![]() |
Hoe zit het nu met de horeca?
Een tijdje geleden toen men het rookverbod in de horeca tijdens het journaal evalueerde, bleek de omzet gestegen te zijn.
Nu hoor ik in het VRT-nieuws (ivm koopkracht) dat de omzet sinds januari met 8 tot 12% gedaald is. Wat is het nu? |
Veel horecabedrijven omzeilen het rookverbod en ondanks dat dalende koopkracht, halen veel horecabedrijven toch een grotere omzet.
Maar dit betekend niet dat ze meer winst maken |
Laat ik het zo zeggen, de gouden jaren van de horeca zijn al lang voorbij, zeker voor de kleinere horeca's.
|
Citaat:
Ik heb zo'n vermoeden dat ze in de horeka goed geld verdienen, maar dat het hard werken is. En dat laatste weten beginnelingen vaak niet, of ze houden het tenminste niet uit ... en er zijn er ook velen die willen verdienen gelijk een lisensiaat, waar ze een diploma A2 hebben .... |
Veel omzet=veel taxen betalen.
De reden van de gestegen omzet is volgens mij dat er meer € gaat naar de inkopen, die men BTW aftrekbaar wil hebben, maar dat wil ook zeggen dat er meer officieel gebeurt en er dus minder zwart geld in kas komt. Uiteindelijk is er maar 1 winnaar, de staat. De consument mag meer betalen voor hetzelfde, de horeca uitbater mag meer betalen voor de ingekochte producten, en de taxen op beiden blijven % gezin hetzelfde, maar stijgen lekker mee. |
Dus toen de VRT gisteren zei dat de omzet in de horeca gedaald was, was ze aan het liegen?
Het lijkt mij alleszins vreemd dat wanneer men kritiek op het rookverbod wil weerleggen, de omzet blijkt gestegen te zijn. Nu zegt diezelfde nieuwsdienst tussen een hele reeks berichten over hoezeer onze koopkracht gedaald is precies het omgekeerde. Heeft iemand de echte cijfers? Kan iemand dit verklaren? |
Citaat:
En het is idd hard werken, ziek of niet ziek. |
Citaat:
Onze omzet is met de helft gedaald. Bedankt vadertje staat ! |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be