![]() |
Waarom gebeuren er huiszoekingen bij mensen die XTC produceren, maar niet bij Interbrew, dat nochtans ook een drug produceert?
|
Objectief gesproken is alcohol één van de meest schadelijke drugs op sociaal en economisch vlak. Ze zorgt voor ontzettend veel ellende.
Anderzijds blijkt de mens al sinds de allervroegste vormen van beschaving behoefte te hebben gehad aan "genotmiddelen" onder één of andere vorm. Alcoholische dranken zitten in onze westerse cultuur ingebakken en we hebben er ondertussen wel al wat ervaring mee opgedaan. Het is, zover ik kan zien, vanuit rationeel oogpunt onverklaarbaar. (ik zou heel graag een verklaring willen vinden trouwens) XTC is een drug die geproduceerd wordt op heel dubieuze manier. Vaak zitten er ronduit levensgevaarlijke ingrediënten in XTC-tabletten en kan consumptie leiden tot een gewisse blijvende schade of kan zelfs dodelijk zijn. De productie van XTC verloopt niet volgens de strikte regels die bij de productie van farmaca vereist zijn. Men kan een algemeen debat opzetten over de zin en onzin van gebruik van roesmiddelen en de voorwaarden waaronder één en ander kan of niet kan. Strikt theoretisch is het enige verschil tussen XTC en een frisse pint dat men in het ene geval eigenlijk "russische roulette" speelt met een product dat men niet kent en in het andere geval bepaalde strenge voedselveiligheidsregels gelden voor een product met een gekende uitwerking. Verder kom ik niet... Ik ben benieuwd naar de reacties. |
Citaat:
Er worden in farmaceutische bedrijven die drugs produceren ook geen huiszoekingen gedaan. |
Citaat:
|
Citaat:
Als de inval gedaan werd omdat er gevaarlijke procédés gebruikt werden was het misschien terecht. (hoewel je echt wel een kluns moet zijn om xtc slecht te maken). Een inval bij Interbrew als blijkt dat er methanol in hun bier zit zou ook te begrijpen zijn. |
Citaat:
Blijkbaar is het product erg gegeerd, als er in 1 bedrijf genoeg materiaal ligt om 100 miljoen pillen te draaien. We zouden er zelfs taks op kunnen heffen. |
Diene XTC handel in maasmechelen is 2 straten verder bij mij.
Mijn voorstel: maak het legaal, en hef gemeentebelasting op iedere pil die ze produceren. We zijn rijk ! Die mensen doen toch geen kwaad en de jongeren die die pillen willen halen ze gewoon ergens anders. Viva maasmechelen, XTC capitol of the world ! :roll: |
Citaat:
Hoe staat u tegenover cannabisgebruik? |
Citaat:
Waarschijnlijk zijn er teveel nadelen aan het gebruik verbonden. Drink een pintje, dat is wel toegelaten voorzover het met mate is. :wink: |
Citaat:
|
Citaat:
Twas eigenlijk ook een aanklacht op de financiele put die we hebben :D Maar ja, tis wel waar, we zijn het gewoon. Als ge hier naar nen fuif gaat, komen ze u achter bollen vragen als ge uw haar een beke kort hebt.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
De afhankelijkheid is zowel fysisch als psychisch, er treed tolerantie op, en de gevolgen van langdurig en overmatig gebruik zijn desastreus. Citaat:
|
Citaat:
Probleem is dat dat laatste wel direct op Europese schaal ingevoerd moet worden, omdat je anders toch wel problemen gaat krijgen met de open grenzen. Enfin, geef het nog 20 jaar, en waarschijnlijk gebeurt het wel. |
Citaat:
XTC is vrij nieuw en nog niet algemeen gebruikt. De gevolgen kunnen dus ook niet zo goed gekend zijn. Het gebruik van alkohol in kleine hoeveelheden is ook niet schadelijk, integendeel. Het gevaar zit hem zoals steeds in overmatig gebruik en de verslavende werking. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik dacht al dat ik er een paar miste. :wink: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be