Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Is een meerpersoonscel een modern land onwaardig? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=106967)

eno2 4 juni 2008 10:26

Is een meerpersoonscel een modern land onwaardig?

Wat vindt u? Is een meerpersoonscel een modern land onwaardig? Of wegen de maatschappelijke kostenbesparingen op tegen het verminderde welzijn van gedetineerden?

eno2 4 juni 2008 10:28

Privacy is een mensenrecht.
Ook voor gevangenen.

Hrafnar 4 juni 2008 10:40

Er is niks onwaardigs aan een meerpersoonscel. Die gevangenen zijn veroordeeld en dienen hun straf uit te zitten en het is niet de bedoeling dat ze zich in een privésuite in een hotel wanen.

Wat mij betreft komen de streepjespakken en zogenaamde 'chain gangs' ook terug overigens.

maddox 4 juni 2008 10:51

Probeer maar eens eenzame opsluiting.... Da's pas een foltering.

eno2 4 juni 2008 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 3471241)

Da's iets anders, dat is een disciplinaire maatregel.

Een cel voor zichzelf is een comfort.

Probeer maar eens een gedwongen celmaat (of meerdere) die je niet kunt kiezen.

Da's pas een foltering.

Johan217 4 juni 2008 10:55

Opsluiting en het daaruit volgende verlies van privacy maakt deel uit van de straf, zou ik zo denken.

Ramon djv 4 juni 2008 11:04

Misschien kunnen we het eens aan hen vragen? zie foto

vlijmscherp 4 juni 2008 11:06

met meerdere op 1 kamer: sorry, je vrijheid en je privacy is voor een reden afgenomen.
wat niet wilt zeggen dat iedereen recht heeft op een minimumruimte voor zich, maw de kamer moet groot genoeg zijn voor de personen er in.

StevenNr1 4 juni 2008 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3471299)
met meerdere op 1 kamer: sorry, je vrijheid en je privacy is voor een reden afgenomen.

Ik dacht dat het enkel vrijheidsberoving betrof, er voor zorgen dat de maatschappij gevrijwaard wordt van 'gevaarklijke' individuen. Ik zie niet in waarom dat met onmenselijke toestanden moet samengaan.

(Ik stemde uiteraard 'Ja'.)

vlijmscherp 4 juni 2008 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3471309)
Ik dacht dat het enkel vrijheidsberoving betrof, er voor zorgen dat de maatschappij gevrijwaard wordt van 'gevaarklijke' individuen. Ik zie niet in waarom dat met onmenselijke toestanden moet samengaan.

(Ik stemde uiteraard 'Ja'.)

wat is er onmenselijk om met meerdere op 1 kamer te zitten als die kamer groot genoeg is?

Savatage 4 juni 2008 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3471310)
wat is er onmenselijk om met meerdere op 1 kamer te zitten als die kamer groot genoeg is?

Helemaal niets.

santos 4 juni 2008 11:36

Citaat:

Probeer het eens uit hé. Terwijl de ene op de pot zit kan jij TV kijken met geur en in kleur.

vlijmscherp 4 juni 2008 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3471351)
Probeer het eens uit hé. Terwijl de ene op de pot zit kan jij TV kijken met geur en in kleur.

dat het niet plezant is, kan ik me voorstellen, maar hoe komen die mensen er?

HAMC 4 juni 2008 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 3471241)

Dan ken je de Belgische gevangenissen niet.

Alleen opgesloten zitten of samen met een aidspatient en een paar hepatitis-C gevallen, die geneens geen medische verzorging krijgen, liever alleen.

HAMC 4 juni 2008 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3471358)
dat het niet plezant is, kan ik me voorstellen, maar hoe komen die mensen er?

Zo'n 50% van die mensen in de gevangenis zitten in voorarrest. Die zijn dus niet veroordeeld. dat is zo'n 5000 mensen, waarvan er 30 a 35% wordt vrijgesproken wat aanvaardbaar is volgens het parket. Volgens het parket, niet volgens de VN, die zeggen iets anders in hun jaarlijkse rapporten.

Gaat u tegen die mensen zeggen dat ze maar moeten zorgen dat ze niet in de gevangenis raken?

HAMC 4 juni 2008 11:52

Citaat:

Hah! Als ze groot genoeg is? Het zijn eenpersooncellen die volgens de europese regels niet eens meer gebruikt mogen worden voor èèn persoon. Hier zittenn daar dan 4 mensen in, waarvan er twee op de vloer slapen wegens geen bedden.

HAMC 4 juni 2008 11:53

Citaat:

En dat is dan nog als er iemand geld heeft om een TV te huren in het zwart van de gevangenis, anders zitten de anderen naar het bloed en de stront tegen de muren te staren.

Hrafnar 4 juni 2008 11:59

Citaat:

Wat zeur je nou? Je hébt toch in ieder geval TV, maar waarschijnlijk zou je liever zoiets als dit willen:

Citaat:

Leven als een god in de cel

In Braziliaanse gevangenissen wil je over het algemeen niet dood gevonden worden. Toch kunnen rijke drugsdealers hun verblijf achter de tralies flink veraangenamen als ze maar met voldoende smeergeld over de brug komen. Dat bleek deze week in de stad Salvador.

De plaatselijke politie deed onderzoek naar een drugsbende en ontdekte dat die vanuit de gevangenis geleid werd door drugsdealer Genilson Lino da Silva. Genilson bleek uitermate comfortabel te leven. Hij had in zijn cel meerdere plasmatelevisies en ijskasten, 6 kilo coke, een kilo wiet en 2 pistolen. Bovendien bleek hij de sleutels van zijn eigen cel in bezit te hebben.

De directeur van de gevangenis is na de ontdekking op staande voet ontslagen

http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...de_gevang.html

StevenNr1 4 juni 2008 12:02

Citaat:

Onmenselijk is misschien wat overdreven maar plezant is anders, en het getuigt ook van niet veel respect voor het individu (wat die dan ook mispeutert mag hebben), lijkt mij.

AdrianHealey 4 juni 2008 12:08

Gevangenissen zijn zo natiestaat, hé.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be