Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   meerderheid der Vlamingen wil dat Belgie barst (https://forum.politics.be/showthread.php?t=107149)

born2bewild 7 juni 2008 06:43

meerderheid der Vlamingen wil dat Belgie barst

58% wil nieuwe verkiezingen

en rap

pompompom

armando 7 juni 2008 06:45

Hoe geloofwaardig is zo een peiling, één op twee vlamingen kiest voor vlaams onafhankelijkheid en toch gaat het VB achteruit. Ze maken zich gewoon belachelijk bij het Laagste Nieuws.

duveltje382 7 juni 2008 06:51

Mss dat een nieuwe Vlaamse partij met alle groote raad brengt want Vlaanderen wil wel echt onafhankelijk hoor ...

Knuppel 7 juni 2008 07:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door armando (Bericht 3478564)
Hoe geloofwaardig is zo een peiling, één op twee vlamingen kiest voor vlaams onafhankelijkheid en toch gaat het VB achteruit. Ze maken zich gewoon belachelijk bij het Laagste Nieuws.

JIJ maakt je belachelijk als je denkt dat het nog altijd enkel het VB is dat Vlaamse onafhankelijkheid wenst. HLN is een geen VB-krant maar een liberale die veruit de meeste lezers telt.

Het resultaat van deze poll is het logische gevolg van het halstarrige 'NON' van Franstalig Belgique het laatste jaar, van de flagrante weigering om de eigen verantwoordelijk op te nemen en het potverteren op kap van Vlaanderen onbeschaamd verder te zetten.

Door de nieuwste grabbelstunt uit de federale pot, mogelijk gemaakt door haar voorganger Demotte, zullen de Vlamingen alleen maar verder radicaliseren.

armando 7 juni 2008 07:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3478568)
JIJ maakt je belachelijk als je denkt dat het nog altijd enkel het VB is dat Vlaamse onafhankelijkheid wenst. HLN is een geen VB-krant maar een liberale die veruit de meeste lezers telt.

Het resultaat van deze poll is het logische gevolg van het halstarrige 'NON' van Franstalig Belgique het laatste jaar, van de flagrante weigering om de eigen verantwoordelijk op te nemen en het potverteren op kap van Vlaanderen onbeschaamd verder te zetten.

Door de nieuwste grabbelstunt uit de federale pot, mogelijk gemaakt door haar voorganger Demotte, zullen de Vlamingen alleen maar verder radicaliseren.

Waarom zou ik mij belachelijk maken??? Ik stel vast dat er maar 1 partij in Vlaanderen is die pleit voor Vlaamse Onafhankelijkheid, en wat doet de rest, met Belgie als het kan zonder Belgie als het moet. Koud en warm tegelijk blazen. Wij zullen bij de volgende verkiezing eens zien welke partij onomwonden naar de kiezer gaat met het thema VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID

Knuppel 7 juni 2008 07:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door armando (Bericht 3478570)
Waarom zou ik mij belachelijk maken??? Ik stel vast dat er maar 1 partij in Vlaanderen is die pleit voor Vlaamse Onafhankelijkheid, en wat doet de rest, met Belgie als het kan zonder Belgie als het moet. Koud en warm tegelijk blazen. Wij zullen bij de volgende verkiezing eens zien welke partij onomwonden naar de kiezer gaat met het thema VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID

Jammer voor jou, maar in een poll stemt niet alleen het VB maar het VOLK.

Ging Verhofstadt naar de kiezer met de ongrondwettelijke kieskring BHV?

Zou de CD&V in een regering stappen zonder grote staatshervorming?

Welke partij stapte in 1830 naar de kiezer met de Belgische onafhankelijkheid?

:rofl::rofl::rofl:

armando 7 juni 2008 07:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3478572)
Jammer voor jou, maar in een poll stemt niet alleen het VB maar het VOLK.

