Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Dakloze (https://forum.politics.be/showthread.php?t=107468)

duveltje382 12 juni 2008 13:36

Dakloze

Mag een dakloze eigenlijk zomaar op straat leven zonder belastingen ervoor te betalen?
Is dit geen diefstal plegen op de werkende mens?

Duvelke 12 juni 2008 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3493312)
Mag een dakloze eigenlijk zomaar op straat leven zonder belastingen ervoor te betalen?
Is dit geen diefstal plegen op de werkende mens?

Denk eens na...op welk adres gaan ze hem contacteren?
en als ze hem vinden? wat gaan ze doen? hij heeft geld noch goed. Wa gade doen? in den bak steken?
Denk eens twee keer na

Savatage 12 juni 2008 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3493325)
en als ze hem vinden? wat gaan ze doen? hij heeft geld noch goed. Wa gade doen? in den bak steken?
Denk eens twee keer na

Lees eens wat er staat ...
Hij vraagt ofdat het een misdaad is of niet, en niet wat ze gaan doen als iemand dat doet.

Savatage 12 juni 2008 13:43

On topic, de straten zijn publieke goederen, daar gebruik van maken is geen diefstal.

manta 12 juni 2008 13:44

:lol:
Eigenlijk een keigoede vraag hoor ...
We moeten taksen betalen voor het gebruik van straten en wegen , en die dakloze woont er op en moet niets betalen ... Cru , maar idd , 't is niet eerlijk hé :-D

roger verhiest 12 juni 2008 13:44

Ik denk dat dat onder "wild" kamperen valt. De vraag is eigenlijk "moet een dakloze op straat of in stations enz.. slapen" Op vele plaatsen doen de OCMW's het leger e.d. grote inspanningen om de daklozen minstens een slaapplaats te gunnen ; het verschijnsel is dat zelfs in barre weersomstandigheden eer mensen zijn die dit niet willen.

Je hebt geen enkel inkomen en bovendien ben je dakloos : je jan altijd een kamer zoeken en het OCMW kontakteren om borg te staan voor de huishuur, dank zij het verwerven van een vaste verblijfplaats kan je aanspraak maken op leefloon.. de OCMW zal je wel verwijzen naar de opleiingen van de VDAB om te trachten jouw leefloon uit haar budget te halen en je op "werkloosheidsvergoeding" te zetten & je zit in het systeem.
Er zijn nu eenmaal mensen die buiten het systeem arem wensen te zijn.

duveltje382 12 juni 2008 13:45

Citaat:

Denk eens twee keer na

Werkloze kunnen ze wel verplichten om te gaan werken in deze tijd,het zou zelfs heel nobel zijn om dat ook met een dakloze te doen op die manier moeten ze weer wat minder mensen gaan impoteren uit het buitenland,en geven ze de dakloze terug zin aan zijn leven
Ook zo er al eens over gedacht beste duvelke?

manta 12 juni 2008 13:46

Citaat:

Wa gade doen? in den bak steken?
Denk eens twee keer na

Mwa , waarom niet , doe de kolonie in wortel terug open , dan kan die mens tenminste daar terecht , ipv die illegalen daar op hotel te steken ...:?

roger verhiest 12 juni 2008 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 3493333)
We moeten taksen betalen voor het gebruik van straten en wegen , en die dakloze woont er op en moet niets betalen ... Cru , maar idd , 't is niet eerlijk hé :-D

Een dakloze een dak bezorgen lijkt mij duurder dan hem op straat te laten slapen,
als hij je echter op de plaats waar hij slaapt hindert kan je hem wel laten verwijderen. Een georganizeerde krakerssysteem lijkt me ook wat...

roger verhiest 12 juni 2008 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 3493333)

Zet op dezen draad ook nog eens van die ferm tetten...

King of beggars and fleas 12 juni 2008 13:49

arm vlaanderen

mentaal arm vlaanderen toch

god geef me geduld

manta 12 juni 2008 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3493342)
Zet op dezen draad ook nog eens van die ferm tetten...

Tsss tsss , 't is hier k&k niet hé Roger ... :lol:

duveltje382 12 juni 2008 13:49

De straat is een stuk ook mijn bezit,en daar leeft die gast op zonder tegenwaarden,en dat noem ik dan weer diefstal.....

duveltje382 12 juni 2008 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 3493344)
arm vlaanderen

mentaal arm vlaanderen toch

god geef me geduld

Want rijk Vlaanderen leeft lieven gratis op mijn eigendom;-)

duveltje382 12 juni 2008 13:52

Rijk van geest is ook rijkdom hoor,gewoon gebruiken zeg ik ...

Duvelke 12 juni 2008 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3493332)
On topic, de straten zijn publieke goederen, daar gebruik van maken is geen diefstal.

bahaha ,omdat je iets gebruikt ben je een dief?
je steelt het niet e...Hij leeft er enkel, dat is geen diefstal.

Firestone 12 juni 2008 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3493347)
De straat is een stuk ook mijn bezit,en daar leeft die gast op zonder tegenwaarden,en dat noem ik dan weer diefstal.....

Maar jij wandelt toch ook geregeld op de straat?

Misschien wandel je meer dan ik, en dan betaal ik met mijn belastingen deels jouw wandelplezier.

Misschien moeten we mensen maar van ingebouwde detectoren voorzien, zodat we precies kunnen meten hoelang ze op straat hebben vertoefd.

En dan het RekeningStappen op de Openbare Weg invoeren

Duvelke 12 juni 2008 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3493336)
Werkloze kunnen ze wel verplichten om te gaan werken in deze tijd,het zou zelfs heel nobel zijn om dat ook met een dakloze te doen op die manier moeten ze weer wat minder mensen gaan impoteren uit het buitenland,en geven ze de dakloze terug zin aan zijn leven
Ook zo er al eens over gedacht beste duvelke?

Ze kunnen u verplichten om naar werk te zoeken. Niet verplichten te werken. Als jij aantoont dat je actief zoekt, is dat ook goed. Overigens, een dakloze vindt zeer moeilijk werk. Niet moeilijk, hij heeft geen woonplaats en ook geen middelen om zich te verfrissen of dergelijke. Hoeveel mensen nemen ook een dakloze in dienst?

manta 12 juni 2008 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3493357)
bahaha ,omdat je iets gebruikt ben je een dief?
je steelt het niet e...Hij leeft er enkel, dat is geen diefstal.

Die redenering klopt niet echt hé ...
Dan moet ik geen huishuur betalen want ik "gebruik" de woonst maar ...
Als ik me wil scheren kan ik mss in de winkel effe een scheerapparaat gaan "gebruiken" ...

Duvelke 12 juni 2008 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 3493340)
Mwa , waarom niet , doe de kolonie in wortel terug open , dan kan die mens tenminste daar terecht , ipv die illegalen daar op hotel te steken ...:?

Wat doet een dakloze jou verkeerd? Waarom zou je die opsluiten?
Zolang hij niet begint te stelen doet hij toch weinig fouts..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be