Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Eens BHV is geregeld, wat dan? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=107143)

Den Ardennees 6 juni 2008 18:59

Eens BHV is geregeld, wat dan?

ik ben het beu!

al zes maanden serveert de regering ons gebakken stront

er wordt over werkelijk ALLES ruzie gemaakt: koopkracht, asielbeleid, buitenlandse politiek, noem maar op.

Eenmaal BHV is geregeld, zullen nieuwe verkiezingen misschien geen grote verschuivingen brengen, maar een regering kan wel ontslag nemen en worden vervangen door een andere meerderheid. Misschien moet toch maar es gedacht worden om het bvb zonder de CDH of een andere partij te doen eenmaal er een akkoord is over BHV.

Mr. Orange 6 juni 2008 19:08

Nieuwe verkiezingen zijn ongrondwettig.

Ik vraag mij echt af of ze dat overwegen om te doen. Dat is het fundament van een rechtsstaat eronderuit halen.

De schoofzak 6 juni 2008 19:15

Aan de draadopstarter: mijn suggestie (eens bhv gesplitst, wat dan?) : een klein feestje. Niet om de splitsing te vieren, maar om de dan komende staatshervorming aan te kondigen.

Aan mister Orange: de draadopstarter heeft gesteld "eens bhv gesplitst, wat dan?", maakt dat vanaf dan nieuwe verkiezingen wel grondwettelijk ok zijn.

Mr. Orange 6 juni 2008 19:20

Mijn excuses. Om dan op de vraag te antwoorden: onze stembrief zal half zo groot zijn.

Alles hangt natuurlijk af hoe BHV gesplitst is. Eenzijdig of onderhandeld. Afhankelijk daarvan zal het communautaire kruitvat doven of ontploffen.

DenDane 6 juni 2008 19:23

Citaat:

Eens BHV is geregeld, wat dan?
Dan zal de CD&V terug naar de oppositie worden gestuurd, wegens de enorme hoge prijs die ze zullen betallen ten koste van de vlamingen, tegen al hun verkiezingsbeloftes in.

Den Ardennees 6 juni 2008 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DenDane (Bericht 3477756)
Dan zal de CD&V terug naar de oppositie worden gestuurd, wegens de enorme hoge prijs die ze zullen betallen ten koste van de vlamingen, tegen al hun verkiezingsbeloftes in.

Ergens vermoed ik een gewone regeringsherschikking, met mogelijk later samenvallende regionale en federale verkiezingen in 2009.

daiwa 6 juni 2008 22:59

Eerst BHV splitsen en dan pakken we BelgiƩ aan. :-)

kelt 7 juni 2008 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3477657)
ik ben het beu!

al zes maanden serveert de regering ons gebakken stront

er wordt over werkelijk ALLES ruzie gemaakt: koopkracht, asielbeleid, buitenlandse politiek, noem maar op.

Eenmaal BHV is geregeld, zullen nieuwe verkiezingen misschien geen grote verschuivingen brengen, maar een regering kan wel ontslag nemen en worden vervangen door een andere meerderheid. Misschien moet toch maar es gedacht worden om het bvb zonder de CDH of een andere partij te doen eenmaal er een akkoord is over BHV.

Nog eventjes geduld...

die roemruchte periode tussen 15 juli en het parlementaire reces is nu heel dichtbij ...het zal vooral de "definitieve weging " voor de CD&V betekenen ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be