![]() |
Boetes
Voorvallen met boetes, stel hier uw vraag.
Ik begin met het volgende, kan ik een boete met de post krijgen voor het rijden met de riem (ofte gordel) onder de arm als ik niet op heterdaad betrapt ben en er geen bewijsmateriaal is buiten de vermeende vaststelling van een agent? |
Moet die vaststelling niet gebeuren door 2 agenten ? Ik dacht dat ze ook een getuige nodig hadden ...
|
Heb eens even op google gezocht (had dat beter eerder gedaan maar soit) en lees hier: "Art. 62. De overheidspersonen die door de Koning worden aangewezen om toezicht te houden op de naleving van deze wet en haar uitvoeringsbesluiten, stellen de overtreding vast door processen-verbaal, die bewijskracht hebben zolang het tegendeel niet is bewezen."
|
Euh ? Dus mag jij bewijzen dat je gordel wel degelijk goed vastzat :? ...
En bij dit stukje stel ik me ook vragen : Citaat:
'k Kan me daar niet veel bij voorstellen eigenlijk :-D |
Citaat:
|
Ik ken zo iemand die een proces kreeg omdat 2 flikken vanop hun fiets hadden 'gezien' dat hij geen gordel aan had. Volgens mij is het zeer moeilijk om met zekerheid vast te stellen dat een voorbijrijdend chauffeur al dan niet zijn gordel draagt, ma soit.
Als hij van die boete vanaf wil moet hij bewijzen dat hij hem wel aan had... Begin er maar aan eh? |
Citaat:
Dus m.a.w. het is jouw woord tegen het zijne en jij trekt helaas (quasi altijd) aan het kortste eind. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
*Indien zo vind ik het wel belachelijk om daar meteen zonder waarschuwing €50 voor uit te schrijven. |
Een tijdje geleden een boete gekregen omdat ik fietste op het fietspad langs de ring, in de tegengestelde richting vanwaar de auto's rijden, omdat ik ze zogezegd in gevaar bracht door hun aandacht af te leiden. 50 euro kostte me dat grapje.
|
'k Ben ooit wel eens tegengehouden voor een controle , het eerste dat de agent toen zei was dat iedereen een gordel moest aandoen ... Maar in m'n VW-busje zaten toen enkel standaard tweepuntsgordels , dus iedereen zat klikvast , maar dat zag m'neer de polies niet ...
Dus , tja , hoeveel waarheid zit er in een verklaring van een agent ???:? |
Ik heb een PV gekregen omdat het voorste deel van mijn auto (zo'n 15cm) langs een gele lijn stond geparkeerd. Wat moet ik op PV schrijven, ja/nee? Moeite van te procederen?
|
Citaat:
Ik zou gewoon wachten op een herhaling, misschien wordt die tussendoor wel "geklasseerd" ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ondertussen al meer dan 1.5 jaar geleden 8O |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be