Ik zal de eerste zijn om te pleiten voor een referendum, om inderdaad het volk te laten beslissen. Ik zal me wellicht terug belachelijk maken wanneer ik zeg dat in Belgie geen referendum mogelijk omdat belgie geen democratie (referendum) kan verdragen, zo simpel is dat.

azert 7 juni 2008 07:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door armando (Bericht 3478570)
Wij zullen bij de volgende verkiezing eens zien welke partij onomwonden naar de kiezer gaat met het thema VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID

En daarbij ook duidelijk zegt welke werkbare oplossing ze voor Brussel hebben.

Knuppel 7 juni 2008 07:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door armando (Bericht 3478575)
Ik zal de eerste zijn om te pleiten voor een referendum, om inderdaad het volk te laten beslissen. Ik zal me wellicht terug belachelijk maken wanneer ik zeg dat in Belgie geen referendum mogelijk omdat belgie geen democratie (referendum) kan verdragen, zo simpel is dat.

Deze keer maak je je alles behalve belachelijk!
Wat je hier zegt klopt als een bus!

De vraag is echter waarom je dan de uitslag van de poll uit HLN betwist.....

azert 7 juni 2008 07:24

Citaat:

Ik zal de eerste zijn om te pleiten voor een referendum,

Om een referendum te kunnen houden zal men eerst een referendum moeten houden over welke vragen die men op het referendum zal stellen.
Je denkt toch niet dat men onderling akkoord zal gaan over welke vragen er moeten gesteld worden en hoe ze moeten gesteld worden.

De vragen en de manier van vraagstelling kan heel veel invloed hebben op de antwoorden.

Knuppel 7 juni 2008 07:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3478576)
En daarbij ook duidelijk zegt welke werkbare oplossing ze voor Brussel hebben.

Eentje die Brusselaar straatreu als 'onwerkbaar ziet zal wellicht MOETEN volstaan.

Knuppel 7 juni 2008 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3478578)
Om een referendum te kunnen houden zal men eerst een referendum moeten houden over welke vragen die men op het referendum zal stellen.
Je denkt toch niet dat men onderling akkoord zal gaan over welke vragen er moeten gesteld worden en hoe ze moeten gesteld worden.

De vragen en de manier van vraagstelling kan heel veel invloed hebben op de antwoorden.

Ik begrijp maar al te goed dat JIJ het zo graag zou willen. Kwestie van op voorhand zo zeker mogelijk te zijn van de uitslag. :rofl:

Knuppel 7 juni 2008 07:31

Maak je trouwens geen illusies over welk referenda dan ook, straatreu. Di Rupo heeft tijdens VerhofstadtII belet dat de grondwet ter herziening werd vatbaar verklaard waardoor er grondwettelijk zelfs geen referenda kunnen gehouden worden.
De reden heeft een van je zielsgenoten hierboven net gepost.

Citaat:

in Belgie is geen referendum mogelijk omdat belgie geen democratie (referendum) kan verdragen

Knuppel 7 juni 2008 07:32

Belgique zal ophouden te bestaan zoals het ontstaan is.
Zonder inspraak van het volk.

rainbox 7 juni 2008 07:33

Citaat:

De politici beslissen. Ze zijn de vertegenwoordigers van het volk. Dus ze stemmen het einde van Belgïe. Er zal geen referendum.

I amsterdam 7 juni 2008 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3478561)
58% wil nieuwe verkiezingen

en rap

pompompom

Laatste poll:
47% wilt en onafhankelijk Vlaanderen.
Over een half jaar is dat boven de 50%
Het Belgie van de vorige eeuw beleeft zijn nadagen.

Knuppel 7 juni 2008 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rainbox (Bericht 3478586)
De politici beslissen. Ze zijn de vertegenwoordigers van het volk. Dus ze stemmen het einde van Belgïe. Er zal geen referendum.

Juist.

azert 7 juni 2008 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 3478589)
Laatste poll:
47% wilt en onafhankelijk Vlaanderen.
Over een half jaar is dat boven de 50%

Maar die 50% moet in je 2 delen: de ene helft wil Brussel laten vallen, de andere niet.

Knuppel 7 juni 2008 07:36

Citaat:

Ook juist.

born2bewild 7 juni 2008 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3478591)
Maar die 50% moet in je 2 delen: de ene helft wil Brussel laten vallen, de andere niet.

ja, en de ene helft eet cornflakes en de andere muesli

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be