Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Computervraagstukjes (https://forum.politics.be/showthread.php?t=107700)

Groentje-18 15 juni 2008 23:33

Computervraagstukjes

Bestaat er een (liefst freeware) programma waarmee je een vooraf gekozen tijd kan instellen waarop je pc zichzelf moet aanschakelen en een liedje moet opzetten? Zoals een wek-alarm dus op een stereo-installatie, maar dan op een laptop.

Is er een mogelijkheid om video's die je bekijkt via rechtstreekse stream op te slaan, zonder dat je ze moet laten afspelen?

Hoe kan je je browser zo instellen dat hij zo weinig mogelijk verbruikt tijdens het surfen en zodat je overal video's kan bekijken (vb via rtl.nl en vrt.be) zonder dat ze MB's slurpen?

Weezer 15 juni 2008 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3502204)
Bestaat er een (liefst freeware) programma waarmee je een vooraf gekozen tijd kan instellen waarop je pc zichzelf moet aanschakelen en een liedje moet opzetten? Zoals een wek-alarm dus op een stereo-installatie, maar dan op een laptop.

Is er een mogelijkheid om video's die je bekijkt via rechtstreekse stream op te slaan, zonder dat je ze moet laten afspelen?

geen idee

ik lijk dronkoers wel met dit soort gespam

FDM 15 juni 2008 23:35

'Is er een mogelijkheid om video's die je bekijkt via rechtstreekse stream op te slaan, zonder dat je ze moet laten afspelen?

probeer eens Snag it

Groentje-18 15 juni 2008 23:36

Ohja, weet er iemand een goede freeware versie van tetris of een ander leuk, ontspannend en 'gedachten-op-nul' spelletje? :oops:

Weezer 15 juni 2008 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3502214)
Ohja, weet er iemand een goede freeware versie van tetris of een ander leuk, ontspannend en 'gedachten-op-nul' spelletje? :oops:

www.spelletjes.nl ? dit is mijn favoriet.

DaBlacky 15 juni 2008 23:46

Citaat:

BIOS instellingen bekijken, en dan een mp3 of dergelijk in je opstarten-map zetten.

Citaat:

http://www.xi-soft.com/default.htm

Citaat:

Hoe kan je je browser zo instellen dat hij zo weinig mogelijk verbruikt tijdens het surfen en zodat je overal video's kan bekijken (vb via rtl.nl en vrt.be) zonder dat ze MB's slurpen?
Niet. Iedere MB die er door gejaagd wordt is traffiek, maakt niet uit hoe die er door gejaagd wordt.

Groentje-18 16 juni 2008 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 3502236)
BIOS instellingen bekijken, en dan een mp3 of dergelijk in je opstarten-map zetten.

Mmm ... dat is een goede tip! Ik dacht nochtans dat er vroeger een programma bestond dat dat echt deed (iets microsoft outlook achtig maar dan gratis) maar dat was nog in de tijd ver voor windows XP dus dat zal wel niet) en kan ik dan ergens kiezen wanneer hij zichzelf automatisch opstart (in windows vista)?

Groentje-18 16 juni 2008 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 3502219)
www.spelletjes.nl ? dit is mijn favoriet.

Vergat ik te zeggen dat het niet verslavend mocht zijn? ;)

Weezer 16 juni 2008 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3502315)

ja :mrgreen:

DaBlacky 16 juni 2008 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3502277)
Mmm ... dat is een goede tip! Ik dacht nochtans dat er vroeger een programma bestond dat dat echt deed (iets microsoft outlook achtig maar dan gratis) maar dat was nog in de tijd ver voor windows XP dus dat zal wel niet) en kan ik dan ergens kiezen wanneer hij zichzelf automatisch opstart (in windows vista)?

Hier is een programma dat ik zelf gebruik om mijn pc automatisch te laten afsluiten in zowat alle verschillende modi: http://www.slawdog.com/products/smartsd/index.aspx

Maar zover ik weet is het niet mogelijk om je pc automatisch te laten opstarten door dergelijk programma. Technisch lijkt het me ook niet simpel (lees: quasi onmogelijk) om te maken in de pc-wereld, aangezien de startopsoftware van iedere pc op een min of meer andere manier in elkaar zit. Met een Mac zou dit veel simpeler zijn. Ik denk echt dat je hier zit aangewezen op je BIOS.

maddox 16 juni 2008 01:36

Een optie is om je PC laten aan te springen met een tijdklokje op de stekker.
Een ATX voeding heeft de eigenschap de hele PC te laten opstarten.

Dan gewoon de juiste opstartcyclus opstellen.

Tjolder 16 juni 2008 09:46

Werkt zonder elektriciteit dus milieuvriendelijk. ;-)

Anna List 16 juni 2008 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder (Bericht 3502649)

ik dacht ook al , gaat Groentje nu haar laptop heel de nacht laten opstaan ???

StevenNr1 16 juni 2008 10:13

Citaat:

Als het hier ook de bedoeling is om minder te verbruiken, dat gaat niet helpen (tenzij je veel filmpjes meer dan 1 keer kijkt?) ...

anubis 16 juni 2008 10:50

Het eerste kan je met minder dan 10 lijnen script bereiken. Het tweede kan met de meest versatiele mediaplayer: VLC, het derde moet je wachten op FF3

BigF 16 juni 2008 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder (Bericht 3502649)

Nope, mis.

Dat is ne quartz wekker.
Daar zit een batterijtje in.
Een wegwerpbatterijtje nog wel.
Heel milieuonvriendelijk.

lantjes 16 juni 2008 11:54

Nog een spelletje :
Chicken invaders, een variant op de vroegere Space Invaders maar met een knipoogje...
;-)

http://www.interactionstudios.com/chickeninvaders.php

Distel 16 juni 2008 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3502315)

Margaret! Margaret!

DaBlacky 16 juni 2008 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anubis (Bericht 3502820)
Het eerste kan je met minder dan 10 lijnen script bereiken. Het tweede kan met de meest versatiele mediaplayer: VLC, het derde moet je wachten op FF3

Geef me dan het script eens even dat je PC een hard boot commando geeft? Liefst eentje dat universeel is voor alle BIOS-versies en zonder invloed van buitenaf (zoals een keystroke of activity-on-lan of dergelijk). Tnx...

FDM 19 juni 2008 15:03

het is pretty laat maar ik wil het toch nog meegeven
een jaar geleden klikte ik op een link de site zattevrienden.be en all hell broke lose: 80 trojaanse paarden bestormden mijn schijf

dat kwam hoogst ongelegen want 4 maand eerder was mijn pc al eens ontploft

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be