![]() |
BUB camoufleert hun gewenste uitbreiding van Brussel
Citaat:
m.a.w. het Brussels Gewest wordt met heel Vlaams-en Waals-Brabant uitgebreid, alleen ondergaat het een naamswijziging. Waarom moet deze uitbreiding zo gecamoufleerd worden? Het "tweetalig Brabants Gewest met dezelfde bevoegdheden als het Brussels Gewest" .... :lol: |
Wat een gezeik allemaal,Vlaanderen onafhankelijk,en laat ze zelf hun boontjes doppen.Dat stukske keunink en zen kliek ook raus.
|
Citaat:
|
De BUB is dus voor een uitbreiding van Brussel met het volledige Vlaams- en Waals-Brabant. Alleen moet het très grand Bruxelles plots Brabant noemen, mar natuurlijk blijft het een afzonder gewest.
De vraag is nu: "Waarom camoufleert de BUB deze uitbreiding en klinken ze voor het eerst Vlaamsvriendelijk?" (=de afschaffing van het Brussel Gewest) Je zou kunnen denken dat ze de oude provincie Brabant willen herstellen, maar het feit dat dit een afzonderlijk Gewest (Brabant afzonderlijk Gewest!) moet zijn verraadt natuurlijk veel. ;) |
Citaat:
Dit is het meest Vlaamsgezinde BUB-voorstel ooit, en ik vind het een zeer goed en evenwichtig voorstel. |
who cares?
|
Citaat:
|
Dit kan men niet serieus nemen, er staat als voordeel dat er geen uitbreiding van brussel zou zijn maar het komt er wel op neer.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
lees Tweetalig brabants gewest |
Citaat:
Heb jij er enig idee van dat de uitbreiding van Brussel wel een als onaangenaam zou kunnen aangevoeld worden in Vlaanderen? De Dauphin heeft dit voorstel overigens gepikt van Roland Duchatelet. Die mocht het een tijd geleden zelfs komen verkopen op RadioI op hetzelfde ogenblik dat Verhofstadt beweerde dat er van een uitbreiding van Brussel geen sprake kon zijn. |
Citaat:
En waar die tweetaligheid toe leidt hebben we ondervonden in Brussel én de Vlaamse rand. |
Citaat:
Ik ben Brusselaar, Brabander en Belg. Vlaanderen ken ik niet. |
Belgique heeft Brussel laten verkommeren en nu zou Vlaams-Brabant die verkommering met open armen ontvangen of wat? Denk jij wel eens na, Patriot?
|
Citaat:
|
met dit idee bewijst de B.U.B. alleszins niet begiftigd te zijn met enige realiteitszin.
Waar zit de Dauphin trouwens? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be