Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Peiling Lalibre paars blijft verliezen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=107692)

maarte 15 juni 2008 18:49

Peiling Lalibre paars blijft verliezen!

De paarse partijen blijven verliezen volgens de nieuwste peiling van La libre. Groen! haalt nog amper de kiesdrempel. Vlaams kartel blijft rond de 30%. Grote winnaar is de LDD van JMDD, hij wordt na Leterme de populairste politicus in Vlaanderen. Verhofstadt verliest in heel België terrein. VB stagneert rond de 18% maar veliest in Brussel. LDD wordt de 2de vlaamse partij in Brussel na OpenVLD.

In Wallonië verliezen MR en PS maar MR blijft de grootste. CDH en ecolo stijgen.

http://www.lalibre.be/index.php

Het is maar een peiling dus hecht er niet te veel geloof aan, al denk ik dat de trends wel duidelijk zijn.

De Garde 15 juni 2008 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 3501544)
De paarse partijen blijven verliezen volgens de nieuwste peiling van La libre. Groen! haalt nog amper de kiesdrempel. Vlaams kartel blijft rond de 30%. Grote winnaar is de LDD van JMDD, hij wordt na Leterme de populairste politicus in Vlaanderen. Verhofstadt verliest in heel België terrein. VB stagneert rond de 18% maar veliest in Brussel. LDD wordt de 2de vlaamse partij in Brussel na OpenVLD.

In Wallonië verliezen MR en PS maar MR blijft de grootste. CDH en ecolo stijgen.

http://www.lalibre.be/index.php

Het is maar een peiling dus hecht er niet te veel geloof aan, al denk ik dat de trends wel duidelijk zijn.

We weten wel niet hoeveel er geen mening hadden. Da's jammer.

Maar het blijft een bizarre zaak te zien dat er eigenlijk weinig beweegt. Enkel de vooruitgang van LDD is significant te noemen. Al de rest blijft binnen de foutenmarge.

Ik denk dat het voor heel wat partijen een eigenaardige zomer zal worden.

Valkje Thomas 15 juni 2008 18:54

Dat is toch wel goed nieuws,want LDD is een Belgicistische partij die eerst denkt aan de economische belangen en er gekomen is om het VB te vernietigen.
Zo slecht nieuws ook weer niet.

die Jean-Marie doet het goed op tweede plaats

Den Ardennees 15 juni 2008 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Valkje Thomas (Bericht 3501555)
Dat is toch wel goed nieuws,want LDD is een Belgicistische partij die eerst denkt aan de economische belangen en er gekomen is om het VB te vernietigen.
Zo slecht nieuws ook weer niet.

die Jean-Marie doet het goed op tweede plaats

eh, ik leer hieruit dat het Vlaams Belang de tweede grootste partij is, zo slecht is dat toch niet, vind ik. ;-)

maarte 15 juni 2008 19:05

@ Valkje thomas: je wensen niet voor werkelijkheid nemen jongen. Trouwens LDD belgisictisch, ja hoor zelfs zo erg dat de jongeren het VB standpunt willen overnemen.
Ik ben daar trouwens ook tegen, we moeten de verdamping van België voorstaan zoal Dewever niet de revolutie predicten zoals het VB.

Nr.10 15 juni 2008 19:10

Protestpartijen die zich afzetten tegen het establishment boeken forse verkiezingsoverwinningen: VB, Rossem, FN, Fortuyn, LDD, ...

toccata 15 juni 2008 19:12

Peiligen zijn peilingen
da zegt ongeveer alles

De Garde 15 juni 2008 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 3501598)
@ Valkje thomas: je wensen niet voor werkelijkheid nemen jongen. Trouwens LDD belgisictisch, ja hoor zelfs zo erg dat de jongeren het VB standpunt willen overnemen.
Ik ben daar trouwens ook tegen, we moeten de verdamping van België voorstaan zoal Dewever niet de revolutie predicten zoals het VB.

verdampen? Dan blijft de essentie van België over en dat is twee volkeren in één staat die niet meer functioneert. Nu goed, als het revolutionair is consequent te zijn, dan maar revolutionair zeker?

Ik snap overigens niet goed waarom jullie het N-VA standpunt ineens goed vinden. Willen jullie ook een kartel met het ACW?

Jazeker 15 juni 2008 19:25

Citaat:

@ Valkje thomas: je wensen niet voor werkelijkheid nemen jongen.

Marlientje.

Valkje Thomas 15 juni 2008 19:41

Leterme blijft de grootste,dan De Decker

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...eilingen.dhtml

Leterme
Premier Yves Leterme ziet zijn populariteit een beetje afkalven in Vlaanderen, maar blijft met 43 procent nummer één. Jean-Marie Dedecker rukt op naar 2 met 36 procent, voor de Open Vld'ers Karel De Gucht (31%) en Guy Verhofstadt (30%). Zij worden op de hielen gezeten door Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V).

BladeToke 15 juni 2008 19:42

de crem stijgt, ook goed...

maarte 15 juni 2008 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3501664)
Marlientje.

Is valkje thomas een dubbelnick?

De schoofzak 15 juni 2008 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 3501544)
....
...
Grote winnaar is de LDD van JMDD, ...
....

Wat is een "winnaar" of een "grote winnaar" van verkiezingen of van peilingen?
Vergelijk even met een wielerwedstrijd:
vorig jaar reed ik hier in een plaatselijke kermiskoers mee met mijn velo, en ik werd tiende !!
Dit jaar deed ik weer mee, en ik werd achtste.
Ben ik dan de winnaar van de kermiskoers ????

(afgezien dat na verkiezingen, iedere partij opnieuw een uitleg vindt om te bewijzen dat ze vooruitgegaan zijn - zelfs al moeten ze terugkeren tot het bronzen tijdperk)

luc broes 15 juni 2008 22:27

Citaat:

LDD + VB halen samen nu meer dan bij de verkiezingen
en de VLD boert achteruit

Leterme verliest, maar zijn kartel gaat vooruit.
Dat wil dus zeggen dat het kartel vooruitgaat door winst van NVA en verlies van CD&V

De belgicisten van Groen? naderen de kiesdrempel! Doe zo voort!

Dus alles samen: meer steun voor meer vlaamse autonomie

(LDD is helemaal niet belgicistisch wel meer vlaamsgezind dan VLD en meer liberaal dan VB)

Paracelsus 15 juni 2008 22:44

Citaat:

't Is een meisje, en ze is hier enkel om te provoceren. Best niet te veel aandacht geven.

Paracelsus 15 juni 2008 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 3501725)
Is valkje thomas een dubbelnick?

Ja, van een geband forumlid (Marlientje)

Paracelsus 15 juni 2008 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke (Bericht 3501706)
de crem stijgt, ook goed...

²

Het is tenminste een minister van defensie die z'n functie au sérieux neemt. Ik heb al vernomen dat hij bij veel militairen op sympathie kan rekenen.

forzaflandria 16 juni 2008 15:47

Zolang de regering Leterme de indruk geeft dat ze blijft knutselen zonder problemen op te lossen, zal LDD blijven vooruitgaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be