:
Bijdragen aan het bewustzijn is relatief belangrijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Cool is het minste dat ge kunt zeggen.
|
Citaat:
En nee, Adrian dit is geen structurele oplossing, goed opgemerkt jongen. Het is een stunt, een manier om ideëen te verspreiden. EDIT: en inderdaad, het is cool:-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
wat is de volgende stap? dat die anarchisten de mensen met eten in hun karretje gaan bestelen? zo gaan de meeste mensen denken, denk ik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Men zou zo bijv. ook het koninklijk paleis eens kunnen binnenstormen en de opbrengst uitdelen, ik denk dat dat weinigen onrechtvaardig zal lijken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be