![]() |
Eens BHV is geregeld, wat dan?
ik ben het beu!
al zes maanden serveert de regering ons gebakken stront er wordt over werkelijk ALLES ruzie gemaakt: koopkracht, asielbeleid, buitenlandse politiek, noem maar op. Eenmaal BHV is geregeld, zullen nieuwe verkiezingen misschien geen grote verschuivingen brengen, maar een regering kan wel ontslag nemen en worden vervangen door een andere meerderheid. Misschien moet toch maar es gedacht worden om het bvb zonder de CDH of een andere partij te doen eenmaal er een akkoord is over BHV. |
Nieuwe verkiezingen zijn ongrondwettig.
Ik vraag mij echt af of ze dat overwegen om te doen. Dat is het fundament van een rechtsstaat eronderuit halen. |
Aan de draadopstarter: mijn suggestie (eens bhv gesplitst, wat dan?) : een klein feestje. Niet om de splitsing te vieren, maar om de dan komende staatshervorming aan te kondigen.
Aan mister Orange: de draadopstarter heeft gesteld "eens bhv gesplitst, wat dan?", maakt dat vanaf dan nieuwe verkiezingen wel grondwettelijk ok zijn. |
Mijn excuses. Om dan op de vraag te antwoorden: onze stembrief zal half zo groot zijn.
Alles hangt natuurlijk af hoe BHV gesplitst is. Eenzijdig of onderhandeld. Afhankelijk daarvan zal het communautaire kruitvat doven of ontploffen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Eerst BHV splitsen en dan pakken we BelgiƩ aan. :-)
|
Citaat:
die roemruchte periode tussen 15 juli en het parlementaire reces is nu heel dichtbij ...het zal vooral de "definitieve weging " voor de CD&V betekenen ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be