Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Minister Arena geeft woonpremie aan daklozen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=10742)

Groen Valkje 19 maart 2004 16:42

Arena geeft woonpremie aan daklozen 8)

07:38:47

BRUSSEL - Minister van Sociale Integratie Marie Arena (PS) wil het aantal daklozen aanzienlijk naar beneden brengen. Ze biedt daklozen die voor het eerst op een vast adres willen gaan wonen een vestigingspremie van 800 euro aan. Arena kondigt dat aan in een gesprek met de krant De Morgen.

Tegelijk wil ze dat OCMW's indien nodig de huurwaarborg voorschieten, die betrokkenen binnen de drie jaar terug moeten betalen. Arena legt haar plan dit weekend voor op de superministerraad.

PS kiest voor de kansarmen 8) Respect voor de PS !!! :!: :D

Michroscoop 19 maart 2004 18:40

Och ja waarom niet. Misschien kan de PS ineens gratis alcohol verschaffen ook. Ik zou wel eens willen zien hoe die woningen eruit zien als die "verworpenen der aarde" daar een half jaar in hebben verbleven.
Maar dan krijgen die een door het OCMW betaalde poetsvrouw toegewezen.

Kristof Miele 19 maart 2004 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rood Valkje

07:38:47

BRUSSEL - Minister van Sociale Integratie Marie Arena (PS) wil het aantal daklozen aanzienlijk naar beneden brengen. Ze biedt daklozen die voor het eerst op een vast adres willen gaan wonen een vestigingspremie van 800 euro aan. Arena kondigt dat aan in een gesprek met de krant De Morgen.

Tegelijk wil ze dat OCMW's indien nodig de huurwaarborg voorschieten, die betrokkenen binnen de drie jaar terug moeten betalen. Arena legt haar plan dit weekend voor op de superministerraad.

PS kiest voor de kansarmen 8) Respect voor de PS !!! :!: :D

En wie gaat dat weer grotendeels mogen betalen? Juist ja.

:x :x :x

Groen Valkje 19 maart 2004 21:12

[quote="Kristof Miele"]
Citaat:

En wie gaat dat weer grotendeels mogen betalen? Juist ja.

:x :x :x

Is dit uw standpunt voor de eigen blanke Vlaamse daklozen of algemeen,
de niet Vlamingen ook of is eigen ik van tel :lol:

Groen Valkje 19 maart 2004 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Och ja waarom niet. Misschien kan de PS ineens gratis alcohol verschaffen ook. Ik zou wel eens willen zien hoe die woningen eruit zien als die "verworpenen der aarde" daar een half jaar in hebben verbleven.
Maar dan krijgen die een door het OCMW betaalde poetsvrouw toegewezen.

daklozen zijn staat dus gelijk met alcohol en marginalen die niet willen deelnemen aan deze hypocriete samenleving hebben geen recht op een menswaardig bestaan... of zo...

en die poetsvrouw zal voor de bierblikjes op te kuizen zijn zeker of de spuiten... want ze hebben het allemaal zelf gezorgd... van pretentie gesproken, man of vrouw :x :twisted:

Kristof Miele 19 maart 2004 21:16

[quote="Rood Valkje"]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele

Waar wil u met uw lichtjes geladen adjectieven naartoe?

Groen Valkje 19 maart 2004 21:19

[quote="Kristof Miele"]
Citaat:

Waar wil u met uw lichtjes geladen adjectieven naartoe?

enkel wat gissen... :lol:
mag ik uw partijvoorkeur , zou al veel duidelijk maken :roll:

filosoof 19 maart 2004 21:22

[quote="Rood Valkje"]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele

Kristof,
Wat doet het er toe, waar je grootmoeder boemboem deed :?:

Mitgard 19 maart 2004 21:24

gezien ik een solidair mens ben met een goed hart juich ik dit initiatief toe.
maar ook hier geldt m.i. het principe: hulp voor eigen volk eerst.

Raf 19 maart 2004 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard

Juist... De dakloze die je uit een kartonnen doos haalt en die Vlaming blijkt te zijn, geef je een woning en een vestigingspremie; de dakloze vreemdeling die in de kartonnen doos ernaast ligt, laat je netjes liggen...

