![]() |
Een vraag aan de gelovigen: Hoe bepaal je welke religie te geloven?
Dit is nu iets dat ik nooit begrepen heb, hoe kan iemand in 'heilig boek A' geloven en 'heilig boek B' afdoen als onzin?
Waarom geloven in god of allah en niet in visnu? Veel gelovigen snappen blijkbaar niet hoe iemand atheist kan zijn, wel, ik snap niet hoe iemand gelovig kan zijn, gezien de duizenden religieën die bestaan & bestonden, waar zit de rationaliteit hierin? Zoe gelovige A in zijn religie geloven had ie opgegroeit in een gezin waar men religie Z volgde? Zou men uberhaubt gelovig zijn moest men het er tijdens de kindertijd instompen? |
Omdat boek A (of de leer van A) alleen heilig is als je in godsdienst A gelooft en boek B alleen heilig is als je in godsdienst B gelooft.
|
Citaat:
'Ik ben de weg, de waarheid en het leven'. Als Mohammed of Boeddha of Wie dan ook zeggen dat zij de waarheid hebben, dan is Jezus een leugenaar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar hoe kies je wie de leugenaar is en wie niet?
|
Citaat:
|
Citaat:
Diepgelovige mensen zijn immers helem�*�*l niet geïnteresseerd in logica of rationaliteit. Zij willen enkel iets dat hen troost en sterkte geeft, en waardoor ze zich samen met hun geloofsgenoten meer bestand voelen tegen de harde buitenwereld. Deze noodzaak tot het gewillen geloven in een Al-figuur overstijgt simpelweg �*lle redelijke argumentaties en logica. |
Citaat:
Dat is nu net het doel van het christendom, je bereikt je doel omdat God zich ontfermt heeft over u. En wie kent zijn schepsels beter dan diegene die hen geschapen heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
De rest vindt het maar larie. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar nu hebben we alweer een andere pretentieuze claim: de islam. Die pretenderen alweer hetzelfde. Nogmaals: nihil novi sub sole. Dus we zullen alweer schrap moeten staan. Maar één zaak moeten we voor vechten: no passaran. Geen tweede inquisitie. Nooit. |
Citaat:
Goddelozen zullen goddelozer worden. |
Citaat:
Mensen die vrij willen blijven denken zullen ervoor moeten vechten. Blijven vechten. Zeker weten! Maar de fundamentalisten zijn gedoemd om te verliezen. Kijk naar de geschiedenis. |
Citaat:
Ik probeer een debat met hen eveneens te mijden, je kunt net zo goed Bin Laden trachten te overtuigen om het Boeddhisme eens te proberen. Persoonlijk ben ik een agnosticus (zo kan niemand me in het hiernamaals verwijten dat ik de verkeerde godsdienst gekozen heb lol) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be