![]() |
Eet u graag Javel-kippen?
De EU staat op het punt het invoer-verbod van met javel gespoelde kippen uit de USA te laten vallen.
Eet u graag Javel-kippen? |
Waarom kadavers van zo ver laten overkomen als het hier kakelvers rondloopt?
|
Al veel kip gegeten in de US...nooit iets mis aan geproefd. Laat me dus Siberisch koud. Kunnen natuurlijk steeds kiezen voor de lekkere Belgische dioxinekip ! :lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
De vraag wordt uiteindelijk of er iets mis is met die door chloor behandelde kippen. 26 van de 27 EU-lidstaten verzetten zich tegen de import. Gaat het om kwaliteit of om pure protectionistische motieven? |
1 Bijlage(n)
Citaat:
Mogen die kippen in de VS zelf worden verkocht? Want die voor de Amerikaanse markt niet geschikte cola staat hier bij ons wel in de winkelrekken. Misschien is dat met die 'kiekens' ook zoiets? Bijlage 34249 |
Citaat:
|
Zijn die kippen slecht?
Bij mijn weten valt dat bij contact met organische stoffen uit elkaar in water en zout. |
In enkele artikels las ik dat de invoer ter sprake is gekomen onder druk van de V.S.
Ik vraag me af wie ze precies onder druk hebben gezet. Citaat:
|
Is er misschien ook een reden waarom we voor-of tegen moeten zijn buiten ons buikgevoel dat zegt dat javel dient om schoon te maken?
Ik veronderstel dat men een reden heeft om dat te gebruiken (salmonella of andere bacteriën en virussen?)? Los daarvan vind ik dat men beter ecologisch verantwoord eet, dat wil zeggen seizoensproducten van bij ons die geen +duizend kilometer hebben moeten afleggen. Minder vlees eten bespaart het milieu natuurlijk ook, en uw gezondheid. |
Mijn lichaam is geen tombe. Mijn lichaam is mijn tempel. Het goddelijke zit in ieder van ons. Ik heb het reeds mogen voelen. Geen enkel dier heeft geleden bij het standhouden van mijn lichaam.
Als je dieren wil eten. De ene lust javel de andere met kerrie. Ieder wat wils. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
En voor de rest: door de band getuuigen de EU-voedselreguleringen van een hogere bekommernis voor de volksgezondheid dan de Amerikaanse. |
Citaat:
ik heb ook totaal niet de behoefte om met kerstmis aardbeien te eten bv. |
Ik heb net zo'n kieken binnen.
Lekker, maar mijnen asem riekt wel een beetje naar de WC... |
Hoe zit het met het gehalte aan hormonen in dat vlees?
De Amerikaanse wetgeving is veel lakser over het gebruik daarvan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het probleem zit 'm niet in de Javel, maar wat ervoor gebeurt.
In de EU worden de kippen gecontroleerd/ontsmet/... gedurende het hele productieproces (van riek tot vork). In de VS gebeurt dat niet, de kippen worden enkel in de laatste fase (met chloorverbindingen) gespoeld. Die chloor/Javel is helemaal niet gevaarlijk, maar de kippen zijn niet voldoende ontsmet, waardoor er in Amerikaanse kippen meer ziektekiemen zitten. Een EU kip is dus veiliger omdat er minder bacteriën zoals salmonella inzitten, niet omdat er minder Javel inzit. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be