Solidair mens? Goed hart? Misschien... Weinig verstand? Zeker!

filosoof 19 maart 2004 21:29

Citaat:

nochmaals: Wat doet het er toe, waar je grootmoeder boemboem deed :?: Daar kan jij toch niets aan doen, of wél:?: leg dan eens uit hoe...

Bobke 19 maart 2004 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:

Juist... De dakloze die je uit een kartonnen doos haalt en die Vlaming blijkt te zijn, geef je een woning en een vestigingspremie; de dakloze vreemdeling die in de kartonnen doos ernaast ligt, laat je netjes liggen...

De kans is groot dat de vreemdeling hier niet thuishoort.
Als we alle vreemdelingen die hier in een doos komen slapen een eigen woning moeten geven blijven we goed bezig

Bobke 19 maart 2004 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:

nochmaals: Wat doet het er toe, waar je grootmoeder boemboem deed :?: Daar kan jij toch niets aan doen, of wél:?: leg dan eens uit hoe...

Natuurlijk doet het er niet toe waar uw grootmoeder boemboem deed, als was het in het koninklijk paleis, dat maakt van u geen koning.

Raf 19 maart 2004 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:

De kans is groot dat de vreemdeling hier niet thuishoort.
Als we alle vreemdelingen die hier in een doos komen slapen een eigen woning moeten geven blijven we goed bezig

Laten liggen dus... Fraai hoor.

PAJOT 19 maart 2004 21:47

6% van de Vlamingen leeft in (verdoken) armoede. Nog eens 15% leeft op de rand van de armoede. Deze voor ons volk onwaardige toestand, dit exces van het liberalisme, moet beantwoord worden met het solidarisme.

Raf 19 maart 2004 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
6% van de Vlamingen leeft in (verdoken) armoede. Nog eens 15% leeft op de rand van de armoede. Deze voor ons volk onwaardige toestand, dit exces van het liberalisme, moet beantwoord worden door het solidarisme.

Hoera! Probleem opgelost! :roll:

Mitgard 19 maart 2004 22:27

Citaat:

Citaat:

'waar je grootmoeder boemboem deed' kan een handig criterium zijn wanneer men beseft dat men niet met de hele wereld solidair kan zijn.
we kunnen als criterium natuurlijk ook schoenmaat nemen, maar we gaan ervan uit dat nationaliteit nog een klein beetje betekenis heeft waar het gaat om middelen ( SZ ) die in de geest van volkssolidariteit binnen de natie hun oorsprong en doel vinden.

Raf 19 maart 2004 22:46

Citaat:

Citaat:

'waar je grootmoeder boemboem deed' kan een handig criterium zijn wanneer men beseft dat men niet met de hele wereld solidair kan zijn.
we kunnen als criterium natuurlijk ook schoenmaat nemen, maar we gaan ervan uit dat nationaliteit nog een klein beetje betekenis heeft waar het gaat om middelen ( SZ ) die in de geest van volkssolidariteit binnen de natie hun oorsprong en doel vinden.

Flauwe kul. Er is maar één enkel criterium dat in aanmerking moet genomen worden en dat is of iemand al dan niet noodlijdend is. Al de rest is onzin.

Michroscoop 19 maart 2004 22:47

Citaat:

[daklozen zijn staat dus gelijk met alcohol en marginalen die niet willen deelnemen aan deze hypocriete samenleving hebben geen recht op een menswaardig bestaan... of zo...:

het is zoals met asielzoekers: een klein percentage is idd door situaties buiten zijn of haar schuld in moeilijkheden geraakt, de overgrote meerderheid zijn profiteurs.
En...de marginalen "die niet willen deelnemen aan onze samenleving"moeten daar dan maar niet aan deelnemen en er zeker niet door onderhouden worden. In meer beschaafde tijden werden die gewoon verjaagd.

Raf 19 maart 2004 22:49

Citaat:

het is zoals met asielzoekers: een klein percentage is idd door situaties buiten zijn of haar schuld in moeilijkheden geraakt, de overgrote meerderheid zijn profiteurs.

En JIJ weet dat, omdat...?

Citaat:

En...de marginalen "die niet willen deelnemen aan onze samenleving"moeten daar dan maar niet aan deelnemen en er zeker niet door onderhouden worden. In meer beschaafde tijden werden die gewoon verjaagd.

't Is maar wat je "beschaafd" noemt...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be