Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Zou je graag willen trouwen met .. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=107403)

«ProudToBeWhatIAm» 11 juni 2008 10:30

Zou je graag willen trouwen met ..

Aan de mannen:
Zou je willen trouwen met een meisje die:
- ouder is? hoe ouder? ja of nee en waarom?
of liever jonger? even oud? waarom?

- van andere cultuur of liever van dezelfde cultuur? o.a nationaliteit, taal, politieke ideologie (ni doen anders altijd ruzie thuis hahahah :D) , ..

- hoger opgeleid? lager? of helemaal ni geschoold (lager onderwijs gewoon) , .. ?

- die wilt gaan werken of een vrijwillige of een combinatie ervan?

- praktiserend gelovig of gewoon ?

Aan de dames:
Dezelfde vragen over leeftijd, cultuur, geloof en opleiding!

Wat vinden jullie het belangrijkst da u echtgenoot(e) moet hebben ?? ;)

Duvelke 11 juni 2008 10:33

het speelt bij mij geen rol met welk meiske ik zou trouwen, zolang ik ze maar graag zie (en zij mij), de rest is ni belangrijk

Txiki 11 juni 2008 10:38

Waarom "trouwen"? Is een relatie aangaan al niet de eerste stap meer?

«ProudToBeWhatIAm» 11 juni 2008 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3489855)
het speelt bij mij geen rol met welk meiske ik zou trouwen, zolang ik ze maar graag zie (en zij mij), de rest is ni belangrijk

ooooooooooooooh zoo zo ? echt waar?
maar graag zien !! wa houdt da in? denk je gewoon aan liefde maar liefde wordt gecensureerd door andere factoren anders gaat het ni langer dan lichamelijike graag zien duren :D

of niet?

Duvelke 11 juni 2008 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door «ProudToBeWhatIAm» (Bericht 3489877)
ooooooooooooooh zoo zo ? echt waar?
maar graag zien !! wa houdt da in? denk je gewoon aan liefde maar liefde wordt gecensureerd door andere factoren anders gaat het ni langer dan lichamelijike graag zien duren :D

of niet?

natuurlijk spelen er factoren een rol, maar zaken zoals leeftijd, politieke voorkeur, opleiding of sociale status, spelen totaaaaal geen rol.

Het enige wat telt is het innerlijke vd mens, en een beetje het uiterlijk ook. Niet dat het een babe moet zijn, maar ze mag er wel wat verzorgd voorkomen.
Ma bon, kheb al zo iemand ;)

«ProudToBeWhatIAm» 11 juni 2008 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3489873)
Waarom "trouwen"? Is een relatie aangaan al niet de eerste stap meer?

trouwen man trouwen
met je vrouw en lekker samen elkaar vervolledigen/vervullen .. een man zonder vouw is niet compleet :D :D

trouwen en gezinnetje hebben met kleine kikkes die soms hun wappens (huilen) gebruiken om jullie te dwingen eten klaar maken en speelgoed kopen en hun poepjes proper maken hahahaha :-) en samen vakantie en ouders bezoeken enzo .. da is pas leven ;)

Duvelke 11 juni 2008 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door «ProudToBeWhatIAm» (Bericht 3489901)
trouwen man trouwen
met je vrouw en lekker samen elkaar vervolledigen/vervullen .. een man zonder vouw is niet compleet :D :D

trouwen en gezinnetje hebben met kleine kikkes die soms hun wappens (huilen) gebruiken om jullie te dwingen eten klaar maken en speelgoed kopen en hun poepjes proper maken hahahaha :-) en samen vakantie en ouders bezoeken enzo .. da is pas leven ;)

nee kinderen wil ik eigenlijk niet
kost veel te veel geld
mss later wel

Derk de Tweede 11 juni 2008 10:50

Daphne! :cry:

«ProudToBeWhatIAm» 11 juni 2008 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3489895)
natuurlijk spelen er factoren een rol, maar zaken zoals leeftijd, politieke voorkeur, opleiding of sociale status, spelen totaaaaal geen rol.

