Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   VZW Vredesactie schendt wet privacy. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=10699)

skippy 18 maart 2004 18:05

Op www.vredesactie.be hebben ze de volledige lijst van ALLE in-en uitvoervergunningen gepubliceerd. Zelfs de privé-invoerders van wapens, munitie en kijkers worden vermeld. Met andere woorden alle louche figuren kunnen weten wie wat waar heeft. Het begint hier godverdomme een echte smeerlapperij te worden met die linkiewinkies.

CONTRA 18 maart 2004 18:08

Ik heb het al doorgestuurd naar de concurentie.... :arrow:

eigeeltje 18 maart 2004 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skippy
Op www.vredesactie.be hebben ze de volledige lijst van ALLE in-en uitvoervergunningen gepubliceerd. Zelfs de privé-invoerders van wapens, munitie en kijkers worden vermeld. Met andere woorden alle louche figuren kunnen weten wie wat waar heeft. Het begint hier godverdomme een echte smeerlapperij te worden met die linkiewinkies.

Net alsof die louche figuren nu al niet weten bij wie en waar ze die dingen kunnen vinden

skippy 18 maart 2004 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
Citaat:

Net alsof die louche figuren nu al niet weten bij wie en waar ze die dingen kunnen vinden

Illegale wapens kun je overal verkrijgen, maar als ze weten wie wat legaal heeft heeft is het net shoppen met inbraak. En die legale wapens op jou naam geregistreerd worden dan voor misdaden en/of moorden gebruikt. Den belzieke justitie kennende draait de legale, bestolene wapenbezitter op voor de misdaden van anderen.

benn 18 maart 2004 20:10

Dit is een flagrante inbreuk op de wet van de privacy. iedere individuele burger die bv via het internet een kijker of een holster in de US heeft gekocht, staat ook met naam en toenaam in deze lijst !

En dat onder het mom van controle op de wapenexport van Belgie ...

Gaat men onder het mom van controle op de belastingen nu ook al onze belastingaangiften in detail op het web publiceren ?

Deze "vredesactivisten" volgen enkel de Belgische wetgeving zolang het in hun kraam past.
En wanneer het hun uitkomt, overtreden ze onze wetgeving zonder verpinken.

Ik hoop dat ze hiervoor zwaar juridisch zullen worden aangepakt

thePiano 18 maart 2004 22:21

Citaat:

Het wordt tijd dat je je illegale collectie vuurwapens, waar je zo altijd over zit te stoeffen op de forums, gaat aangeven bij de polies :roll: :P

Verbod op particulier vuurwapenbezit:
http://www.disarma.be

solidarnosc 18 maart 2004 23:06

Wat me opvalt is dat er eigenlijk niets instaat. Behalve dan een aantal nachtkijkers voor het Algerijnse leger. Ik zou wel graag eens het Waalse rapport zien. :wink:

skippy 19 maart 2004 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

Het wordt tijd dat je je illegale collectie vuurwapens, waar je zo altijd over zit te stoeffen op de forums, gaat aangeven bij de polies :roll: :P

Onnozelaar, alles is legaal en gekend. Ik ben gene ex-VMOer die zijn kot vol illegale boks-, steek- en vuurwapens gehad heeft.

Tegendradigaard 19 maart 2004 14:20

Zolang dat ze mijn schietgerief der nie op vermelden lig ik der nie wakker van. als ik schiet dan gaat ge der trouwens meestal niet aan dood, integendeel ...

skippy 19 maart 2004 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Zolang dat ze mijn schietgerief der nie op vermelden lig ik der nie wakker van. als ik schiet dan gaat ge der trouwens meestal niet aan dood, integendeel ...

Ah ja dien met die korte loop... :lol: :wink:

Tegendradigaard 19 maart 2004 14:28

Ge hebt gekeken vuilerik. In 't vervolg in uw eigen bak kijken he.

Korte loop en rap klaar om te vuren.

Calle 19 maart 2004 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

Misschien moet je ook proberen om alle keukenmessen te verbieden.

Daarmee worden meer moorden gepleegd.

Bende sukkelaars.

Tegendradigaard 19 maart 2004 15:11

Hoeveel mensen worden niet gewurgd met de blote handen ?

Afkappen en weg ermee,met die moordwapens. We volgen dan wel allemaal nen cursus neustypen.

Babeth 19 maart 2004 15:37

Het is een flagrante inbreuk op de privacy èn het nodigt uit tot inbraak bij de betrokkenen. Het is net alsof je een boodschappenlijstje doorgeeft aan de inbrekers. Dank u "Vredesactivisten": nog meer moordwapens in verkeerde handen !!!

De (moord)wapens die ik in huis heb zijn niet de sierbijl en de 7 sierzwaarden, de twee siersperen, een oefendolk of de twee siermorgendsterren die ik aan de muur heb hangen (die gaan allemaal kapot als ge ze al vastpakt !), het zijn mijn keukenmessen, biefstukmessen, aardarppelschilmeskes, enkele bezemstelen, 3 oefenzwaarden, boog + 6 pijlen en mijn hond die gevaarlijker zijn.

Ja, ik verzamel sierwapens omdat ik ze mooi vind en omdat ik echte wapens niet kan betalen wegens te duur (Het mooiste zwaard dat ik ooit heb gezien en kon kopen ging mij 60.000 Bfkes kosten ! Ik heb nog steeds liefdesverdriet... :cry: ). Maar ik heb ook met echte zwaarden leren vechten en ben boogschutter. Maakt mij dat gevaarlijker voor mijn omgeving ?

Trouwens, ik heb ook leren schieten met luchtbuksen en een geweer. Ik ken enkele gevechtstechnieken die vrij gevaarlijk zijn voor mijn tegenstander en kan me zelfs beschermen/verdedigen tegen een aanvallende hond. Ik ben geen gevaarlijk mens omdat ik deze kennis alleen maar zou gebruiken uit noodweer.
Het is niet het gereedschap dat kwaadaardig is, alleen de gebruiker ervan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be