Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Moslims wéér in hun pik getrapt door cartoon (https://forum.politics.be/showthread.php?t=107011)

vercetti 4 juni 2008 21:32

Moslims wéér in hun pik getrapt door cartoon

Hoe het beste te reageren op een bomaanslag (8 doden. 12 gewonden) vanwege een spotprent in de krant? Heel juist. Met een nieuwe spotprent. De Noorse krant Adressa heeft dikke peop aan de hakbars in Pakistan en drukte gisteren bovenstaand tekeningetje af. Omdat het kan. En als bescheiden daad van verzet. Vertaling: "Mijn naam is Mohammed en niemand durft mij te raken af te drukken". Humor toch? En nog waar ook. Tekenaar Jan O. Henriksen en sjefredaktør Arne Blix benadrukken dat het hier satire betreft en dat zij geenszins de profeet (bidi) willen kwetsen. Dat weet u. Dat weten wij. Maar wie legt het de fundies uit...

5-jarige jongens onthoofden, overspelige vrouwen stenigen, homos ophangen dat kan daar allemaal wel, maar hó als er een cartoon met Mohammed op gepubliceerd wordt. :roll:

Preuße 4 juni 2008 21:35

Hun logica ziet er zo uit:

Unie der Provinciën 4 juni 2008 21:35

Het lijkt Batman wel, met die gespreide vleugeltjes. Of misschien is het wel een Alldays-Ayatollah :)

kiko 4 juni 2008 21:40

Tja, moslims staan niet bekend om hun gevoel voor humor of zelfrelativering (meestal gaan die twee hand in hand).

FDM 4 juni 2008 22:45

moslims zijn als vrouwen,
ik snap ze niet

Animalman 4 juni 2008 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FDM (Bericht 3473434)
moslims zijn als vrouwen,
ik snap ze niet

komt goed uit, ze snappen zichzelf ook niet zo goed...

Hrafnar 5 juni 2008 10:32

Citaat:

Al-Qaida threatens Norway

Terrorist organization al-Qaida, which has claimed responsibility for Monday’s bombing of the Danish Embassy in Pakistan, now is making threats against Norway as well.

(...)

Al-Yazid claimed that more attacks are in the works, and the targets will be embassies and diplomatic personnel from countries that also published the Mohammed caricatures.

lees verder

lombas 5 juni 2008 10:42

Beetje smakeloos.

Pelgrim 5 juni 2008 11:41

smakeloos misschien wel, maar ik heb veel goesting om die cartoons massaal te drukken en verspreiden. Wie met geweld reageert op een cartoon verdient niet anders dan belachelijk gemaakt en beledigd te worden.

PollyCorrect 5 juni 2008 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti (Bericht 3473155)
Hoe het beste te reageren op een bomaanslag (8 doden. 12 gewonden) vanwege een spotprent in de krant? Heel juist. Met een nieuwe spotprent. De Noorse krant Adressa heeft dikke peop aan de hakbars in Pakistan en drukte gisteren bovenstaand tekeningetje af. Omdat het kan. En als bescheiden daad van verzet. Vertaling: "Mijn naam is Mohammed en niemand durft mij te raken af te drukken". Humor toch? En nog waar ook. Tekenaar Jan O. Henriksen en sjefredaktør Arne Blix benadrukken dat het hier satire betreft en dat zij geenszins de profeet (bidi) willen kwetsen. Dat weet u. Dat weten wij. Maar wie legt het de fundies uit...

5-jarige jongens onthoofden, overspelige vrouwen stenigen, homos ophangen dat kan daar allemaal wel, maar hó als er een cartoon met Mohammed op gepubliceerd wordt. :roll:

sjefredaktør

goed dansk, joh vercetti. ;-)

StevenNr1 5 juni 2008 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 3473209)
moslims staan niet bekend om hun gevoel voor humor

cartoonisten ook al maar minder precies

Lamme Goedzak 5 juni 2008 19:40

Moet kunnen; maar er zijn betere mopjes.

PollyCorrect 5 juni 2008 19:58

Moslims :rofl:

Islam :rofl:

Imams :rofl:

Mohammed :rofl: :rofl: :rofl:

Zie je wel? Ze hebben wel humor.

Scherven A. Mok 5 juni 2008 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3475309)

Inderdaad en moesten die vroeger ook niet een beetje kunnnen tekenen ofzo ?

kiko 5 juni 2008 20:37

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 3475466)
Inderdaad en moesten die vroeger ook niet een beetje kunnnen tekenen ofzo ?

Nee hoor, dat is niet meer belangrijk. Nu is opvallen en eventueel shockeren belangrijker dan enig tekentalent te bezitten.

Sommige cartoons zijn op zich best wel grappig zijn, maar zijn echt afgrijselijk getekend. En niet omdat de stijl dit nu eenmaal vereist, maar omdat de persoon in kwestie simpelweg niet beter kan.

Zie eens hoe prachtig getekend:

Pelgrim 6 juni 2008 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3475309)

Tiens, waarover zouden ze dan moeten lachen? Bomaanslagen tegen ambassades en doodsbedreidingen tegen henzelf?

Het lachen zou mij wellicht ook vergaan ja.

Esperanza 6 juni 2008 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3474233)
smakeloos misschien wel, maar ik heb veel goesting om die cartoons massaal te drukken en verspreiden. Wie met geweld reageert op een cartoon verdient niet anders dan belachelijk gemaakt en beledigd te worden.

2.

illwill 6 juni 2008 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lamme Goedzak (Bericht 3475354)
Moet kunnen; maar er zijn betere mopjes.

Dus zonder deze zouden er ook geen "betere" zijn. :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be