Het enige wat telt is het innerlijke vd mens, en een beetje het uiterlijk ook. Niet dat het een babe moet zijn, maar ze mag er wel wat verzorgd voorkomen.
Ma bon, kheb al zo iemand ;)

proficiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaattt!!
ik wens jullie gelukkig lekker leven toe met goiekope brandstof he ;)

maar eerlijk gezegd vind ik het (volgens mij) een beetje apart da je leeftijd, politieke voorkeur, opleiding, werk en sociale status niet zo echt belangrijk vindt :) ..

Txiki 11 juni 2008 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door «ProudToBeWhatIAm» (Bericht 3489901)
trouwen man trouwen

Ben jij dronken of zo?

Voor dat alles hoef je toch niet te trouwen? Nu ja soit.

Cisalpina 11 juni 2008 10:53

Goeie vraag, ProudToBeWhatYouAre! De mogelijke antwoorden zijn mijns inziens wel degelijk relevant!

Cisalpina heeft het liefst een partenaire van ongeveer dezelfde leeftijd, met een leeftijdsstraal van pakweg 3 jaar. De cultuur kan me niet veel schelen, het soulmate-schap is belangrijker, het gevoel van elkaar te kennen over de levens.

Politieke ideologie is andere koek. Ik zie mezelf niet verliefd worden/blijven op een racist.

Hoger opgeleid is een plus, maar niet echt noodzakelijk indien het IQ een beetje van dat niveau is. Mijn halve trouwboek moet zeker gecultiveerd zijn.
Of het beestje gaat werken of niet, maakt voor de liefde niet zoveel uit, al is het wel gemakkelijker indien ze ook een centje verdient.

De religie kan me niet bommen, zolang ik zelf nergens toe verplicht of zelfs maar gepusht word.

«ProudToBeWhatIAm» 11 juni 2008 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3489914)
nee kinderen wil ik eigenlijk niet
kost veel te veel geld
mss later wel

trouwen zonder kikkes is geen huwelijk :-) :D

beter jonger een kind hebben want als je 40 bent dan heb je zoon die zijn A2 heeft en naar uni gaat ;) da's mooi he !!

«ProudToBeWhatIAm» 11 juni 2008 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3489941)
Ben jij dronken of zo?

Voor dat alles hoef je toch niet te trouwen? Nu ja soit.

nee nee, ik drink niet ;) dus ni dronken !!

ja .. als je de natuur wilt veranderen dan begin maar met de richting van aarde te veranderen zodat de zon in het oosten ondergaat :) :D

ik weet wa je bedoelt maar da hebben veel mensen geprobeerd en het is gewoon ni gelukt met paar uitzonderingen ;)

«ProudToBeWhatIAm» 11 juni 2008 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina (Bericht 3489942)
Goeie vraag, ProudToBeWhatYouAre! De mogelijke antwoorden zijn mijns inziens wel degelijk relevant!

Cisalpina heeft het liefst een partenaire van ongeveer dezelfde leeftijd, met een leeftijdsstraal van pakweg 3 jaar. De cultuur kan me niet veel schelen, het soulmate-schap is belangrijker, het gevoel van elkaar te kennen over de levens.

Politieke ideologie is andere koek. Ik zie mezelf niet verliefd worden/blijven op een racist.

Hoger opgeleid is een plus, maar niet echt noodzakelijk indien het IQ een beetje van dat niveau is. Mijn halve trouwboek moet zeker gecultiveerd zijn.
Of het beestje gaat werken of niet, maakt voor de liefde niet zoveel uit, al is het wel gemakkelijker indien ze ook een centje verdient.

