![]() |
Is een meerpersoonscel een modern land onwaardig?
Wat vindt u? Is een meerpersoonscel een modern land onwaardig? Of wegen de maatschappelijke kostenbesparingen op tegen het verminderde welzijn van gedetineerden?
|
Privacy is een mensenrecht.
Ook voor gevangenen. |
Er is niks onwaardigs aan een meerpersoonscel. Die gevangenen zijn veroordeeld en dienen hun straf uit te zitten en het is niet de bedoeling dat ze zich in een privésuite in een hotel wanen.
Wat mij betreft komen de streepjespakken en zogenaamde 'chain gangs' ook terug overigens. |
Probeer maar eens eenzame opsluiting.... Da's pas een foltering.
|
Citaat:
Een cel voor zichzelf is een comfort. Probeer maar eens een gedwongen celmaat (of meerdere) die je niet kunt kiezen. Da's pas een foltering. |
Opsluiting en het daaruit volgende verlies van privacy maakt deel uit van de straf, zou ik zo denken.
|
Misschien kunnen we het eens aan hen vragen? zie foto
|
met meerdere op 1 kamer: sorry, je vrijheid en je privacy is voor een reden afgenomen.
wat niet wilt zeggen dat iedereen recht heeft op een minimumruimte voor zich, maw de kamer moet groot genoeg zijn voor de personen er in. |
Citaat:
(Ik stemde uiteraard 'Ja'.) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alleen opgesloten zitten of samen met een aidspatient en een paar hepatitis-C gevallen, die geneens geen medische verzorging krijgen, liever alleen. |
Citaat:
Gaat u tegen die mensen zeggen dat ze maar moeten zorgen dat ze niet in de gevangenis raken? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Gevangenissen zijn zo natiestaat, hé.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be