maddox |
12 juni 2008 16:14 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berre
(Bericht 3493812)
binnenkort ga ik mijn praktisch rijexamen doen. nu zou ik zeker willen zijn dat de auto ed helemaal in orde is, kwestie dat ik niet buis omwille van iets dat ik op voorhand over het hoofd gezien heb.
ik ga een rijexamen met begeleider doen, dus dat betekent in elk geval al dat ik een "L" moet hebben achteraan (moet deze links-rechts/boven-onder op de achteruit staan?). ik heb ook al een 2de achteruitkijkspiegel voor de begeleider. weet er iemand ofdat er verder nog zaken zijn die zeker aanwezig moeten zijn, dingen die ik moet hebben of meepakken.
|
Je wagen moet voorzien zijn/voldoen aan alle wettelijke verplichtingen. En je moet ze vlot kunnen aantonen en zelfs uitleggen hoe te gebruiken.
Citaat:
zijn stickers op de achteruit toegelaten?
op het achternummerplaat is de "B" met een "VL" stickertje overplakt, kunnen ze u hierop pakken?
|
De stickers op de achterruit mogen het zicht niet belemmeren, en weerom voldoen aan de wettelijke reglementeringen ter zake- de keuring kan je de juiste info geven, normaal gezien.
Citaat:
heeft er iemand ook een idee van wat voor manoeuvre oefeningen dat ge moet doen. (rijden tussen kegeltjes? parkeren? in garage rijden ed...)
|
De praktijktesten op terrein behelzen voornamelijk de stuurvaardigheid, en als methode om die te testen zijn het voornamelijk kegeltjes, al dan niet met een extra stok omhoog om ze duidelijker te maken.
Testen die ik me herinner.(uit 91) Achteruit parkeren, achteruit door een smalle "straat" rijden. Omdraaien op beperkte straatbreedte en een remtest.
Praktijktest op 't straat. Dan komen er echt wel persoonlijke interpretaties bij te pas, en als de begeleider je smoel niet lust, leg dan al maar geld op tafel voor de volgende keer.
|