![]() |
Voorpost en het TAK zijn te agressief en geweldadig aldus Eric Defort (VVB)
Dat vele voorposters, TAKers en aanverwanten wel eens agressief uit de hoek durven komen is allang geweten. Nu komt de kritiek echter ook van de voorzitter van de Vlaamse Volksbeweging.
Hij noemt de Voorposters griezels. Het flamigrantisme een methode die je het best vergelijkt met zwerfvuil. En hoopt dat ze na de splitsing van BHV eindelijk zich laten opnemen voor wat bezigheidstherapie. Die uitspraken doet hij in Knack, waar hij ook nog verder uithaalt naar de agressieve kant van het vlaams nationalisme. Meer nog hij haalt ook uit naar Valkeniers die hij ervan beschuldigd de gedachten en redenering van een zatlap te volgen. Meer nog Eric Defort gelooft in een democratische oplossing, en noemt de 'zoontjes van oostfronters' marginale gevallen die hij liever kwijt dan rijk is. Waarschinlijk reden genoeg voor sommigen om hem voor reformist uit te schelden. Want de democratische of niet agressieve oplossing, daar zijn ze het onder de vlaams nationalisten blijkbaar nog niet over eens... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Defoort is een dikke dwaas. Zijn uithaal naar de acties van Voorpost en TAK tegen de “meeting de soutien” van de geschorste faciliteitenburgemeesters is volledig onaanvaardbaar voor de Vlaams-radikale militant. Sterker nog, TAK en Voorpost worden afgedaan als griezels. Altijd leuk om weten dat TAK ook griezels zijn, zij hebben anders een samenwerkingsverband met de VVB en hun TAKtivist-magazine zit in elke Doorbraak (magazine van de VVB).
Voor de rest is heel dat interview gewoon één grote schande. Defoort of Barabas? Barabas! |
Wat heeft de VVB recent nog gedaan voor de Vlaamse zaak?
TAK houdt tenminste druk op de ketel in de rand rond Broekzele, respect daarvoor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of niet soms? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar zeggen dat de Vlaamse Beweging beter af is zonder TAK en Voorpost en zo is zoveel als zeggen dat de groene beweging zonder Greenpeace en zo kan. |
Citaat:
Laat even duidelijk zijn dat ik veel respect heb voor de mensen van TAK omwille van hun radicaliteit en actiebereidheid. Maar als ze zich blijven focussen op het taalflamingantisme, dan zal hun rol verdwijnen in de toekomst. Over Voorpost zal ik mij hier niet uitspreken om de lieve vrede te bewaren... |
De Vlaamse Beweging zal hoogstwaarschijnlijk het taalflamingantisme ontgroeien, vermits het potentieel er niet is.
|
De Vlaamse Beweging is grotendeels het taalflamingantisme ontgroeid. De enigen die zich daar nog 100% mee bezig houden is TAK, dat dan nog door de VVB gesteund wordt en er zeer hechte banden mee heeft. Defoort zijn gebazel komt mij enorm over als een professor die vanuit zijn ivoren toren neerkijkt en vandaar zijn mening geeft.
|
Citaat:
En tot zolang de Vlaamse Beweging er niet in is geslaagd om het Belgisch regime omver te gooien, ben ik blij dat er nog steeds het TAK is dat de druk op de ketel houdt. |
Citaat:
|
Citaat:
Defoort zou beter moeten weten, de beweging vertellen maakt de francofonie sterker. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be