De religie kan me niet bommen, zolang ik zelf nergens toe verplicht of zelfs maar gepusht word.

ah .. interessant! bedankt voor je antwoorden ;)

Txiki 11 juni 2008 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door «ProudToBeWhatIAm» (Bericht 3489960)
nee nee, ik drink niet ;) dus ni dronken !!

ja .. als je de natuur wilt veranderen dan begin maar met de richting van aarde te veranderen zodat de zon in het oosten ondergaat :) :D

ik weet wa je bedoelt maar da hebben veel mensen geprobeerd en het is gewoon ni gelukt met paar uitzonderingen ;)

Ik wil de natuur niet veranderen. En ik ken voldoende koppels waar dat wél gelukt is, om deze woorden te gebruiken.

«ProudToBeWhatIAm» 11 juni 2008 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3489923)
Daphne! :cry:

Hoe zow??!!!

Johan217 11 juni 2008 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door «ProudToBeWhatIAm» (Bericht 3489837)
Zou je willen trouwen met een meisje die:
- ouder is?

Mijn echtgenote is 2 maand ouder dan ik. Ja dus :)
Een leeftijdsverschil van enkele jaren hoeft geen probleem te zijn.
Citaat:

- van andere cultuur of liever van dezelfde cultuur? o.a nationaliteit, taal, politieke ideologie (ni doen anders altijd ruzie thuis hahahah :D)

Afgaande op mijn situatie: 3 x geen probleem :)
Al is het wel zo dat we op vlak van politieke overtuigingen een beetje naar elkaar toegegroeid zijn.
Citaat:

- hoger opgeleid? lager? of helemaal ni geschoold (lager onderwijs gewoon)

Geen idee. Maakt niet zoveel uit denk ik.
Citaat:

- die wilt gaan werken of een vrijwillige of een combinatie ervan?

Zeker

Citaat:

- praktiserend gelovig of gewoon ?

Eigen ervaring: geen probleem zolang je het geloof (of ongeloof) van de andere respecteert en je partner niet kost wat kost van je gelijk wilt overtuigen. Met andere woorden: zij gaat elke zondag naar de kerk, ik naar de markt :)

Citaat:

Wat vinden jullie het belangrijkst da u echtgenoot(e) moet hebben ?? ;)

Hier moet ik eens langer over nadenken...

«ProudToBeWhatIAm» 11 juni 2008 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3489973)
Ik wil de natuur niet veranderen. En ik ken voldoende koppels waar dat wél gelukt is, om deze woorden te gebruiken.

w8 w8

zijn ze samen met intentie om samen te zijn en kinderen hebben die papa mama roepen of ni ?

of gewoon tijdelijk lichamelijk profiteren en dan een andere vrouw/man gaan zoeken en gewoon kinderen adopteren ?

«ProudToBeWhatIAm» 11 juni 2008 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 (Bericht 3489987)
Mijn echtgenote is 2 maand ouder dan ik. Ja dus :)
Een leeftijdsverschil van enkele jaren hoeft geen probleem te zijn.

Afgaande op mijn situatie: 3 x geen probleem :)
Al is het wel zo dat we op vlak van politieke overtuigingen een beetje naar elkaar toegegroeid zijn.

Geen idee. Maakt niet zoveel uit denk ik.

Zeker

Eigen ervaring: geen probleem zolang je het geloof (of ongeloof) van de andere respecteert en je partner niet kost wat kost van je gelijk wilt overtuigen. Met andere woorden: zij gaat elke zondag naar de kerk, ik naar de markt :)

Hier moet ik eens langer over nadenken...

Dank je

die zeker staat daar voor? ze moet ook gaan werken dus?

"Afgaande op mijn situatie: 3 x geen probleem :)" begrijp ik niet echt!!

Txiki 11 juni 2008 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door «ProudToBeWhatIAm» (Bericht 3489989)
w8 w8

zijn ze samen met intentie om samen te zijn en kinderen hebben die papa mama roepen of ni ?

of gewoon tijdelijk lichamelijk profiteren en dan een andere vrouw/man gaan zoeken en gewoon kinderen adopteren ?

maar jongen toch (of meisje dat weet'k natuurlijk niet), die mensen zijn al jaaaaren samen, hebben kinderen, wonen samen, alé de hele reutemeteut. Ze zijn alleen niet getrouwd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be