Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   BUB camoufleert hun gewenste uitbreiding van Brussel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=107209)

DebianFox 8 juni 2008 08:30

BUB camoufleert hun gewenste uitbreiding van Brussel

Citaat:

BRABANT ALS DERDE GEWEST

Om uit de politiek-communautaire impasse te geraken, stelt de B.U.B. deze tussenoplossing voor op weg naar het unitarisme met provinciale decentralisatie:

- fusie 19 Brusselse gemeenten en dus afschaffing Brussels gewest;

- creatie van een tweetalig Brabants gewest met dezelfde bevoegdheden als het gewest Brussel-Hoofdstad; deze tweetaligheid resulteert niet in territoriale tweetaligheid;

- Brabantse kieskring;

- geen uitbreiding van Brussel;

- compensatie van de 6 bestaande faciliteitengemeenten rond Brussel door de creatie van 6 nieuwe faciliteitengemeenten in Franstalig Brabant (bijv. Waterloo en Waver) of elders in Franstalig België.
Belgische Unie

m.a.w. het Brussels Gewest wordt met heel Vlaams-en Waals-Brabant uitgebreid, alleen ondergaat het een naamswijziging. Waarom moet deze uitbreiding zo gecamoufleerd worden? Het "tweetalig Brabants Gewest met dezelfde bevoegdheden als het Brussels Gewest" .... :lol:

Gargamel 8 juni 2008 09:22

Wat een gezeik allemaal,Vlaanderen onafhankelijk,en laat ze zelf hun boontjes doppen.Dat stukske keunink en zen kliek ook raus.

Zwartengeel 8 juni 2008 09:30

Citaat:

compensatie van de 6 bestaande faciliteitengemeenten rond Brussel door de creatie van 6 nieuwe faciliteitengemeenten in Franstalig Brabant (bijv. Waterloo en Waver) of elders in Franstalig België.
Ik wil wel eens zien hoe ze dat in Wallonië verkocht gaan krijgen.

DebianFox 8 juni 2008 11:14

De BUB is dus voor een uitbreiding van Brussel met het volledige Vlaams- en Waals-Brabant. Alleen moet het très grand Bruxelles plots Brabant noemen, mar natuurlijk blijft het een afzonder gewest.

De vraag is nu: "Waarom camoufleert de BUB deze uitbreiding en klinken ze voor het eerst Vlaamsvriendelijk?" (=de afschaffing van het Brussel Gewest)

Je zou kunnen denken dat ze de oude provincie Brabant willen herstellen, maar het feit dat dit een afzonderlijk Gewest (Brabant afzonderlijk Gewest!) moet zijn verraadt natuurlijk veel. ;)

Patriot! 8 juni 2008 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 3481101)
De BUB is dus voor een uitbreiding van Brussel met het volledige Vlaams- en Waals-Brabant. Alleen moet het très grand Bruxelles plots Brabant noemen, mar natuurlijk blijft het een afzonder gewest.

De vraag is nu: "Waarom camoufleert de BUB deze uitbreiding en klinken ze voor het eerst Vlaamsvriendelijk?" (=de afschaffing van het Brussel Gewest)

Je zou kunnen denken dat ze de oude provincie Brabant willen herstellen, maar het feit dat dit een afzonderlijk Gewest (Brabant afzonderlijk Gewest!) moet zijn verraadt natuurlijk veel. ;)

Als de territoriale tweetaligheid niet uitgebreid wordt, zoals in dit voorstel staat, maakt een uitbreiding niks uit: enkel Brussel-19 is dan tweetalig, het noorden van Brabant blijft Nederlandstalig, het zuiden Franstalig.

Dit is het meest Vlaamsgezinde BUB-voorstel ooit, en ik vind het een zeer goed en evenwichtig voorstel.

born2bewild 8 juni 2008 11:53

who cares?

Patriot! 8 juni 2008 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3481270)
who cares?

Den dauphin, want die gaat dadelijk komen zeggen dat hij met zijn Babclub de echte BUB is.

Gwyndion 8 juni 2008 11:57

Dit kan men niet serieus nemen, er staat als voordeel dat er geen uitbreiding van brussel zou zijn maar het komt er wel op neer.

born2bewild 8 juni 2008 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 3481288)
Den dauphin, want die gaat dadelijk komen zeggen dat hij met zijn Babclub de echte BUB is.

1 pot nat

Patriot! 8 juni 2008 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion (Bericht 3481291)
Dit kan men niet serieus nemen, er staat als voordeel dat er geen uitbreiding van brussel zou zijn maar het komt er wel op neer.

Heb jij énig idee waarom de uitbreiding van Brussel onaangenaam zou zijn voor het Nederlands in Brabant? Zo ja, lees dit voorstel dan nog eens na.

Donar 8 juni 2008 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 3481265)
Als de territoriale tweetaligheid niet uitgebreid wordt, zoals in dit voorstel staat, maakt een uitbreiding niks uit: enkel Brussel-19 is dan tweetalig, het noorden van Brabant blijft Nederlandstalig, het zuiden Franstalig.

Dit is het meest Vlaamsgezinde BUB-voorstel ooit, en ik vind het een zeer goed en evenwichtig voorstel.

ze wordt juist wel uitgebreid

lees Tweetalig brabants gewest

Knuppel 8 juni 2008 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 3481298)
Heb jij énig idee waarom de uitbreiding van Brussel onaangenaam zou zijn voor het Nederlands in Brabant? Zo ja, lees dit voorstel dan nog eens na.

Heb jij er enig idee van dat de uitbreiding van Brussel wel een als onaangenaam zou kunnen aangevoeld worden in Vlaanderen?

De Dauphin heeft dit voorstel overigens gepikt van Roland Duchatelet. Die mocht het een tijd geleden zelfs komen verkopen op RadioI op hetzelfde ogenblik dat Verhofstadt beweerde dat er van een uitbreiding van Brussel geen sprake kon zijn.

Knuppel 8 juni 2008 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Donar (Bericht 3481360)
ze wordt juist wel uitgebreid

lees Tweetalig brabants gewest

Precies!

En waar die tweetaligheid toe leidt hebben we ondervonden in Brussel én de Vlaamse rand.

Knuppel 8 juni 2008 12:17

Citaat:

De BUB is dus voor een uitbreiding van Brussel met het volledige Vlaams- en Waals-Brabant. Alleen moet het très grand Bruxelles plots Brabant noemen, maar natuurlijk blijft het een afzonderlijk gewest.
Ik hoor Hans zeggen:

Ik ben Brusselaar, Brabander en Belg.

Vlaanderen ken ik niet.

Jazeker 8 juni 2008 12:21

Belgique heeft Brussel laten verkommeren en nu zou Vlaams-Brabant die verkommering met open armen ontvangen of wat? Denk jij wel eens na, Patriot?

van exaerde herman 8 juni 2008 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3481270)
who cares?

nobody

Den Ardennees 8 juni 2008 15:44

met dit idee bewijst de B.U.B. alleszins niet begiftigd te zijn met enige realiteitszin.

Waar zit de Dauphin trouwens?

HAMC 8 juni 2008 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3481386)
Ik hoor Hans zeggen:

Ik ben Brusselaar, Brabander en Belg...

...en ik woon in Spanje waar ik naar toegetrokken ben met een gestolen clubkas... :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be